Lägst bränsleförbrukning?

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Vilka hojar har idag lägst bränsleförbrukning?

Vet att Honda CBF125 ligger på ca 0,2 men hojen gör ju knappt 110km/h. Frågan är vad en "riktig" hoj kan ligga på som lägst. Min Versys som jag hade för några år sedan låg på ca 0,35. Vad för hoj skall man ha om man vill komma under det??
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Det är ju ok. Har haft en sv en gång men kommer inte ihåg at den var så billig. Men det blir ju bra om man jämför med effekten :)
 

COSMOZ 08

Sporthojsnörd
Gick med
23 Apr 2003
Ort
08 City
Hoj
KTM 990 SMT
Hade en BMW F800S som gick att komma ner till 0,3 (vid aktiv körning låg den på 0,42) .
 

PimX

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2011
Ort
Södra Sandby
Hoj
Suzuki GSXR 750 L0
har en honda cbr125r som drar 0,25 men den toppar tyvärr bara 140... men perfekt som pendlingshoj :)
 

JakobTheOne

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2008
Ort
Solna
Hoj
Moto Guzzi Griso 850
kronor och ören..

Är inte lite grejen med att köra hoj just att slippa bry sig om allt och bara göra det man tycker är sjukt kul!

Och att prata miljö på en hoj över huvud taget då är man väl ändå lite fel ute?

Min hoj drar ca 0,6-0,9 beroende på hur jag kör, visst det är "irriterande" att behöva tanka i tid och otid.. men med tanke på att jag en bra sässong gör 4-800 mil så är det ju inte så mycket pengar som går till soppa.. förs, värdeminskning mm är ju alltid dom stora kostnaderna med fordon...
 

galten1234

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple 2015
Min YZF-R125'a drar bara 0.35L/mil hur jag än kör. Den verkar aldrig dra med än det även fast jag ligger i konstant 130km/h+ på motorvägen. Men det är ju en 125'a så en sådan kanske du inte vill ha, även fast det är lika storleksmässigt stor som en R1'a.
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Africa Twin -90 0.52/l milen motorvägsfart.
ZX-9R -99 0.55/l milen touringåka.
ZX-10R -11 1L/5min på Gelleråsen i 'moderat tempo'
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Är inte lite grejen med att köra hoj just att slippa bry sig om allt och bara göra det man tycker är sjukt kul!

Och att prata miljö på en hoj över huvud taget då är man väl ändå lite fel ute?

Min hoj drar ca 0,6-0,9 beroende på hur jag kör, visst det är "irriterande" att behöva tanka i tid och otid.. men med tanke på att jag en bra sässong gör 4-800 mil så är det ju inte så mycket pengar som går till soppa.. förs, värdeminskning mm är ju alltid dom stora kostnaderna med fordon...

Onej, miljö och hoj hör verkligen ihop. Alla har inte hojarna enbart som nöjesfordon. Därav ordet pendlar hoj. Jag har en R6:a som funkar för att ha kul med. En Defenda för att motionera med och nu behöver jag en hoj att pendla med. Olika typer utav karaktärer för olika typer av användningsområden.

Hojen blir både billig och miljövänlig om man anväder rätt modell
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Hondas ANF 125 innova ska tydlgen dra strax under 0,2l/mil. Angående sv650 brukade jag ha en snittförbrukning på 0,5-0,6l/mil.
 

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Svenska Rivieran
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
har inte en aning om vad min hoj drar , får ändå tanka efter varje tur !

enkelt mätsätt 200kr per runda
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Hondas ANF 125 innova ska tydlgen dra strax under 0,2l/mil. Angående sv650 brukade jag ha en snittförbrukning på 0,5-0,6l/mil.
Innova är visserligen pendlarfordonet #1, men inte ens om man super till rejält kan man komma på något sätt att klassa den som en "riktig hoj". Ska man komma undert 0,3 l/mil blandad körning hittar man nog inget större än 250cc.
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Enfield Inda Bullet 500 Diesel=0,12 liter milen :)

Bara att hämta hem!
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Min 916SPS ligger på runt 0.55L/mil på motorväg och vid pendling.
Runt 0.66L/mil vid körning på landsväg inkl kurviga vägar och normalt "skoj".
- Tankar oftast ~14 liter när lampan tänds vid 20-23 mil.
1 - 1.3l/mil på bana beorende på var man åker.
 

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
MT-09
Jag fick ner min SV1000N -03 till 0,55 L/milen på en mc-resa 2009 med tjejen + packning bakpå. Helt ok det med, speciellt med tanke på att det är en 1000cc twin på 120 hk.

Imponerande! Min sv1000 sörplade soppa som fan, men jag tourade aldrig med den. Den är ju så jävla roig att köra:)

Min nuvarande BMW 650 Dakar kommer jag ner i 0,3 på söndagsturerna, men då kör jag mkt försiktigt eftersom tjejen vägrar åka med annars :tuttar

Snittar man 160 och bromsar ned för fartkameror drar 650-stånkan nästan 0,9 liter milen...
 

Tuxedo

Du har inte en chans -Ta den!
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
GSXR 1000, K7 & K3
Tycker min ligger någonstans runt 0,65 hur jag än kör.
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Imponerande! Min sv1000 sörplade soppa som fan, men jag tourade aldrig med den. Den är ju så jävla roig att köra:)

Min nuvarande BMW 650 Dakar kommer jag ner i 0,3 på söndagsturerna, men då kör jag mkt försiktigt eftersom tjejen vägrar åka med annars :tuttar

Snittar man 160 och bromsar ned för fartkameror drar 650-stånkan nästan 0,9 liter milen...

Det var på Schweiziska landsvägar och jag låg typ å puttrade i runt 100-120 km/h. SV1000 är ju lite av en traktor, man behöver ju knappt gasa eller varva upp den för att få driv. Men ja, jävligt kul hoj! Dock inget jag rekommenderar att toura på!

Jag å tjejen reser gärna mycket på hojen så jag har skaffat en snällare hoj nu, en BMW F800GS -09 och den ska ju dra jävligt lite har jag hört, har dock inte hunnit köra alls mycket med den än så länge. Men runt 0,35-0,43 L/milen skulle det vara om jag minns rätt.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top