Finns det något allsmäktigt register som alla bolag använder?
Slutsats några repor på svingen utöver dom andra skadorna resulterade i att vågskålen tippade över till inlösen, har jag några betänkligheter över det??? Nej, tycker jag det är galet? Ja.
Har bara fått fantasiförslag från LF. Jag har en touringpråm som är mer än decenniet gammal och kommer inte i närheten av vad TS R1 -09 skulle kosta. Mitt körkort fyller snart 30 dessutom. Bilen är däremot försäkrad där och där fanns inga villkor beträffande omfattningen. Mysko. Sen tycker jag hela trådupplägget luktar mer "sälja" än tipsa. Hoppas jag har fel beträffande den saken.
Ja, GSR
edit: Gemensamma skaderegistret.
Ja, alltså,, jag lägger mig givetvis inte i hur du gör. Jag känner till ett antal sporthojar max 1 år gamla, som vurpats med egentligen rena skitskador som blivit inlösta och ersatta med en ny. Något som vi alla fått vara med och betala.
Fördelen som jag ser med det nya systemet (om ryktet i tråden stämmer) är att du kan fortsätta att lösa in dina hojar men då går DIN premie upp. Och om någon annan väljer att laga sin själv, eller helt enkelt inte bryr sig, så påverkas heller inte deras premie av vurpan.
Så det blir mer "valfritt" via bl a risktagande om man vill ha en skyhög premie eller inte.
(själv kör jag halvförsäkrat på båda hojarna, så jag bryr mig egentligen inte, men jag tycker att idén är bra).
Vilket fb löser in fordon på "skitskador"?
Eftersom fb bara köper splitternya originaldelar så kan "skitskador" innebära att de hellre löser in hojen, då det skenar iväg i pris något ofantligt mycket.
Att fixa själv kan vara så mycket mer billigare. Har man en hög självrisk, då är det kanske värt att själv räkna ihop vad delarna skulle kosta beggade osv.
Jag har gått över till Länsförsäkringar och är nu helkund hos dem och är jättenöjd! Bra service, billigare försäkringar än alla andra bolag. Har ju även bil, som blev billigare när jag flyttade över allt till LF. För er som funderar på att byta kan jag varmt rekommendera LF.
Jag har gått över till Länsförsäkringar och är nu helkund hos dem och är jättenöjd! Bra service, billigare försäkringar än alla andra bolag. Har ju även bil, som blev billigare när jag flyttade över allt till LF. För er som funderar på att byta kan jag varmt rekommendera LF.
Vilket fb löser in fordon på "skitskador"?
Nej, då blir hojen "stulen" istället.Ok, jag omformulerar. Om premien går upp om man råkar ut för skada så kanske folk inte i samma utsträckning kontaktar försäkringsbolaget för småskador som man kan leva med eller laga själv.
(givetvis ska man bara råka ut för premiehöjning om man själv bedöms som vållande, annars är det ju skräp).
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari