TinaTjejen
long time, no see
Lotta skrev:Coolhetsfaktorn vid 13-15 års ålder att röka är HÖG, oavsett vad du tycker Tina. Och jag för min del tycker det ser fruktansvärt mycket äckligare,tråkigare, störande ut när en 13 åring har en cigg i munnen än en 30 åring.
Och Henkka har rätt, det är fortfarande coolt att röka bland tjejjer i den åldern. Och vid 30 års ålder tror inte jag att det är någon som börjar röka, där har du helt rätt Tina, då vet man bättre. Grejjen är väl att vid 30 års ålder har de flesta redan rökt i 15-17 år, lite svårt att göra något åt grejjorna då!!??
Ut och mocka skit nu...
Visst, det finns säkert många som tycker det är coolt och ville va som alla andra eller nått när man var 13. Jag var inte en av dem och är det fortfarande inte.
Rökning ÄR inte ett dugg coolt, whatever you say. Oavsett ålder. Säkert en coolhetsfaktor bland småungarna, men å andra sidan, hur mkt livserfarenhet har en småunge? Inte mkt, det är föräldrarna som ska lära ungarna sånna här saker, men det tycks allt fler föräldrar idag ha missat dessvärre.
Med den inställningen att "jag har rökt i 15 år då kan jag ju lika gärna göra det i 15 till", kommer man ju inte långt . (om det var så du menade, vilket jag uppfattade)
Lycka till med fimpningen.
btw.. djurhållningen idag är modernt, det finns utgödsling, alltså mockar man inte skit längre
Last edited: