sleven skrev:Jag hoppas att jag är en riktig man även om jag kör fyrtaktsbil. Dock en SAAB som har en lång historia bakom sig med framgångsrika tvåtaktare.
/Sleven
Jörgen Player Special skrev:Där sa du det! Det är därför jag har dragning till SAAB jag med, de har byggt tvåtaktare.... Your the man!
/Jörgen
aci skrev:DKW tog fram grunden till den motorn
sleven skrev:Nja... Bara till den första modellen 92:an som var en maskin på 750cc och tvåcylindrar. Till 93:an kom en trecylindrig på 850cc tror jag det var som var en helt egen konstruktion.
SAAB har nästan alltid låtit en annan tillverkare stå för grunderna tex V4:an var ju en fordmotor, och den första 99:an hade en Triumph motor på 1700cc, som sedan utvecklades till en egen konstruktion på 2000cc. Och nuförtiden så är det skit Opel som står för mycket.
/Sleven
sleven skrev:Nja... Bara till den första modellen 92:an som var en maskin på 750cc och tvåcylindrar. Till 93:an kom en trecylindrig på 850cc tror jag det var som var en helt egen konstruktion.
SAAB har nästan alltid låtit en annan tillverkare stå för grunderna tex V4:an var ju en fordmotor, och den första 99:an hade en Triumph motor på 1700cc, som sedan utvecklades till en egen konstruktion på 2000cc. Och nuförtiden så är det skit Opel som står för mycket.
/Sleven
kapten filling skrev:Är de inte cylinderlocket som sitter med gångjärn!!!! turbo till vinter bil
sleven skrev:Nej det är cylindrarna som sitter på gångjärn.
Och nuförtiden så är det skit Opel som står för mycket.
RG500-Johannes skrev:Mmm?
/J
Det sitter mycket GM i Saab, Opel, Chevrolet, Cadillac, Isuzu, Subaru et cetera.sleven skrev:Det sitter väl mycket Opel i Saabarna eller hur?
valmers skrev:Det sitter mycket GM i Saab, Opel, Chevrolet, Cadillac, Isuzu, Subaru et cetera.
Jo, BMW.sleven skrev:Jo men just Opels dåliga konstruktioner gjorde ju sitt intåg på nya generationens 900 -94. Framvagn, handbroms etc vilket fick åtgärdas i efterhand.
Det finns nog inte ett enda märke idag som är "rent" längre, detta tack vare att det inte skulle gå att få någon ekonomi i det annars.
Därför var det bättre på tvåtakttiden.
/Sleven
valmers skrev:Jo, BMW.
BMW!!!valmers skrev:Jo, BMW.
Cosworth ägs av Ford, visserligen är företaget till salu.sleven skrev:Jo kanske det...Kan inte komma på att dom har någon inblandning från andra företag än Cosworth, fast dom äger/ägde dom ju.
Däremot så besudlar dom ju andra bilmärken tex McLaren
Varje kebablirares dröm.Nisse Järnet skrev:BMW!!!
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |