Läsa andras msn-konversationer?

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
Som rubriken lyder… Har en liten diskussion och vad säger ni? Är det ok att gå in i din partners msn-logg och läsa konversationerna?

Den dagen jag gör det är det något allvarligt fel i relationen, misstänker man något..konfrontera öga mot öga istället. Så svar nej.

Edit: Skulle aldrig falla mig in att läsa sms-konversationer utan hans vetskap/tillåtelse heller.

Last edited:
så länge båda inte har gjort upp det i förväg . så tycker jag som ovanstående skribent

Nej!

Litar du inte på din partner så skaffa en ny.

Nej det tycker jag inte men o andra sidan har jag inget att dölja heller.
Men det har lästs i mina loggar, sms, samtals listor.
Det har då skapat bekymmer.
Dessa bekymmer hade kunnat undanhjälpas med att fråga istället men först målas det upp en bild som får gro o sedan får man försöka förklara sig vilket kan bli bökigt när det finns en bild som redan är uppmålad som inte innehåller sanningen utan vad som föreställs.

Precis som de föregående talarna tycker jag att snoka i det privata är lika med strul i relationen. Men å andra sidan om man har nåt att dölja för sin partner så ska man inte ha nån...

Nej, varför skulle det vara ok? det är ju inte ok att läsa någon annans dagbok, mail, sms mm.
Tjejer *nu säger jag bara tjejer, för det är mitt motsatta kön* som är avundsjuka och håller på så i smyg kan dra åt h*****e.
Det är äkta fjortis-stil att vara avundsjuk och bete sig på det viset, är man avundsjuk och misstänker något så FRÅGAR man. Får man inget vidare svar så får man ta sig vidare från det.

En gång när jag kom hem från jobbet så satt min dåvarande å lipade. Hon hade läst min msn-logg där jag snackat om henne med en polare. Visst det var ganska så elaka saker, om jag hade sagt dom till henne. Att hon var rätt korkad, och hade lite små bröst för min egentliga smak och liknande. Åas så skrev jag även att hon var ett vettigt ligg, snäll, vacker och omtänksam osv.

Hur som helst var jag tvungen att göra slut på ren princip. Det är inte ok att läsa någons privata konversationer. Aldrig!!
Inte för att man har något att dölja, utan för att saker kan missförstås. Och i värsta fall, så får man veta hela den otäcka sanningen.

Frågan fallar platt under retorisk kategori.

Det borde vara och ÄR självklart för ALLA att det är total tabu, gränsfall till brottsligt och straffbart med skadestånd för kränkande av integritet.
Sedan hur man som individ väljer att följa denna oskrivna lag, det är en annan fråga.
En utvald del av befolkningen verkar tycka att de har rätt att i hemlighet läsa andras privata konversationer.

Det är aldrig okej. Aldrig.

Okej eller inte men det finns ett program som heter "ardmax keylogger" Alla knapptryckningar loggas och den tar screenshots med jämna mellanrum.
Programmet kan även lösenordskyddas och det rullar i bakgrunden utan att synas! (öppnas med att trycka ctrl+shift+H)

En gång när jag kom hem från jobbet så satt min dåvarande å lipade. Hon hade läst min msn-logg där jag snackat om henne med en polare. Visst det var ganska så elaka saker, om jag hade sagt dom till henne. Att hon var rätt korkad, och hade lite små bröst för min egentliga smak och liknande. Åas så skrev jag även att hon var ett vettigt ligg, snäll, vacker och omtänksam osv.

Hur som helst var jag tvungen att göra slut på ren princip. Det är inte ok att läsa någons privata konversationer. Aldrig!!
Inte för att man har något att dölja, utan för att saker kan missförstås. Och i värsta fall, så får man veta hela den otäcka sanningen.

Hmm, var du tvungen att göra slut? Du tror inte att det hade "skött sig själv" så att säga :rolleyes:

Okej eller inte men det finns ett program som heter "ardmax keylogger" Alla knapptryckningar loggas och den tar screenshots med jämna mellanrum.
Programmet kan även lösenordskyddas och det rullar i bakgrunden utan att synas! (öppnas med att trycka ctrl+shift+H)

Ojdå... Här spanas det friskt... :brinnerup

Jag har en polare som berättade för sin arbetskamrat om ett liknande program och hjälpte honom att tanka hem det..

Två veckor senare satt karln o grät i omklädningsrummet.. Skilsmässan var ett faktum..

Allt bara för att hon hade nån form av oskyldig internet-flört medans karln bara var ute o söp med polarna.. :fyllisar

Nää... Vissa saker tycker jag nog är bäst om man inte vet...

lr är det bara jag som hoppas att den jag träffar har guts nog att tala om för mig om nått inte stämmer...

Last edited:
Varför bry sig?

Nej, jag skulle inte kolla någon annans loggar.

Jag skulle å andra sidan inte heller bry mig om någon annan kollade mina.

Jag tycker inte det är okej, jag skulle inte få för mig att läsa någon annans privata konversationer.
Men jag vet att mitt fruntimmer ett flertal gånger har kollat igenom min telefon när vi har varit och läser sms. Men jag bryr mig inte direkt.

äh, vill man verkligen vara kontrollfreak deluxe så installerar man en RAT på datorn man vill bevaka så kan man sitta vid sin egen dator och se genom den andra datorns webcam, se skrivbordet på den andra datorn, köra en keylogger samt skriva från den andres msn när denne går på toa :)

men nej det är inte okej att gå genom andras privata konversationer.

Nej absolut inte. Gör man det ändå har man förverkat sitt förtroende och kan dra åt helvete.

Nyheter
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick