Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Modifier skrev:Vad är ett bra pris å ett sådant jobb ? ,jag har begärt offfert
från lokala verksta´n.
/j
3-4h. Tycker jag låter som ganske snabbt.Dr.Bike skrev:Svårt att säga, men räknan med att de tar säg mellan 5 och 7 hundra/timme, och att bytet går på 3-4 h + material.
Så 3-4 tusen går det nog på.
philsson skrev:3-4h. Tycker jag låter som ganske snabbt.![]()
Modifier skrev:Edit: Kamkedjespännare ska det vara.....
/j
Ljunghusen skrev:Kamkedjespännare på cbr 600f tar HÖGST 15 minuter. 300 spänn, max.
Har du bytt olja i motorn förut, klarar du att byta den själv med instruktioner härifrån
Modifier skrev:Låter kanon !,då ska jag bara leta efter en spännare,någon som vet
exakt vilken model/märke det ska vara om det nu spelar roll.
Har haynes boken bra beskrivning av detta ? ,tänkte isåfall investera i en sådan
/j
Jaharu!
![]()
DET är en annan femma!
Det går på några minuter!!!
Ljunghusen skrev:Ring till mc-firman du brukar handla delar hos och ange vilken hoj du har, så skakar dom fram en. Den kostar ca 500-600kr.
Allvarligt talat så behöver du ingen Hayenesbok. Det räcker att jag skriver instruktioner, och blir du osäker, skaka liv i tråden igen
Modifier skrev:Ok, Såg att det fanns en tråd om servicemanualer men jag lyckades
inte hitta vart man laddade hem dessa,isåfall kan jag ju även kika
på dom....
Släng gärna ut lite startinfo tex vart kedjesträckaren sitter![]()
![]()
![]()
/j
Ljunghusen skrev:Du gör som så att du skruvar bort höger sidokåpa. På motorns övre, bakre kant sitter spännaren med 2 st M6-skruvar (st10). Lossa dom två skruvarna, lyft upp spännaren. Tag fram den nya. Sänk ner den i en burk med motorolja och pumpa spännaren (den är fjäderspänd) tills det inte kommer ut några luftbubblor längre. Sätt i och dra fast dom två skruvarna.
![]()
Han skrev ju "Plocka bort höger sidokåpa", Dessutom så kvalar nog inte en kåpborttagning in som "plocka ner hela hojen"Modifier skrev:Går det komma åt utan att plocka ner hela hojen ? ,alltså utan att
plocka bort kåpor osv.
Har beställt spännare,mc varuhuset ca 517 :-
/j
Modifier skrev:Går det komma åt utan att plocka ner hela hojen ? ,alltså utan att
plocka bort kåpor osv.
Har beställt spännare,mc varuhuset ca 517 :-
/j
Ljunghusen skrev:Du gör som så att du skruvar bort höger sidokåpa. På motorns övre, bakre kant sitter spännaren med 2 st M6-skruvar (st10). Lossa dom två skruvarna, lyft upp spännaren. Tag fram den nya. Sänk ner den i en burk med motorolja och pumpa spännaren (den är fjäderspänd) tills det inte kommer ut några luftbubblor längre. Sätt i och dra fast dom två skruvarna.
![]()
andersbrink skrev:Jag skulle rekommendera att man ställer cylinder 1 och 4 i övre dödläget när man byter kamkedjespännare för att inte provocera fram en överkuggning av kamkedjan mot kamdreven.
andersbrink skrev:Jag skulle rekommendera att man ställer cylinder 1 och 4 i övre dödläget när man byter kamkedjespännare för att inte provocera fram en överkuggning av kamkedjan mot kamdreven.
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |