Lärarlönerna

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
Personligen kan tycker jag att ingen VD eller styrelseproffs är värda de ersättningar de får ut eller att en Hedge fond förvaltare kan plocka ut ofattbara bonusar för att de råkar förvalta miljarder som kommer från pensionsavsättningar. Det är inte så att det är rocket science att hålla på med sådan förvaltning där nya pengar sätts in hela tiden oavsett prestation. Man kan alltid skylla på yttre faktorer när man misslyckas och höja sig själv till skyarna om man lyckades pricka rätt en gång.
Måste vara det bittraste inlägget i tråden :D

Du har inte funderat på att sadla om till VD, styrelseproffs eller hedgefondförvaltare?

krabbsaltarn

Boom shakalak
Gick med
25 Jan 2008
Hoj
XT660R / X
Justeras lärarlönen 30 lök med tanke på 8 veckor mer ledigt än en knegare som har 5 v semester så blir den 34-40 lök lite beroende på hur man räknar. Sen slutar de flesta lärare hygglig tid varje dag.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Måste vara det bittraste inlägget i tråden :D

Du har inte funderat på att sadla om till VD, styrelseproffs eller hedgefondförvaltare?

Jag borde nog inte skrivit ingen som underförstått drar alla över en kam. Jag syftade givetvis på en viss kategori och jag tror de allra flesta inklusive dem själva inser att det inte går att motivera. Men att de accepterar det för att "normen" har blivit så och det vore givetvis väldigt korkat att inte tacka och ta emot. Sedan får man göra skillnad på bolag som har stora starka huvudägare och bolag med utspritt ägande besående av institutioner och små aktieägare.

Det hade nog varit intressantare att arbeta som VD eller styrelseproffs i ett stort börsbolag än att bli hedgefondförvaltare. Då hade det nog varit roligare att dra ihop pengar till ett investmentbolag som gett en möjlighet att få möjlighet att påverka och få inflytande. Om det är något som driver stora investerare, VD och styrelseproffs är det att ha inflytande och det är därför de vill ha de stora ersättningarna de får ut. Genom dem kan de sakta men säkert ta sig in som en maktspelare. Pengarna i sig är egentligen ointressanta.

Nu kom vi ifrån ämnet lite. Kanske skulle återgå till att diskutera lärarlöner :)

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år