länge sedan det skrevs något.....

Kia

Guest
JoS skrev:
Framförallt är det så otroligt snyggt med rinnande snus i mungipan. :D

Skämt åsido. Visst är det bättre att snusa än röka. Börja nu för allt i världen inte att snusa! Tänk på vad jag skrev i mitt tidigare inlägg.

Kia:Visst är det så. Men det är skönt att känna den lugnande effekten som nikotin ger. Ahhh... *snurr*

Jag är nästan förvånad att du inte röker. Var och varannan tjej röker ju nu för tiden. Det är synd.

Att jag som före detta rökare skulle bli ihop med en rökare finner jag väldigt svårt att tro btw.

Man får väl hitta på andra saker som ger den där "lugnande effekten"?? :va :hihi
Tycker inte alls om rökare som sprider sin röklukt överallt. Det värsta jag vet är att krama och vara nära nån som bara stinker rök, lukten lixom smittar av sig då så jag åxå luktar rök. :4skrika Folk får jätte gärna röka för mig men helst inte så nära mig. :fatta!
En stor kram till alla er som lyckas sluta röka. :banana

kortstubina

Rörkens egen Kioskis
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
spätta på en blackbird
Kia skrev:
Man får väl hitta på andra saker som ger den där "lugnande effekten"?? :va :hihi
Folk får jätte gärna röka för mig men helst inte så nära mig. :fatta!
En stor kram till alla er som lyckas sluta röka. :banana

Håller med Kia lite iaf.
Har ju varit dum en gång i tiden att jag själv höll på med rökning :kocko , (är :huvet dumt får kroppen lida vilket var mitt fall) så logiskt borde jag väl inte klandra dem som håller på.
Men det är jäkligt skönt att komma hem från en fest och INTE lukta rök.
Nä tacka vet jag SALT LAKRITZ och SNUS! men när jag slutade snusa gick jag upp så förbaskat mycket i vikt.... så det var bara att börja igen....
:confused: undrar fortfarande om det berodde på all Lakritz ;)

Kia

Guest
kortstubina skrev:
Håller med Kia lite iaf.
Har ju varit dum en gång i tiden att jag själv höll på med rökning :kocko , (är :huvet dumt får kroppen lida vilket var mitt fall) så logiskt borde jag väl inte klandra dem som håller på.
Men det är jäkligt skönt att komma hem från en fest och INTE lukta rök.
Nä tacka vet jag SALT LAKRITZ och SNUS! men när jag slutade snusa gick jag upp så förbaskat mycket i vikt.... så det var bara att börja igen....
:confused: undrar fortfarande om det berodde på all Lakritz ;)

Det här inlägget får vi nog ta och skriva ut och rama in. ;) Du håller med mig, det händer inte så ofta. :lol
Det är tur att jag är så himla perfekt och unik så jag inte har såna där laster som ni "vanliga" människor har. :gnissla Vi syns imorrn på gymmet Ina. :banana Din lilla latmask där :7peta

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Lotta skrev:
Kia: Vid tretton års ålder är coolhetsfaktorn väldigt hög med en cigg i handen….Och självklart var man ju cool (då också) ;). Naturligtvis är det bättre att aldrig börja. :)

Vill nog snarare mena på att det ser lika äckligt ut när en 13 åring står med cigg i munnen som när en 30 åring gör det:fakta
Enda skillnaden är att vid 30 borde man veta bättre.

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Snus är ett läskigt fenomen... å dyrt i längden... :3freak (Läskigare än fantomen måste jag säga, men möjligtvis inte läskigare än Bert Karlsson)

Därimot är färska Ahlgens Bilar kraftigt beroende framkallande, började vid ung ålder och är totalt fast i segabil träsket fortfarande... Å de ångrar jag inte en nanosekund :banana

/Henkka på torsdags humm-flumm :tomten

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
TinaTjejen skrev:
Vill nog snarare mena på att det ser lika äckligt ut när en 13 åring står med cigg i munnen som när en 30 åring gör det:fakta

Vad då? Har det blivit "ute" att röka? Det var ju über poppis bland brudar förut ju... :va

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
TinaTjejen skrev:

Coolhetsfaktorn vid 13-15 års ålder att röka är HÖG, oavsett vad du tycker Tina. Och jag för min del tycker det ser fruktansvärt mycket äckligare,tråkigare, störande ut när en 13 åring har en cigg i munnen än en 30 åring.

Och Henkka har rätt, det är fortfarande coolt att röka bland tjejjer i den åldern. Och vid 30 års ålder tror inte jag att det är någon som börjar röka, där har du helt rätt Tina, vet man bättre. Grejjen är väl att vid 30 års ålder har de flesta redan rökt i 15-17 år, lite svårt att göra något åt grejjorna då!!??

Ut och mocka skit nu...

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
Glömde snuset hemma i morse....nu har jag varit och handlat nytt....:)

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
Deadmetal skrev:
Hon är bara avundsjuk att hon inte har en egen.................än :lol

Jag behöver aldrig vara avundsjuk...vill jag ha något så skaffar jag mig det....
just det här ligger inte på min önskelista.......!

Gabor

Guest
Rökare...hur smarta är dom ???
Planera för sitt eget själmord på lång sikt ?? :va
Verkar otroligt begåvat..

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
tassen skrev:
Rökare...hur smarta är dom ???
Planera för sitt eget själmord på lång sikt ?? :va
Verkar otroligt begåvat..
Lätt att säga om du inte inhalerar själv...

Rökare kommer till insikt efter ett antal år av rökning. De vill inte röka men kan inte sluta. Det är så enkelt.

Det svåra är att sluta röka/ändra beteendet. Det krävs mer än ni ickerökare tror.

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag tyckte att jag var nogrann när jag skrev mina tidigare inlägg, men det sket sig som brukligt tydligen...

Jag vill alltså inte ha en tjej som snusar eller röker. Det räcker att en i förhållandet är beroende (eller så slutar jag om så önskas... Men då krävs det kärlek. :D)

Var inte rädda babes, jag är rätt civiliserad iallafall...

kortstubina

Rörkens egen Kioskis
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
spätta på en blackbird
JoS skrev:

Rökare kommer till insikt efter ett antal år av rökning. De vill inte röka men kan inte sluta. Det är så enkelt.

Det svåra är att sluta röka/ändra beteendet. Det krävs mer än ni ickerökare tror.

Det är väl som med de flesta beroendena;
Socker, alkohol, salt, tobak,
koffein (t-in och det som finns i kakaobönan :confused: )

Det blir till en JÄLVLA last, det värsta är väl folk som inte har några problem....:mad:
nä man får vara glad att man "bara" hamnade i salt/socker fällan med lite topping av nikotinet :tummenupp
Och jag vågar inte sluta heller med något av det...då tyvärr skulle folk råka ut för mitt nick mer än vanligt fråga Lucky Luke hur UnLucky Luke han var sist jag försökte :hihi

Gabor

Guest
JoS skrev:

Utan att vara alltför elak, men vet du vad jag gjort tidigare i mitt liv ?? :va
har också för mig att ciggarren i Söderhamn var av typen rökverk,, :brinnerup

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag tror du varit mammas pojke hela ditt liv. :rolleyes:

:tungan

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring