Läsa andras msn-konversationer?

Usch jag hade blivit skit arg...
Å skulle aldrig få för mig att läsa någon annans heller!
Det är nog mer än en sak som inte stämmer om man funderar på det.. Fråga ist... Litar man inte på varandra så kan man lika så väl göra slut för då kommer det aldrig att hålla ändå!

Intressant veta hur många som tycker det inte är OK att partnern läser deras MSN etc. men tycker att det är OK att FRA gör det.
Jamen, det är ju en helt annan sak! :rolleyes:

Jag håller med dig fullständigt, men jag tror att dom som tycker FRA's övergrepp är ok inte har tänkt igenom det särskilt väl å andra sidan. Eller alls är medvetna om vad det egentligen handlar om.

Jag skulle aldrig gå in och kolla tjejens sms- eller msn-konversationer, men å andra sidan skulle jag inte bry mig för fem öre om hon kollade min msn, mina mail eller sms.

Har man bara rent mjöl i påsen så är det väl inga problem att bli avlyssnad/avläst. Det är en otrygg värld vi lever i, och lite övervakning har aldrig skadat någon.

Det spåret är jag också inne på. Om min kille skulle läsa min msn/sms/mail så skulle jag inte bry mig.. Om han skulle känna sig lite osäker nån gång och kolla det han egentligen redan vet så visst.. Jag har inget att dölja.. ( sen tror jag inte chansen är stor att han skulle göra det heller )

Om vi har ett seriöst förhållande så är det inga större problem.. Vill jag ha ett hemligt snack med mina polare så tar jag det över en fika. Dock har jag inga större hemligheter för han..

Men som sagt, detta är ju min egna åsikt som saken

Det är ju inte VAD som kan dölja sig i msn-konversationerna som spelar roll?

Det är grejen att hon/han inte litar på partnern och känner sig tvungen att snoka för att få bekräftelse att det inte finns någon annan eller vad denne diskuterar med sina kompisar.

Så länge man inte sagt: "Det är OK att du kollar vad jag skrivit till andra på msn" så tycker jag att man ska hålla sig borta från loggade konversationer.

Det är inte ok att läsa andras mail/loggar/sms.

Att dra paralleller med FRA är lite ologiskt anser jag. Det är skillnad mellan
att en maskin skannar av all trafik efter sökord än att en person med ett
personligt intresse sitter och läser rakt av allt som skrivs.

Merovingian: Dra igång SELinux också. Bäst stöd har Fedora och RHEL men det
finns ju även till Ubuntu.

En gång när jag kom hem från jobbet så satt min dåvarande å lipade. Hon hade läst min msn-logg där jag snackat om henne med en polare. Visst det var ganska så elaka saker, om jag hade sagt dom till henne. Att hon var rätt korkad, och hade lite små bröst för min egentliga smak och liknande. Åas så skrev jag även att hon var ett vettigt ligg, snäll, vacker och omtänksam osv.

Hur som helst var jag tvungen att göra slut på ren princip. Det är inte ok att läsa någons privata konversationer. Aldrig!!
Inte för att man har något att dölja, utan för att saker kan missförstås. Och i värsta fall, så får man veta hela den otäcka sanningen.

Hahhahahhaha fyfan va jag skratta när jag läste detta:fyllisar

Jag lever i ett sunt förhållande. Där vi respekterar och litar på varandra. Jag har inget och dölja inte hon heller. Jag läser inte hennes inte hon min heller.

Har ingen inloggning på datorn. Provade efter övertalning från min bror(osunt förhållande) dubbla användare på datorn. Men det va bara jobbigt tyckte vi. Vi har ett MSN konto hemma som vi båda använder. Ja det är klart att hennes polare msnar mej och skriver sjuka grejjor, men jag läser inte utan ropar alt svarar att det är jag J på msn.
Precis som när jag och en polare diskutera över msn. Sex, knulla, avsugningar antal ggr i veckan och allt så där som man ibland kan "fåna" spåna och ljuga om mellan polare. Problemet var bara att det var hans sambo jag gjorde det med. Som tur var upptäckte jag det efter ett tag (lååångt tag) då hon sa något som jag vet inte stämmer. Så jag ringde polaren och mycke riktigt han var i garaget och meka. Så då ljög vi ihop lite så där så hans sambo höll på att tappa hakan.
Både jag, han, min sambo, hans sambo garvar åt detta än idag. Berättade självklart för henne vad det va hon tabba sig på så hon vet i framtiden.

Det är ju inte VAD som kan dölja sig i msn-konversationerna som spelar roll?

Det är grejen att hon/han inte litar på partnern och känner sig tvungen att snoka för att få bekräftelse att det inte finns någon annan eller vad denne diskuterar med sina kompisar.

Jaha, men om man tjyvläser lite och inser att slampan HAR varit otrogen?
Vad är all tillit värd då tycker du? Dessutom är det nyttigt att få lite inblick i hur det täckta könet tänker tror jag.
Men självklart skulle jag inte tjyvläsa någon partners dagbok eller loggar.

Nyheter
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick