Länsförsäkringar + Suzuki märkesförsäkring?

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
ja fast detta är nog mer ett säljargument från suzukis sida som de kört med ett tag, den försäkringen vi snackar om i denna tråden är ju något helt nytt som ska börja gälla fr.o.m. 1 januari och omfattar alla suzukis hojar d.v.s. också R-segmentet.

Förhoppningsvis så kan man även teckna denna försäkring för lite äldre hojar och inte bara för de som är sprillans nya från fabrik.

Bara att avvakta och se :tummenupp

Bilsport och mc
saxat från http://www.suzuki-center.se/nyafordon.html

Till 2006 införde KGK Suzuki AB en vagnskadegaranti på alla landsvägsmotorcyklar av årsmodell 2006 och framåt, undantaget supersportsegmentet som innehåller GSX-R1000, GSX-R750, GSX-R600 och Hayabusa 1300 samt Dual Purpose segmentet som innehåller DR-Z400SM och DR-Z400S.

Vagnskadegarantin gäller 1 år från det att motorcykeln ställs i trafik första gången, (det gäller inte den tid motorcykeln står hos vår handlare).

Vagnskadegarantin ersätter skador på din motorcykel vid en trafikolycka, annan plötslig yttre olyckshändelse eller vid skadegörelse. Utrustning utöver standard ersätts med högst 15.000 kr. Personliga tillhörigheter ersätts inte. Ingen del av garantin gäller vid tävling eller träning inför tävling. Vagnskadegarantin gäller endast motorcyklar som är importerade och sålda genom KGK Suzuki AB.

Ladda ner vår fullständiga informationsfolder här: VSG-folder
 

Kneedrag

Guest
Någon som vet något, hört något om länsförsäkringar ,sporthojar? eller var det här bara ett cyberrykte
 

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
ringde till LF i Malmö idag och de visst absolut ingenting om detta, inkl. platschefen. De sa att det kunde vara något som huvudkontoret i sthlm arbetar med och inget som de mindre kontoren tar del av än så länge så det verkar inte som om det händer något i nuläget.

På den ljusa sidan däremot så hade Folksam sänkt min försäkring från 1350:-/mån till 1139:- :)
 

Skrap

Sugen!
Gick med
23 Sep 2006
Ort
Haninge
Hoj
ostbåge, plockad som en gås, neos 100 för flipflopåka
kollar man på dinmc.se´s sida så säljer de nu nya R-hojjar med ett års vagnskada. Har iofs inget med LF´s nya försäkring att göra men det kanske är ett steg på vägen.
 

Kneedrag

Guest
Hämta en ny hoj GSXR idag hos Tysken ( Din MC Center på Hisingen i Göteborg)
Och jo han visste lite om det där , De släpper infon på mc-mässan 100%

3500 kr kommer vagnskade garatin kosta gäller 1 år även R hojar. Den kan man köpa till eller inte när man köper ny hoj.
Suzuki ,Länsförsäkringar har ett samarbete här
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Hämta en ny hoj GSXR idag hos Tysken ( Din MC Center på Hisingen i Göteborg)
Och jo han visste lite om det där , De släpper infon på mc-mässan 100%

3500 kr kommer vagnskade garatin kosta gäller 1 år även R hojar. Den kan man köpa till eller inte när man köper ny hoj.
Suzuki ,Länsförsäkringar har ett samarbete här

Cool, grattis till nya bågen, vad vart det? Svart gixxer1000 om jag får gissa :)
Hörde inget mer om märkesförsäkringen? Eller var det just vagnskadan som var 100% klart?
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Fortfarande inget nytt i detta ämne?

Nyfiken.

Jo, nu finns vagnskadan till R-hojarna samt en märkesförsäkring som även inkluderar R-hojarna. Dock så blev inte märkesförsäkringen billigaste alternativet för mej. Mao, ringer man runt hela listan i vanlig ordning.
 

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
Man får väl hoppas det blir förmånligare för er med R-hojar än det blev på min absolut_inte_R_hoj.

30.000/år för en V-strom. Vad handlar det om?

EDIT: Gick in via länsförsäkringars hemsida. Kanske inte var rätt.
 
Last edited:

Kneedrag

Guest
Jag kommer inte förlänga min vagnskadegaranti det räcker med ett år.. Suzuki var lite dåliga med infon på mässan tycker jag. Inget om hur mycket självrisken är eller så. Mycket dåligt.

Snappa upp det här pappret på mässan och var i LF monter och prata med dem men de visste inte mycket. Fick pris på 12 000 hel/hel av LF för en gsxr 1000 08
 

Bifogat

  • img005 copy.jpg
    img005 copy.jpg
    123.2 KB · Visningar: 140

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Man får väl hoppas det blir förmånligare för er med R-hojar än det blev på min absolut_inte_R_hoj.

30.000/år för en V-strom. Vad handlar det om?

EDIT: Gick in via länsförsäkringars hemsida. Kanske inte var rätt.

Nä det stämmer inte. Då är det inte märkesförsäkringen dom räknat på. Om du är över 30 och bor i stockholm bör du landa på dryga 8.000 hel/hel för den hojen enl den info jag fått.
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Hej Emil!

På denna modell har vi teckningsförbud pga för högt E/V tal, för hög effekt. Vi kan bara erbjuda dig en trafikfösäkring och den kostar 18498:-/år

:va Bara jag som får detta när jag frågade om en prisuppgift?
 

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
aa kul! måste kolla upp detta imorgon! bästa hittils är 13500:-/halv/hel Folksam SMC
 

anders.heikkila

Motorcyklist...
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Jakobsberg
Hoj
GSF1200s -04
Tjohej.. LF var klart billigast för mig i af.:banana Zon1 (suck:huvet ) 5200/helår för min bandit. bilsport/mc kom 2:a skulle ha 7700/helår... TH runt 9000/helår folkskam:arsele ca 13000/helår.....
 

ShawnXIII

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2008
Ort
Södermalm
Hoj
03,Hayabusa LE,
snackade med en säljare av denna märkes försäkring när jag besökte på 2 hjul mässan.

jag skumma igenom deras försäkringspremier och tycker det såg förvånansvärt bra ut.

nu är jag en ung snorvalp som bor mitt inne i smeten i sthlmo med en -03 hayabusa runt halsen och skulle få pröjsa typ 20 loppor hel/hel.
(det kostar att ha kul)
och jag blev väldigt possitiv till denna då det är ca 10 tusen billigare än de andra som jag hittade som var billigast...

nästa år är jag nere på 17 då jag passera "lämpligare" ålder :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top