Längst sträcka med 125a?

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Du som vet allt.....hur länga kan man då köra med en 125 2takt?

tråkigt med sån attityd... tänk om vi inte hade sagt något till dig, så står du nere i frankrike med tokrasad hoj. tänk på det.

men till frågan, man kan köra jävligt långt om man stoppar jävligt ofta. typ vart 5:e mil eller något.

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
2882829 Du som vet allt.....hur länga kan man då köra med en 125 2takt?
Men hallå? vad är det för attityd?
Du frågar en sak och han svarar snällt..
Inget att bli sur för att du hade fel..
och nummer 2..
inte för att va sån..men det är liksom det denna tråden går ut på..att ta reda på ungefär hur långt man kan köra..:tummenupp

UnknowN90

Ny medlem
Gick med
22 Nov 2006
Hoj
Aprilia RS 125 -97
eeeeeeeh?

nonstop till italien, det tar sjukt lång tid, med bil...
ligger man i 160 när det går, går ju inte genom alperna då det är små vägar..så tar det kanske typ 16 timmar till norra italien..

och ärligt talat, tror du att du pallar köra så långt i sträck?
vet inte hur en rs är att köra, men jag vet att min e fruktansvärt obekväm när man suttit en stund..

hur långt har du kört som längst nu? i sträck?

Jag får inte ont i röven av att sitta på min hoj......hade jag fått det så hade jag ju inte köpt den. Har åkt till italien minst 30 gånger med bil så jag kan vägen. Och man åker inte på småvägar. Och ja, jag pallar köra så länge.

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Jag får inte ont i röven av att sitta på min hoj......hade jag fått det så hade jag ju inte köpt den. Har åkt till italien minst 30 gånger med bil så jag kan vägen. Och man åker inte på småvägar. Och ja, jag pallar köra så länge.

vi säger såhär, åk till italien du:D

UnknowN90

Ny medlem
Gick med
22 Nov 2006
Hoj
Aprilia RS 125 -97
tråkigt med sån attityd... tänk om vi inte hade sagt något till dig, så står du nere i frankrike med tokrasad hoj. tänk på det.

men till frågan, man kan köra jävligt långt om man stoppar jävligt ofta. typ vart 5:e mil eller något.

Tack för infon som du har sagt, och ursäkta om jag inte låter så snäll...har haft en tuff dag.

vi säger såhär, åk till italien du:D

Efter allt som du har skrivit så vet jag inte om jag vågar :(

Last edited:

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Tack för infon som du har sagt, och ursäkta om jag inte låter så snäll...har haft en tuff dag.

Efter allt som du har skrivit så vet jag inte om jag vågar :(

I med en kudde i skinnstället och bunkra upp med alla möjliga prylar du kan tänka dig komma gå sönder/ta slut.

Sen önskar jag dig lycka till, personligen skulle jag nog inte våga. Speciellt inte med en 2t 125. Skulle inte ens göra med med min 660.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Ä vafan, bara å gaaaaasa! Inte en skruv är rörd på min crm på över 1000 mil :D

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
2882852 Jag får inte ont i röven av att sitta på min hoj......hade jag fått det så hade jag ju inte köpt den. Har åkt till italien minst 30 gånger med bil så jag kan vägen. Och man åker inte på småvägar. Och ja, jag pallar köra så länge.
okej, åk du..
jag tror endå inte att det är autobahn fram til hotelet eller vad det är tänkt att du ska sova..

snälla, skriv här sen när du kommit hem och berätta hur långt du kom innan du va tvungen att sträcka på benen eller röven..

[och om du kom ur DK innan den skar:rolleyes:]

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Hoj
Kawa 636 -03
2882980 Ä vafan, bara å gaaaaasa! Inte en skruv är rörd på min crm på över 1000 mil :D
Fullgas alltid. :D

Ne, men seriöst. UnknowN90, jag tror det funkar att köra ner till Italien. :) Dock bör du ta några dagar till det, och köra mindre vägar med flera stopp, annars lär det bli som alla skrivit tidigare. :(

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
TTR, NSR
Någon som berättat för Unknown90 att Rs är väl den 125 som skär mest? Rätta mig om jag har fel. Och nej du kommer inte orka sitta och köra till italien utan att stanna, du kommer bli hungrig, eller så kommer du inte kunna växla för du har domnat av från röven och neråt. Men skriv till mig när du är klar med resan, ska bli intressant hur många nya kolvar och cyllar det blir :D
Hur långt är det till italien förresten?

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
2883218 Någon som berättat för Unknown90 att Rs är väl den 125 som skär mest? Rätta mig om jag har fel. Och nej du kommer inte orka sitta och köra till italien utan att stanna, du kommer bli hungrig, eller så kommer du inte kunna växla för du har domnat av från röven och neråt. Men skriv till mig när du är klar med resan, ska bli intressant hur många nya kolvar och cyllar det blir :D
Hur långt är det till italien förresten?
Typ 250 mil enligt HannesH's data.

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2x CBR600RR
:va har rullat 650 mil nu utan att göra byta något / göra något själv på hojen.. om man räknar bort att smörja kedjan

har endast gjort 100 mil servicen och ska göra 600 mil servicen om 5-6 dagar

fyrtakt kanske inte räknas men men :va

körde stockholm - jönköping också ~35mil i ett svep när vi flytta hit :tuttar
annars brukar jag köra ~7 mil /dag när jag går i skolan :p

på 125cc servar man vid 100mil sen 400mil därefter varje 400mil.
nog bra om du servar riktigt så garantin å sånt gäller va??

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
2883390 Ja alltså du sa att det tog typ 16 om man körde i ungefär 160 så jag tog då ett ungefärligt värde på det. :tummenupp
mjo, men du missar detaljerna, det var NÄR man kunnde, och det är väll ungefär fram till österrike, sen kommer man inte på mindre vägar, typ som våra motorvägar och landsvägar..

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
2883405 mjo, men du missar detaljerna, det var NÄR man kunnde, och det är väll ungefär fram till österrike, sen kommer man inte på mindre vägar, typ som våra motorvägar och landsvägar..
Jo jag såg det men säg 200 då. :rolleyes:

Jag tvivlar ju starkt på att han kan köra non stop. Blir ju en hel del tankstopp bara genom Tyskland så köra non stop till Italien är nog bara att räkna bort. Såvida du inte tänker ligga på fullgas hela vägen ner och då kommer du kanske 10 mil. :tummenupp

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
2883408 Jo jag såg det men säg 200 då. :rolleyes:

Jag tvivlar ju starkt på att han kan köra non stop. Blir ju en hel del tankstopp bara genom Tyskland så köra non stop till Italien är nog bara att räkna bort. Såvida du inte tänker ligga på fullgas hela vägen ner och då kommer du kanske 10 mil. :tummenupp
Mera :banana

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
2883408 Jo jag såg det men säg 200 då. :rolleyes:

nej precis, inte en chans..

det är fan inte många som ens pallar det med bil, man blir trött av att va på vägen så länge...
eller hur, och mackarna ligger ju inte SÅ himmla tätt. och när dem väl finns, är dte för det mesta sjuuka köer så nej.kommer inte tro på det förren jag ser bevis på att han gjort det..

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
2883424 nej precis, inte en chans..

det är fan inte många som ens pallar det med bil, man blir trött av att va på vägen så länge...
eller hur, och mackarna ligger ju inte SÅ himmla tätt. och när dem väl finns, är dte för det mesta sjuuka köer så nej.kommer inte tro på det förren jag ser bevis på att han gjort det..
Har för mig att någon i Bike körde till Italien när de provade BMW K1200S och första dagen körde han 65 mil och andra dagen typ 105 så runt 170 mil borde vara rimmligt.

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457