larsat
turbo
GSX 1100 EF 1986-87 122.00 HP (89.1 kW)) @ 8500 RPM
GSX 1100 F 1988 136.00 HP (99.3 kW)) @ 9500 RPM
GSX-R 1100 1986-88 130.00 HP (94.9 kW)) @ 9500 RPM
efter att ha kikat lite på dom där 3 modellerna som har aluram & lite mer pulver & vägt in att jag hellst vill ha en 86a pga försäkringen är tydligen billigare på hojjar över 20 år..
kikade lite spec. fattar nu vad som menas med 1127 motorn!
EF modellen hade ju mycket längre slag, det tycker vi inte om
då återstår alltså F & R modellerna, och då behöver man ju bara slänga ett öga på vikten så var de avgjort...
det får alltså bli en Suzuki GSX-R 1100 86-88
då behöver jag startmotorkoppling från en F modell 88-92 om jag förstått rätt för dom funkar tydligen bättre?
sedan behöver jag bestyckningsråd för E85 konvertering, tänkte skaffa en mitsubishi snurra men en 16t är nog lite dyr, kanske blir bra me en 13c från VOLVO 940LTT, ska kolla upp hur långt en sådan räcker, jag har 2st 13g som ligger hemma men dom ska jag ha till annat, har som jag nämt tidigare ett agg hörande till saab V6a men det är tydligen nån dieselmotor? för det sitter en vakumklocka som ändrar storleken på turbinhuset för att få snabbare spool up & jag hörde att detta funkar inte om man kör på bensin då blir det för varmt, funkar bara på diesel, dock osäker på etanol men det är ju samma avgastempar där så.. ett annat problem med den är att det inte är nån intergrerad wastegate så det känns jobbigt även om det är enkelt byggt..
tänkte turbon skulle hänga me till 250 hk iaf får höra me lite polare som kan mer om detta...
Luftskruven för tomgång, munstycke för lågfart, trottelnål och huvudmunstycke.
vilka storlekar på dessa? ska kolla upp om det finns här i stan & vad det kostar!
tack för hjälpen!
GSX 1100 F 1988 136.00 HP (99.3 kW)) @ 9500 RPM
GSX-R 1100 1986-88 130.00 HP (94.9 kW)) @ 9500 RPM
efter att ha kikat lite på dom där 3 modellerna som har aluram & lite mer pulver & vägt in att jag hellst vill ha en 86a pga försäkringen är tydligen billigare på hojjar över 20 år..
kikade lite spec. fattar nu vad som menas med 1127 motorn!
EF modellen hade ju mycket längre slag, det tycker vi inte om
då återstår alltså F & R modellerna, och då behöver man ju bara slänga ett öga på vikten så var de avgjort...
det får alltså bli en Suzuki GSX-R 1100 86-88
då behöver jag startmotorkoppling från en F modell 88-92 om jag förstått rätt för dom funkar tydligen bättre?
sedan behöver jag bestyckningsråd för E85 konvertering, tänkte skaffa en mitsubishi snurra men en 16t är nog lite dyr, kanske blir bra me en 13c från VOLVO 940LTT, ska kolla upp hur långt en sådan räcker, jag har 2st 13g som ligger hemma men dom ska jag ha till annat, har som jag nämt tidigare ett agg hörande till saab V6a men det är tydligen nån dieselmotor? för det sitter en vakumklocka som ändrar storleken på turbinhuset för att få snabbare spool up & jag hörde att detta funkar inte om man kör på bensin då blir det för varmt, funkar bara på diesel, dock osäker på etanol men det är ju samma avgastempar där så.. ett annat problem med den är att det inte är nån intergrerad wastegate så det känns jobbigt även om det är enkelt byggt..
tänkte turbon skulle hänga me till 250 hk iaf får höra me lite polare som kan mer om detta...
Luftskruven för tomgång, munstycke för lågfart, trottelnål och huvudmunstycke.
vilka storlekar på dessa? ska kolla upp om det finns här i stan & vad det kostar!
tack för hjälpen!