Har varit helkund hos LF sedan fjunen började växa i början på 80-talet, har alltid haft bra kontakt med dem, trevliga och tillmötesgående de få gånger jag behövt ta kontakt med dem (nästan uteslutande vid nytecknande av diverse försäkringar).
Allt var toppen och godtrogen som man är så trodde jag att helkund och trogen kund sedan länge det lönar sig
!
Min bättre hälft (hustrun) satt vid datorn en kväll och kom in på någon sida där man jämförde försäkringar, hon tog reg. nr. efter reg. nr. och jag förstår nu hur LF kan ha lokala kontor på massor av orter och en massa småpåvar som skrattat hela vägen till banken, de har förmodligen under alla år böjt mig framåt och rövk-----t mig samtidigt som jag tackat och betalat.
Vi har nu nästan halverat vår försäkringskostnad bara genom att byta bolag, samtliga försäkringar blev billigare, skillnaden på hemförsäkringen var marginell men samtliga fordon 3 mc + 2 bil) var mycket billigare.
Vi kommer förmodligen inte att komma tillbaka som kunder hos LF i någon närtid då det fortfarande skaver ganska häftigt där bak när jag tänker på detta.
Fullt medveten om att jag var naiv som trodde att man faktiskt kunde lita på sitt försäkringsbolag men har nu lärt mig att hålla koll på detta, mycket pengar att spara.
Har inte lästa alla tidigare inlägg i tråden men jag hoppas att jag är på banan och inte avviker för mycket från ämnet.