lägre fartgränser

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
"– Om man går till vanliga svenssons så är det inte hastigheten som är problemet. Deras problem är att de försöker göra något annat än att köra bil, som att hitta snusdosan, nappen eller svara i telefon."


Hur skulle en vanlig människa(bilförare) reagera om en annan bilförare sträckte sig efter snuset eller nappen eller pratade i telefon? Det är väl inte så farligt, hade dem tänkt, man släpper ju bara all koncentration på vägen och bilkörningen, och tack vare utvecklingen så går bilen oftast helt rakt ändå.....

Jämför med att en motorcykelförare skulle släppa all koncentration och börja försöka pilla fram snuset eller nappen ur cutslådan under färd, eller ur innerfickan på skinnstället.....

Har ni sett det någon gång?


Finns det någon mcförare som försöker göra något annat än att köra mc när dom kör mc? (kom inte med någon skit om guldvingar nu bara)




Höj hastigheten motorcyklisterna, vi försöker inte göra något annat än att köra mc när vi kör mc!

:rolleyes:
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Jag har kört och skickat sms samtidigt på hojjen. Vilken buse jag är :lol
 

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
Det finns goda exempel på vägar där hastighetsgränsen är för hög. Men det finns minst lika många vägar där hastighetsgränsen är för låg.

Tycker man försöker göra hastighetsgränser till ett byråkratiskt problem snarare än ett praktiskt. Det är dåligt.
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
En sån åsikt är ju lätt att slänga ur sig, men alla studier tyder på att det både blir mindre antal och mindre allvarliga olyckor vid sänkt hastighet. Så det är svårt att argumentera emot...

Å andra sidan visade ju studien på motorvägen utanför Halmstad att olyckorna minskade med ökad hastighet också. Att de blir mindre allvarliga säger ju säg själv men jag har inte sett nån seriös (utan NTF:s inblandning) studie som visar att olycksantalet minskar med sänkt hastighet.
 

marben

Newbie!
Gick med
9 Apr 2007
Ort
Guldsmedshyttan
Hoj
SV1000 -04 Honda CB400N -81 Honda CBR954RR -02
Ä skrota alla nya bilar kasta in folk i nissan micror, fiat uno osv när man åker i 90-100 så måste man vara fokuserad, känns som om det går i typ 200 ett litet fel och man skuttar av vägen och micran har jag för mig är utsedd till den bil som är sämst att krocka med ! :tummenupp
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top