lära sig köra på bakhjulet

Ronnie_69

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Honda CBR1000-08 Banhoj suzuki k3

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
G.R Wheelie school är det enda rätta och seriösa skolan i sthlm.
Wilson är old school and out!
Gubben är nu väldigt gammal och sysslar ej med wheelies längre..

Senast han försökte( ca 2v sedan) slog han runt.:D

Men tyvärr så är säsongen över denna gång, men välkommen 2011. :tummenupp

Och jag som känner några brudar som vill lära sig "åka på backdäcket". Men dom vill nog inte vänta till 2011. Vi får hitta nån annan mer frosttålig lärare åt dom då. ;)

Pizzabagarn

Ödmjukhet...onödigt när pengarna sprutar
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
no focking bike
G.R Wheelie school är det enda rätta och seriösa skolan i sthlm.
Wilson är old school and out!
Gubben är nu väldigt gammal och sysslar ej med wheelies längre..

Senast han försökte( ca 2v sedan) slog han runt.:D

Men tyvärr så är säsongen över denna gång, men välkommen 2011. :tummenupp

Hahaha, du är en jävla backstabber....vet du det!!!!!
Wilson rockar fett alla dagar i veckan men inte på söndagar för då ska man gå i kyrkan istället för att slanga.

Och jag som känner några brudar som vill lära sig "åka på backdäcket". Men dom vill nog inte vänta till 2011. Vi får hitta nån annan mer frosttålig lärare åt dom då. ;)

Deras lärare ser ut som skit, min skola är mycket bättre......inte så duktiga på att slanga men Head Teacher är snygg som fan....om man har lite udda smak förstås :gnissla

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Deras lärare ser ut som skit, min skola är mycket bättre......inte så duktiga på att slanga men Head Teacher är snygg som fan....om man har lite udda smak förstås :gnissla

Du klär bäst i hjälm.
Vad gäller slanga är det ett krav att läraren fixar att hålla sig kvar på vägen när han kör på två hjul. Återkom när du klarar det! :D

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Tjenare har en liten fråga!

Jag försöker lära mig slanga min 9a o det funkar perfekt på ettan kan koppla upp den från 20km/h till 80, för sen varvar den ut vid 110!

Problemet är dock att när jag försöker få upp den i tvåan så vägrar den:huvet, har hört att det skall skilja rätt kraftigt med kopplings tekniken från ettan o tvåan, men skit reser sig inte för något :S Vill ju inte ligga o dra i ettan hela tiden! Skulle varit tacksam för svar om någon där ute har lite tips? övar gör jag dagligen!:tummenupp

Zx9r 96a Mods:
D&D Slipon
+1 tag fram

+1 tag fram, har du gått upp i storlek på framdrevet? isf så blir ju hojen slöare men går fortare, dvs. inte bra för bakhjulsåkning.

För övrigt så är de bara att "dutta" in kopplingen lite längre medan du accar fullt så kommer den upp.

Wheelieboy90

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2010
Hoj
XT660X - 06
+1 tag fram, har du gått upp i storlek på framdrevet? isf så blir ju hojen slöare men går fortare, dvs. inte bra för bakhjulsåkning.

För övrigt så är de bara att "dutta" in kopplingen lite längre medan du accar fullt så kommer den upp.

Ja jag vet totalt Fail! Jag skulle byta drivpaket på hojen i våras o då hade dom bara +1 för framdrevet! men man var ju så jävla sugen på ut o köra! Skall se om jag kan hitta -1/+2! för den e jävligt seg på tvåan, har som mest lyckats med 1-2dm kanske! ettan är ju lugnt med tvåan e seeeg!!

Tack för tipset!:tummenupp

Hunter

??
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
ZX10R
Som Ronnie min kompanjon skrev så är vi den enda seriösa wheelieskolan i stockholm med snygga lärare som kan lära ut till vem som helst att slanga satan!
WWS is out of the game nu när G.R intagit arenan för att dom förstod att chansen är lika med noll att konkurera med G.R.

Desutom får dom 50 första tjejerna GR-trosan helt gratis om ni anmäler er innan den 30 september!

Många pussar och kramar från bakhjulsfantomerna George och Ronnie.

Bifogat

• GR-trosan.jpg
    GR-trosan.jpg
    233.3 KB · Visningar: 294

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Jag har inga problem med att få upp den....... men hojjen vill gärna gå åt höger väl uppe jag försöker kompensera, men oftast får jag släppa ner den igen någon som har nått bra tips?

koop

Sinnessjuk
Gick med
27 Oct 2003
Hoj
Honda XR600 Motard -90, Suzuki GS500E -93
Sådär gjorde min hoj med snedslitet däck Goffen, börna lite åt vänster och se om det hjälper :p

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Sym 200 Yoyride
Jag har inga problem med att få upp den....... men hojjen vill gärna gå åt höger väl uppe jag försöker kompensera, men oftast får jag släppa ner den igen någon som har nått bra tips?

Styr åt höger med styret sen lutar du kroppen åt vänster:tummenupp

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Däcket bak är ju inte så gammalt och jag försöker luta över kroppen lite men jag kanske ska försöka få över mera då. Spårvalet på vägen kanske kan spela roll med ? Oftast så kör jag mitt i vägen men det kanske lutar för mycket där?

SilentPlanet

Hatar Gubbar Med Hatt
Gick med
17 Sep 2005
Hoj
Ktm 300 -13
så här ser sanningen ut som ingen vågar berätta

köp ett pizza drev
sen kan du skryta att du kör på bakhjulet på alla växlar med orginal drev

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Sym 200 Yoyride
Däcket bak är ju inte så gammalt och jag försöker luta över kroppen lite men jag kanske ska försöka få över mera då. Spårvalet på vägen kanske kan spela roll med ? Oftast så kör jag mitt i vägen men det kanske lutar för mycket där?

Ja vägen lutar ju åt höger (oftast) så det brukar dra lite åt det hållet!

Det är viktigare än man kan tro att styret ska vara åt samma håll som den drar mot!

Pizzabagarn

Ödmjukhet...onödigt när pengarna sprutar
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
no focking bike
Att impa på brudar gillar vi, men tänk på att det inte är coolt att krascha framför ögonen på dem:tummenupp

Precis, det är därför jag alltid står still när jag impar på brudar......givetvis med tusenlappar hängandes ur alla fickor och så några som ligger på asfalten!

Stålar är den bästa fittmagneten :yoparty

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
för att svänga måste man gå över balanspunkten (dvs sakta in) och luta hojjen dit man vill.

man kan göra som mjölnaren säger också under powpower wheelies men det ger inte lika stort resultat, vägens lutning påverkar mer.

det bästa är ju att gå ut i mötande fil, där vägen lutar åt vänster :brinnerup

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Hoj
ett par trestycken...
Precis, det är därför jag alltid står still när jag impar på brudar......givetvis med tusenlappar hängandes ur alla fickor och så några som ligger på asfalten!

Stålar är den bästa fittmagneten :yoparty

Hm.. Det har jag aldrig märkt! :va De brudar jag har träffat verkar mest intresserad av min grova kuk än mina stålar.. Dom blir ju aldeles tills sig när man slaskar fram den finska griskultingen och ställer sig snyggt på led så man kan trycka på en efter en, verkar som dom aldrig får nog.. :va

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom