Länsförsäkringar bank !

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Undrar om det är några av er som har bra/dåliga erfarenheter med LF bank ,,

Håll er till ämnet o skit i o skriv om andra banker o taskiga regleringar när det hänt något,sån´t har jag redan erfarenhet av.

// Jocke

Har haft länsförsäkringar men bytte på grund av ett par anledningar.

En av anledningarna var att deras betalkort fungerar sämre än andra bankers. Med det menar jag att vissa tidpunkter på dygnet, oftast precis efter midnatt slutade kortet fungera. Hände väldigt ofta när jag var ute på krogen vilket var fruktansvärt frustrerande. Polarna som hade swedbank, nordea och handelsbanken hade inga problem som helst att betala med sina kort men mitt gick ej igenom. Nej, jag hade inte slut på pengar. Pratade med banken om detta men de skyllde på att krogarna måste ha haft dålig uppkoppling till babs.

En annan jävligt irriterande sak var att lönen aldrig någonsin kom in på kontot kl 00.00 den 25:e. Dröjde ibland till kl 05.00 innan det syntes på kontot. Detta skyllde banken på de som betalade ut mina löner. Nämnde att mina kolleger som har swedbank och nordea fick in lönen prick kl 00.00 men det var ändå inte hos länsförsäkringar problemet låg enligt dem själva.

Fick inte välja kod själv på bankkortet. Fick inte välja samma kod som jag hade haft på den första bankdosan till den andra efter att den första gick sönder. Samt att det blev knivigare att skicka pengar till andra och få pengar av andra snabbt eftersom väldigt få har länsförsäkringar.

Fick bättre ränta på bolånet hos swedbank så jag bytte dit....

Ok ,, ja det låter ju inte så bra ,,
som ni förstår så håller jag på att byta bort swedbank till alternativ bank,
och då har hittils lf bank haft bästa priserna,, men jag kräver åxå att det ska fungera dygnet runt ,, hmm

jätte tacksam över flera synpunkter.

mvh jocke

Har haft länsförsäkringar men bytte på grund av ett par anledningar.

En av anledningarna var att deras betalkort fungerar sämre än andra bankers. Med det menar jag att vissa tidpunkter på dygnet, oftast precis efter midnatt slutade kortet fungera. Hände väldigt ofta när jag var ute på krogen vilket var fruktansvärt frustrerande. Polarna som hade swedbank, nordea och handelsbanken hade inga problem som helst att betala med sina kort men mitt gick ej igenom. Nej, jag hade inte slut på pengar. Pratade med banken om detta men de skyllde på att krogarna måste ha haft dålig uppkoppling till babs.

En annan jävligt irriterande sak var att lönen aldrig någonsin kom in på kontot kl 00.00 den 25:e. Dröjde ibland till kl 05.00 innan det syntes på kontot. Detta skyllde banken på de som betalade ut mina löner. Nämnde att mina kolleger som har swedbank och nordea fick in lönen prick kl 00.00 men det var ändå inte hos länsförsäkringar problemet låg enligt dem själva.

Fick inte välja kod själv på bankkortet. Fick inte välja samma kod som jag hade haft på den första bankdosan till den andra efter att den första gick sönder. Samt att det blev knivigare att skicka pengar till andra och få pengar av andra snabbt eftersom väldigt få har länsförsäkringar.

Fick bättre ränta på bolånet hos swedbank så jag bytte dit....

Bytte till Länsförsäkringar bank från Swedbank., Bättre räntor, öppet till 17:00 (lokalt kanske), alltid någon att prata med utan att beställa tid. Inget knöl utan alla ärenden går snabbt och smidigt.

Har inte upplevt några problem med mitt kort.

Jag har både sparkonto och personkonto hos LF. Har inget dåligt att säga om dem. Betalningar och överföringar funkar säkert (tror jag :D) och smidigt. Hade även lån hos dem och det var inga problem med avbetalning osv där heller.
Har aldrig upplevt problem vid kortköp.

Privat handledare som känner igen en när man ringer, så snabbt och enkelt väldigt bra service, både mastercard och visa behöver inte ha kontakt med banken utan det lägger ut åt en så hade du barnkort så får du skylla dig själv.
Enda nackdelen är att de inte har kontanter på banken men gratis att använda andra ställen. kalas bank sen skönt att ha allt sammlat orkar inte skriva seriöst men det viuktiga fatar du om du orar läsa

Jag har försäkringar, lån, betalkort, fonder och vanliga konton hos Länsförsäkringar.
Har inte haft några direkta problem, bra öppettider och aldrig några köer eftersom de inte har någon kontanthantering. Lätta att få kontakt med via telefon, lätt att få rådgivning. Bra räntor!

Jag gillar LF Bank, skulle inte byta om det inte visar sig att de är dyrare på huslån eller nåt sånt när det kommer.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick