Lägger ner hojåkandet. Tips på schysst bil?

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Hoj
Honda Nsr -98
Backblade skrev:
2623137 Passande under vintern eh? I vilket fall somhelst så fixas min hoj till och sen säljer jag den. Har varit uppe och kört hoj efter olyckan men det var fasiken inget skoj längre. Kan iofs bero på att jag körde en Honda Hornet med 1 hästkraft.
Rekomenderar 205 gti, spana gärna efter en med mi16 motor= mest kul per krona.!:)

Annars skulle jag köpa en nissan 200sx s13 (min drömbil) eller en vr6...

Last edited:

Sundance Kid

Gasar tills det rasar & sen lite till...
Gick med
22 Dec 2003
Hoj
just nu ingen, snyft
Du vet gubben... jag ska sälja min kärra! Den har phet baslåda också... jag vet att du är sugen!! :tummenupp

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Hej Johan, det var sorgligt att höra men jag kan förstå dig på samma gång. Dessutom kan du köra bil året runt..och komma o festa loss på Birger Jarl igen :yoparty.

Jag tror dock att du kommer tillbaka:)..så köp din bil och busa runt lite..tills du faller tillbaka i hojträsket igen :banana

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
JT skrev:
Om du tröttnat på hoj är bilar rena sömnmedlet...
Så är det. Jag vet. Fast för mig var bil så jävla trist att det blev en språngbräda tillbaks till hoj.

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
BMW har jag bara goda efarnheter av, & jag har ägt ett par..

M3 E36 är gammal nu, visst, men det motorljudet & den väghållningen står sig än idag! :tummenupp
Du får en FIN M3 coupé med 3.2 liters motorn (321 hk) för 125 idag...det är ganska mycket bil för pengarna det! :yoparty

IronMike

Guest
Backblade skrev:
2623531 Tack för alla tips.
Tycker som många andra att bmw å andra sidan är mest bil för pengarna...

Jag har bl a haft dessa M-bilar, och alla har varit sköna på sitt sätt:

M6 E24 - klassiker, hur trevlig som helst, fast mordern sportbilsprestanda
M3 E36 - busbil nr1, bra väghållning, går att drifta fint med :tummenupp
M5 E34 touring, samma sak där, fast lite mer komfort, bättre ös på motorvägen dock, 346 hk org, å bakhjulsdrift med kanon-diff :tummenupp :tummenupp

..och chakar du en M-bil, så har du 50,000:- över till motard :tungan

ett litet klipp jag gjorde för ett par år sen, med M3an, hade lite trisst en novemberkväll:

http://bubblare.se/m3_busar_i_stan/

:tummenupp :corn

ochsåhär kul kan du ju ha med en subaru :tummenupp

http://bubblare.se/gis_gangsters_in_subaru2/

Last edited:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Chrille skrev:
2623496 Ska man välja bil för att det är roligt så får man ju rannsaka saig själv lite - Vad är kul egentligen??

Själv är jag lättroad - kan i dagsläget inte komma på något nyare än 95 i vanlig dödlig prisklass som jag vill äga. För nya bilar är för tråkiga helt enkelt.

Vill du ha en hobby-bil eller bruksbil med lite bus-potential? Ska du ha en hobbybil blir det ju genast roligare att spekulera.

Har du testat BMW 7-serien eller Mercedes Sklass?

Mycket bil för pengarna! Tråkigt? Köp med största motorn då och tryck plattan i mattan ;)

fartdåren skrev:

Chrille: DENNA bil, fungerar med :yoparty

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ska du verkligen ha en bil som går som satan istället ?

Du hade en motorcykel som gick som satan, du körde satan.

Om du köper en bil som går satan, kommer du att köra lugnt och säkert med den då?

Då kan du ju lika gärna köpa en hoj som går satan och köra lugnt och säkert med, eller hur?

Eller räknar du med att åka av med bilen också och utnyttja det ökade skyddet av plåten omkring dig?

FreddaGädda

Guest
Äss.. Sör en Impreza turbo. Skönare ljud finns inte och roligare bil lär du ju inte hitta för pengarna utan att kompromissa åkbarheten. Den är ju jävligt rally. Funkar året runt. Och nämnde jag ljudet? Jag bor en bit bort från en trafikled. Man hör inte trafiken hit, förutom Imprezornas boxerfyra(och hojar). Den hör man till och med när man sitter här inomhus.
Börjar nästan grina av det ljudet. Det är så vackert. :gråta
Annars finns det ju hur många bilar som helst egenltigen, men inte många du vill köra med på vintern. Tar du ut en Supra MKIV till Svea rikes vägsaltvinter så ska jag personligen stjäla den av dig, förvara den i varmgarage och lämna tillbaka den till våren. Samma gäller för diverse andra bilar. PM:a för komplett lista.

!ante skrev:
2623560 Rekomenderar 205 gti, spana gärna efter en med mi16 motor= mest kul per krona.!:)

Annars skulle jag köpa en nissan 200sx s13 (min drömbil) eller en vr6...

Tänkte "han måste vara 88a eller 89a".. Och se, det var du ;)
Varenda gosse med nytaget körkort vill ju ha en 200sx. Visserligen vill alla ha en Impreza också men den har snorvalparna i varje fall inte råd med.
Hur som helst så hade Backblade nog tänkt sig en bil på högre nivå.

"Peugeot, en bil för två. En sitter i och en skjuter på"

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM