Lägga ner hojåkandet?

Ska jag har kvar hojen?


  • Antal röstningar
    0

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Sundance Kid: sälj bågen och köp en motard. billigare att lägga ner, mindre farligt,billigare försäkring, och som många andra tycker. fan så mycket roligare! :tummenupp

vad har du för ådi?
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
DwD skrev:
2237659 Sundance Kid: sälj bågen och köp en motard. billigare att lägga ner, mindre farligt,billigare försäkring, och som många andra tycker. fan så mycket roligare! :tummenupp

vad har du för ådi?

Pricis. Köp en billigare hoj och en billigare bil! Då har du råd med körkort också!
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Jag ser problemet. Har man en schysst bil och en schysst hoj är det liksom lite samma dagar dom 'slåss' om dessutom.

Sälj hojen.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
HanneZ skrev:
2237374 Ring inte Mingves vad du än gör för han vet då rakt inte :hihi
Ni har dock en del gemensamt :)

:rofl -poll, ska Jag lägga skinkan under osten eller över, Jag har redan smör på mackan... eller det kanske var dumt, skulle Jag väntat med smöret? var säger ni?
 

Dark_Messenger

Guest
Sälj bilhärket och börja åk kollektivt när du inte kan ta hojen. Bilar kostar lots 'n lots. Satsa på hojen. Har jag gjort i alla år, funkar skitbra. Dessutom så mycket roligare än bilar!!
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Teo skrev:
2237769 :rofl -poll, ska Jag lägga skinkan under osten eller över, Jag har redan smör på mackan... eller det kanske var dumt, skulle Jag väntat med smöret? var säger ni?
ilands problem eller? :hihi
 

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Ort
LBG tha place 2 B
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Åkte Bmw M3 -98 när jag blev intresserad av hoj igen!

Sålde Bmw:n å köpte en Blade -00 och en Peugeot Rc -04 för Bmw pengarna.

Sålde Bladen å peggan och köpte en R1 -03 å en 850 Turbo -96 för de pengarna och fimpade lånet.

Första gången hojen är dyrare än bilen.

Bilsport avbokades och bike beställdes ist.

Hoj intresset har nästan tagit kål på bilintresset :yoparty

Så du ska nog sälja hojen om du känner som du gör
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Om du ens funderar på att skippa hojåkat är det kört. Sälj hojen!
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
jag köpte en flång ny Skoda RS(mkII) iår ingen värsting bil men ändå...
den kör tjejen.. köra bil sedan man började köra båge är ju totalt värdelöst..
känns som att köra oljefartyg, tar en evighet att svänga.. accelerationen och bromsarna suger.

dock är det skönt att ha på vintern :tungan
 

Vapor

Hojgalen
Gick med
23 Jun 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
R1 -06, KTM525sx-03, Yamaha XS400se -82
DwD skrev:
2237861 jag köpte en flång ny Skoda RS(mkII) iår ingen värsting bil men ändå...
den kör tjejen.. köra bil sedan man började köra båge är ju totalt värdelöst..
känns som att köra oljefartyg, tar en evighet att svänga.. accelerationen och bromsarna suger.

dock är det skönt att ha på vintern :tungan

Det finns inget som går upp mot att köra hoj. men känner man inte suget så finns det nog inte mycket att göra. Sälj hojen och invänta bättre ekonomi och bättre sug efter det. Börja med att ta kort kanske...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Varför så antingen eller?
Du har ju en hyfsat skräpig hoj, den kommer inte gå ner i värde för den är redan i botten ungefär. Ställ av den så kostar den dig ingenting, om du känner för att laga den kan du göra det och ställa på den bara när du åker. Om du inte orkar ta tag i det så gör du heller ingen förlust, men du har kvar möjligheten.
Det är många i tråden som försöker få det till att antingen ska man köra varje dag från slutet av mars till mitten av november och åka på alla bandagar och varenda helg osv och gör man inte det kan man lika bra sälja hojen, det tycker jag låter väl digitalt.
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Hoj kör och äger man med hjärtat. Det gör inte du, iaf inte just nu.
Sälj hojen och ta hojkort om/när lusten faller på igen och när du känner att du har tillräckligt med cash.
 

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Ort
Vendelsö
Hoj
CBR1000RR Repsol
Sälj hojen och lägg pengarna på bilen.. det skulle jag ha gjort om jag kunde gå tillbaka i tiden.

Hade jag lagt de 110k som hojen kostat, på bilen istället så skulle den nog varit klar nu. Istället står jag med ett halvfärdigt SASCA-projekt, en potent motor utan programvara samt en hoj med "moddade" kåpor efter gräskörningen i förrigår. Skam den som ger sig - har med en arm, voltaren och lite hjälp nästan fått ihop hojen och ska ut så fort jag kan dra på mig stället.

Stort tack till de snälla och söta sköterskorna på akuten :tummenupp
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Tåbbä skrev:
2237550 Sälj hojen o skaffa en banhoj istället och åk runt till lite olika bandagar! Falken ligger ju inte så långt ifrån?

Mycket säkrare och du slipper dyr försäkring!

Om du fortfarande har behov att "köra av dig" så skaffa en billig äldre Honda, typ africa twin eller dominator, eller kanske en nyare motard??


Helt rätt spår !

+ att du kan köra din älskade bil till och från falkenberg + ha en hojpolare med i bilen som kan tala om för hur mycket du ska förnedra honnom när ni är på banan!

Behåll hojen ta och kör en licenskurs. då bör du få så mycket körning på banan så du vet om det är din grej tag därefter beslutet om den ska säljas eller bytas om en rr hoj

Lycka till
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Lawner skrev:
2238607 Helt rätt spår !

+ att du kan köra din älskade bil till och från falkenberg + ha en hojpolare med i bilen som kan tala om för hur mycket du ska förnedra honnom när ni är på banan!

Behåll hojen ta och kör en licenskurs. då bör du få så mycket körning på banan så du vet om det är din grej tag därefter beslutet om den ska säljas eller bytas om en rr hoj

Lycka till

Jo, men är det så ruskigt billigt att köra bana då?
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Sundance Kid skrev:
Ska jag skita i det eller inte???
Det är inte en sekt du är med i. Man får gå in i och ur MC-ägandet precis när man själv känner för det. Mer dramatiskt än så är det faktiskt inte :)
 

"Lucci"

Med armbågen i marken
Gick med
2 Feb 2005
Ort
Tokholm
Hoj
Såld
i din situation, sälj hojen. ta A-kortet när du har tid och köp hoj när du har råd.

//Lukas
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top