länge sedan det skrevs något.....

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Lotta skrev:
Coolhetsfaktorn vid 13-15 års ålder att röka är HÖG, oavsett vad du tycker Tina. Och jag för min del tycker det ser fruktansvärt mycket äckligare,tråkigare, störande ut när en 13 åring har en cigg i munnen än en 30 åring.

Och Henkka har rätt, det är fortfarande coolt att röka bland tjejjer i den åldern. Och vid 30 års ålder tror inte jag att det är någon som börjar röka, där har du helt rätt Tina, vet man bättre. Grejjen är väl att vid 30 års ålder har de flesta redan rökt i 15-17 år, lite svårt att göra något åt grejjorna då!!??

Ut och mocka skit nu...

Visst, det finns säkert många som tycker det är coolt och ville va som alla andra eller nått när man var 13. Jag var inte en av dem och är det fortfarande inte.
Rökning ÄR inte ett dugg coolt, whatever you say. Oavsett ålder. Säkert en coolhetsfaktor bland småungarna, men å andra sidan, hur mkt livserfarenhet har en småunge? Inte mkt, det är föräldrarna som ska lära ungarna sånna här saker, men det tycks allt fler föräldrar idag ha missat dessvärre. :(

Med den inställningen att "jag har rökt i 15 år då kan jag ju lika gärna göra det i 15 till", kommer man ju inte långt :7peta . (om det var så du menade, vilket jag uppfattade)

Lycka till med fimpningen.

btw.. djurhållningen idag är modernt, det finns utgödsling, alltså mockar man inte skit längre :rolleyes:

Last edited:

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
Tina...NEJ du har inte förstått något av vad jag menar, och det känns som jag skulle tjafsa med min son på nätet om jag började tjafsa med dig, vilket jag inte har ork eller lust till men jag måste säga 22 år och så full av "livserfarenhet" som vad du anser dig vara...det är verkligen förvånansvärt. Jag är mållös!! :rolleyes: :)

Nåväl..nu har jag varit ute och åkt kanske den sista svängen för i år, kollat att det fanns tillräckligt med glykol osv i maskineriet. Tänkte jag skulle passa på att träffa Kreuger med anhängare, men missade dem precis.

Ciao bambino

:hej

Nike

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2003
Hoj
Kawasaki ZX-9R 2002
Lotta skrev:
Tina...NEJ du har inte förstått något av vad jag menar, och det känns som jag skulle tjafsa med min son på nätet om jag började tjafsa med dig, vilket jag inte har ork eller lust till men jag måste säga 22 år och så full av "livserfarenhet" som vad du anser dig vara...det är verkligen förvånansvärt. Jag är mållös!! :rolleyes: :)
...Ooops!...det där var väl onödigt... :7peta

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Jag tror nog Lotta kände sig lite träffad. :rolleyes:

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Lotta skrev:

Det kallas väl att diskutera. Men håller man på att sluta röka kallas det kanske att tjaffsa :D :rolleyes:
Angående min livserfarenhet har du faktiskt inte mycket att säga, eftersom du inte känner mig ett dugg. (och inte jag dej heller)
Du vet inte vad jag varit med om i mitt liv och jag vet inte vad du varit med om i ditt.
Jag vet bara att du ska sluta röka och du vet bara att jag vill att du ska sluta röka.Punkt. Så snacka inte om nått du inte vet någonting om.

Jag har ingen som helst aning om hur svårt det är att sluta röka. Och det är jag väldigt glad över. Säger därför inte att det är lätt eller någonting, säkert skitsvårt, jag skulle tippa på att det handlar om vilja, ork och motivation, (som kärlek i JoS fall).

Eftersom du inte heller verkar förstå hur jag menar så skippar vi den här konversationen så kan du gå och prata med din son istället.

Last edited:

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
TinaTjejen skrev:
Det kallas väl att diskutera. Men håller man på att sluta röka kallas det kanske att tjaffsa :D :rolleyes:
Angående min livserfarenhet har du faktiskt inte mycket att säga, eftersom du inte känner mig ett dugg. (och inte jag dej heller)
Du vet inte vad jag varit med om i mitt liv och jag vet inte vad du varit med om i ditt.
Jag vet bara att du ska sluta röka och du vet bara att jag vill att du ska sluta röka.Punkt. Så snacka inte om nått du inte vet någonting om.

Eftersom du inte heller verkar förstå hur jag menar så skippar vi den här konversationen så kan du gå och prata med din son istället.

:)

Fan vad bra Tina! Jag känner exakt samma sak.......Just att du var först med att gör inlägg och lägga dig i grejjor utan att ha träffat mig, känna mig eller veta vem jag är .....
Jag var precis på väg och tänkte skriva samma sak till dig, men jag orkade inte, och för övrigt tycker jag att det är barnsligt hela grejjen.

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Lotta skrev:
:)

Fan vad bra Tina! Jag känner exakt samma sak.......Just att du var först med att gör inlägg och lägga dig i grejjor utan att ha träffat mig, känna mig eller veta vem jag är .....
Jag var precis på väg och tänkte skriva samma sak till dig, men jag orkade inte, och för övrigt tycker jag att det är barnsligt hela grejjen.

Sluta jiddra, börja fimpa. :rolleyes:

Och.. skriver man öppet i ett forum att man slutar röka så får man nog räkna med att andra forumanvändare skriver om det eller vill diskutera det.

Venomous

Jungfru
Gick med
27 Aug 2004
Hoj
eldvigg
Fniss... det här är ju roligt!
Förstår dock allvaret, en nära döden upplevelse: llivet passerar revy (kallas erfarenheter) och så ett rop på kärlek!
Kanske skulle börja röka i alla fall, tänkt på det senaste halvåret...
Det (snus åxå) luktar ju gott i lagom doser!!!
Kram på er både rökare, snusare o icke-!

Gabor

Guest
JoS skrev:
Jag tror du varit mammas pojke hela ditt liv. :rolleyes:
:tungan

men JoS då, vad du var smart, har nikotinet försvagat din hjärnverksamhet ???...
Alla pojkar kommer från en mamma, ja utom de som tillverkas på lab, genmanipulering å så.?

Självklart tror en man, en massa saker och jag kan också börja tro men jag ids inte bry mig , livet är för kort och nu ska jag i säng å leka lite med :tuttar ,å hon som har dom röker inte.. :tummenupp

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
tassen skrev:
men JoS då, vad du var smart, har nikotinet försvagat din hjärnverksamhet ???...
Nej.

Intressant svar på mitt uppenbart ironiska svar.

Last edited:

kortstubina

Rörkens egen Kioskis
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
spätta på en blackbird
KIA: Fresten vet jag att DU liksom är beroende....
så försök inte fröken du sa det själv fresten....Du bara dricker Cola :blah

Ta hand om er ni som försöker sluta med ert beroende. Jag vet att jag borde...men Oj vad folk skulle råka ut för en lättirriterad person efter bara
1 timme. Å Lucky Luke har nästan förbjudet mig från att sluta...jag kryper honom på nerverna :)

Last edited:

Kia

Guest
kortstubina skrev:
KIA: Fresten vet jag att DU liksom är beroende....
så försök inte fröken du sa det själv fresten....Du bara dricker Cola :blah

Ta hand om er ni som försöker sluta med ert beroende. Jag vet att jag borde...men Oj vad folk skulle råka ut för en lättirriterad person efter bara
1 timme.

:tungan Jaja okej, lite beroende kanske jag är då. Men bara av bra saker som Cola och kärlek å såna grejer. :hihi Även solen har ju sina fläckar. Men i övrigt så är jag perfekt och utan brister. :lol :banana :rolleyes:

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024