lägsta sporthojen till en liten tjej?

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
Köp inte en RSV Mille i alla fall!. Jag såg nämligen en tjej på ca:155 som skull iväg på en sådan. Hon satt med halva rumpen på sadeln och då nådde hon precis ned med ena tåspetsen till backen. Det bars sig dock inte bättre än att när hon stod där och balanserade med hojen på tomgång så lyckades ho få i en växel och vips så föll hon som en domminobricka. Det så jävligt lustigt ut med det var ju synd om tösen som repade sin sprillans nya Mille. Så köp en pocketbike istället, sitthöjd på 30cm och torrvikt på 18kg, mindre hoj än så hittar du nog inte?.
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Kongo skrev:
:lol :lol Har samm problem själv, tjejen är också sugen men hon är 1.59...

Måste du spamma sönder trådarna Kongo!! Bara för att din tjej är sugen behöver du väll inte skrika ut det på forumet. In i sovrummet och gör något åt det istället. :D
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Kongo skrev:
Har samm problem själv, tjejen är också sugen men hon är 1.59...

Äh...så kort i rocken är jag oxå.... :) men det går alldeles utmärkt att ha en CBR 900 RR ändå.... :tummenupp

Jag tänkte INTE anpassa mig efter min längd o köpa hoj efter det. Utan en Blade ville jag ha o Blade fick det bli. Med bara tåspetsarna som når ner... får man helt enkelt utveckla en lite annan teknik bara... när man står still alltsåå...

När man väl rullar är det ju inga problem. För det är DÅ man fylls med adrenalin och blir hur lång som helst... :rolleyes: ;)
 

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Vasastan
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Faktum är att en FZR 1000 har flera centimeter lägre sitthöjd än en sv650 !

Schneiders har en sänkningssats till sv650 och jag har för mig att det kostade ca 2000:- för jobb och material

Så svaret är nog att bästa köp är en SV om man ser till pris och försäkringskostnad...
 

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
Madhonda skrev:
Äh...så kort i rocken är jag oxå.... :) men det går alldeles utmärkt att ha en CBR 900 RR ändå.... :tummenupp

Jag tänkte INTE anpassa mig efter min längd o köpa hoj efter det. Utan en Blade ville jag ha o Blade fick det bli. Med bara tåspetsarna som når ner... får man helt enkelt utveckla en lite annan teknik bara... när man står still alltsåå...

När man väl rullar är det ju inga problem. För det är DÅ man fylls med adrenalin och blir hur lång som helst... :rolleyes: ;)

Rätt attityd. -Rädda flickor får aldrig köra snabba hojar!, eller hur va den nu den gick?. :tummenupp är själv bara 175 och jag får ganska precis ned bootsen i backen på en hög racehoj.
 
Last edited:
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
utan motor, med vanliga trampor anno 1994
Är man kort med långa ben har man inte ett så stort problem faktiskt, men om man som jag har korta ben så blir det verkligen problem. Hornet är i största laget. SZR660 är helt okej,, då känner man att man har kontroll och det vill man ha om man ska börja lära sig. VFR:en var alldeles för stor och motarden ska vi inte prata om.
 

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nynäshamn
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
Det handlar inte bara om sadelhöjden. Bredden på sadeln är oxå viktig att kolla.

Åk runt om provsitt så många hojar ni kan.

Min tjej har taxben och hon köpte en Yama FZS 600 Fazer.
 

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
Ok Jin Chun skrev:
Är man kort med långa ben har man inte ett så stort problem faktiskt, men om man som jag har korta ben så blir det verkligen problem. Hornet är i största laget. SZR660 är helt okej,, då känner man att man har kontroll och det vill man ha om man ska börja lära sig. VFR:en var alldeles för stor och motarden ska vi inte prata om.

Får man förslå fröken ett par highhealpumps jätteporrigt ihop med skinnbrallor och då når du ned utan problem!: :tummenupp
 

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
Göran skrev:
Det handlar inte bara om sadelhöjden. Bredden på sadeln är oxå viktig att kolla.

Åk runt om provsitt så många hojar ni kan.

Min tjej har taxben och hon köpte en Yama FZS 600 Fazer.

Göran, nynäshamn? Kan du vara herr Vildolf måntro hörde snack om att du skaffat en buse?. :confused:
 

Speedfreak

Norsk.........
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Norge
Hoj
Speedtriple og en Jøtul 1340
Kawa ZZR 600/zx6 (ikke r) er lettkjørt og lav. Kjøpte en slik til min x, (hun var 160). Litt pinglete å plassere kjærringa på en 400.......
 
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
utan motor, med vanliga trampor anno 1994
Hightuned skrev:
Får man förslå fröken ett par highhealpumps jätteporrigt ihop med skinnbrallor och då når du ned utan problem!: :tummenupp

Herrn har uppenbarligen inte haft stilettklackar själv någon gång eftersom han föreslår något så absurt. Mitt förslag är att du testar innan du föreslår någonting nästa gång. :D
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Är hon söt? ,upptagen? Jag gillar korta tjejer och har gärna en tjej som åker hoj! : ) R6? e inte det en hoj för en tjej? den ska ju inte bara vara låg utan måste ju även ha låg tyngdpunkt så att det inte blir tugnt att ballansera den med tåspetsarna i. :kär
 

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
Ok Jin Chun skrev:
Herrn har uppenbarligen inte haft stilettklackar själv någon gång eftersom han föreslår något så absurt. Mitt förslag är att du testar innan du föreslår någonting nästa gång. :D

Det har jag visst! :mad: -Oj hoppsan sa jag kanske lite för mycket nu? :(
 

Wille

Gröna Faran
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/Hägerstensåsen
Hoj
SÅLD ZX6R
Om ni tyckte att det är svårt att hitta en hoj till en tjej som är 155 cm så kan ni ju försöka hitta en sporthoj till min flickvän som är 150 cm istället. Hittar ni till henne så hittar ni nog även till en tjej som är 155 cm.

Dock ska vi ta o kika lite närmare på en R6:a. Även om sitthöjden är ganska hög för den hojen så är sadeln ganska smal och det kan kompencera sitthöjden.

To be continued..............
 
Nyheter
Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Top