Nejdå inga hemlisar , ja jag körde den på slangen ,den borde gett mer vid det laddet gissar att man tappat 20-25hk pga av att den gick så fett ,det losar effekt när det går fett med E85 den låg på 9,5 på airfulen (Vår typ feb-mars 45% luftfuktighet) tänkte att den leanar väl ut då man kör i värmen sedemera ,men iaf väldigt nöjd med mcx550 laddaren det är som att köra sugmotor toppvrid vid 8200rpm Ronny Ncr har kört ur 437hk med den vid 1,4 bar med samma motor men det törs man fan inte köra i bänken(FEGIS) man får väl ställa på lite mera ladd på tävling eftersom man börjar vänja sig,titta in i mitt garage för info.Har du fått på nya kåporna på hojen? verkar bli coolt./wachen
Jajävlar vad mycket pulver vid låga ladd
Hur lyckas ni med det? Väldigt lågt avgasmottryck borde det ge med den turbon, (är inte det k26/27?) 12:ans hus är ju "lagom"
, men hur mycket ger det med plastning och 30/26 ventiler jämfört med original ventiler?? Är det jätteskillnad? Min topp är portad men utan plast, och dessutom har jag original ventiler, men en rejäl effektökning kanske motiverar ventiljobb
Får kanske byta turbo också, kör med en k24 och 1,6 bar. Men jag får inte ut några 440 på slangen, jag får dra bort 100 om jag har tur... Har samma volym, 1195 cc, och kör med Busakolvar. (Dessutom får jag inte plats med större turbo, jag kör ju hoj som ska svänga också.) Vad har du för kammar? Och fjädrar? Hur är kammarna tajmade? Tycker ändå det är mycket med 355 vid 1,2 bar och den motorn, trots att den gick så fett
Är det något här som du inte vill ska bli publikt så PM:a. Detta är kanske lite ot i just denna tråden också