Lär dig wheela - Guide

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
kanske borde skapa en ny tråd med bara den "bra" översättningen i... så man inte bara läser de 3 första raderna av tok-översättningen :) å sedan lägger ner läsandet
 

sandstream

Guest
Tack K:t, jag har "letat" efter den här tråden (nu är den ett bokmärke) :tummenupp
 

Malmö-motard

Radical Riders
Gick med
16 May 2005
Ort
Lite här o där...
Hoj
ja
lyfter en bra tråd med ett onödigt inlägg

Naturligtvis borde man ju höjja tomgången! Att jag inte tänkt på det själv... har haft ett rent helvete med att hålla låg och jämn gas på ettan på min ivriga KTM 660. Bra tips - skall ut och testa direkt när jag vaknar i morgon bitti :D

:tummenupp
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Malmö-motard skrev:
Naturligtvis borde man ju höjja tomgången! Att jag inte tänkt på det själv... har haft ett rent helvete med att hålla låg och jämn gas på ettan på min ivriga KTM 660. Bra tips - skall ut och testa direkt när jag vaknar i morgon bitti :D

:tummenupp

Är det inte accpump på den rackarn me? Fimpa den....
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Malmö-motard skrev:
Jo, accpump skall det ju finnas. Accpumpens uppgift är att motorn svarar snabbare på gas helt enkelt?

Accpumpen spottar in extra soppa när du drar på.

Men att fimpa den är nog bara jobbigt i längden,då kommer den att tappa rapphet rent generellt.

Accpumpen spottar in soppa i den mängden som du gasar,höjer du tomgången så accar du ju inte.

Jag har accpump på min TMR41:a och det är bara en vanesak med handtaget.
 

Malmö-motard

Radical Riders
Gick med
16 May 2005
Ort
Lite här o där...
Hoj
ja
Angående lufttryck

Testade att sänka lufttrycket lite i bakdäcket efter att ha läst ovan. Trodde det var överkurs, men det fungerade absolut och gjorde långsamma wheelies betydligt stabilare. I texten ovan står det dock att man skall ha 12-20 PSI (för wheelies under 30km/h) vilket borde innebära 1-1,4Bar ungefär?

Stämmer det verkligen? Låter extremt lite? :va
 

ninja-mannen(c)

norrbagge
Gick med
23 Sep 2003
Ort
Västkusten(Norge)
Hoj
`03 khi setteks636-r
Malmö-motard skrev:
Testade att sänka lufttrycket lite i bakdäcket efter att ha läst ovan. Trodde det var överkurs, men det fungerade absolut och gjorde långsamma wheelies betydligt stabilare. I texten ovan står det dock att man skall ha 12-20 PSI (för wheelies under 30km/h) vilket borde innebära 1-1,4Bar ungefär?

Stämmer det verkligen? Låter extremt lite? :va
12-20psi = 0,81-1,36bar
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Malmö-motard skrev:
Testade att sänka lufttrycket lite i bakdäcket efter att ha läst ovan. Trodde det var överkurs, men det fungerade absolut och gjorde långsamma wheelies betydligt stabilare. I texten ovan står det dock att man skall ha 12-20 PSI (för wheelies under 30km/h) vilket borde innebära 1-1,4Bar ungefär?

Stämmer det verkligen? Låter extremt lite? :va

Den rullar tungt och går rakt, men ska du göra nåt annat än att åka bakhjul och har långt till macken så är det ju dumt att ha så lågt tryck. Prova dig fram, jag tycker att det inte blir så mycket bättre med jättelite tryck.
 

Backe

Farsa
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
Honda motard
Rigge skrev:
Den rullar tungt och går rakt, men ska du göra nåt annat än att åka bakhjul och har långt till macken så är det ju dumt att ha så lågt tryck. Prova dig fram, jag tycker att det inte blir så mycket bättre med jättelite tryck.

Är inte heller förtjust i lågt däckstryck, sabbar mest däcket och det blir obehagligt i böjarna.
 

baltra

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Lindome
Hoj
CB900 Hornet
Var bara att få lite tipss. Tränar lite på min 110 cc kina cross men är det nogon som har erfarenhet av att wheela med en 2 taktare. Har hört att det kan bli lite "konstigt" pga lite "ketchup" effekt.

Mvh

Christoffer
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top