Läser du på Lunds Tekniska Högskola?

jonnep

måttard måttard
Gick med
29 Sep 2004
Ort
Lund
Hoj
en liten lätt
lite out of topic kanske men nu måste jag ha hjälp och eftersom alla här studerar kanske det passar inte lite ändå. Kommer ni ihåg det MAC spelet som kom till en karneval på 90talet ? Man sprang runt och drack öl och så fanns det en mamma som skrek "Gå hem o läs!" och sköt köttbullar efter en.

Någon som vet om det går att spela på PC? om det går att ladda hem ? om man kan köpa det någonstans ?
 

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Ort
Lund
Hoj
TL1000S + HVA450 + PitPro
hade en polare som hittade det på hubben. Ev så fanns (finns) det på en av de gamla karnevals-sidorna också!
I vårsta fall kan man väl använda någon "emulator" för att få det att funka på pc!?

Det är skitroligt i vilket fall!! Lycka till!
 

Polo

Ny medlem
Gick med
10 May 2005
Ort
Lund
Hoj
snart en k1200s..?
Biken är hämtad!

Hm.. RacerX var det kanske jag fick msn´et till men dig har jag inte sett online på ett tag... El så är det jag som skriver för mkt på min uppsats. Som sagt; inte LTH:are utan kmr från Paradiset ;)

Kör en 600:a Bandit (Vildanden) men vill såklart byta upp mig. Under tiden hänger jag gärna med ut på lite körningar. Tja, efter v20 framförallt.
Uppsats= :huvet

Ha det bra och ... ehh kör fort och försiktigt!
 

kowal

back on track
Gick med
3 Oct 2004
Ort
Lund
Hoj
Yamaha FZ 600
jonnep skrev:
lite out of topic kanske men nu måste jag ha hjälp och eftersom alla här studerar kanske det passar inte lite ändå. Kommer ni ihåg det MAC spelet som kom till en karneval på 90talet ? Man sprang runt och drack öl och så fanns det en mamma som skrek "Gå hem o läs!" och sköt köttbullar efter en.

Någon som vet om det går att spela på PC? om det går att ladda hem ? om man kan köpa det någonstans ?
Dubbelmoral :) heh sjukt skoj.

Ja då var jag o cbr_micke ute och tog en lugn runda i city och stöter på en gixxer 750? och en zx6r, går fram till pojkarna och det visar sig att de är LTHare från just detta forumet, coolt :)
Hoppas jag kommer in på InfoCom på LTH som jag sökt till hösten.
Sprätta lugnt!
 
Last edited:

jonnep

måttard måttard
Gick med
29 Sep 2004
Ort
Lund
Hoj
en liten lätt
Köööör

Någon som vill ut på en runda 18.00
? vi kan samlas vid kårhuset om någon är sugen.... för tillfället är vi 3st varav en tagit kort idag så det blir nog jätte festligt :)

ring mig/smsa om du är sugen !
0707-344210
 

MUFC

Jepp! Jag är fotbollsnörd oxå =)
Gick med
8 May 2003
Ort
I Lynd i Sköne
Hoj
R6 -99 Blö
jonnep skrev:
Någon som vill ut på en runda 18.00
? vi kan samlas vid kårhuset om någon är sugen.... för tillfället är vi 3st varav en tagit kort idag så det blir nog jätte festligt :)

ring mig/smsa om du är sugen !
0707-344210


Var riktigt sugen innan idag men jag fastnade på stortorgets uteservering med allt vad det innebär... :fyllisar

Ska ut och åka med mr K på torsdag hade jag tänkt, såg att några andra av er skulle med ikväll. Ha det så kul.
 

majoon

wee waa woo waa
Gick med
26 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
honda cbr 600rr
Tjenixen!!

skriver upp mig........... e det inte dax för lite lth-körande.... sommarn e ju snart här!!!

blir iallfall RR imorrn :)
vi e några som tänkte samlas vid spartas parkeringsgarage (längst upp) kl 17.30 för frammarsch mot Statoil des Staffanstorpes (om nu vädret vill) :gnissla ... häng på om ni vill blir säkert kalas :hihi


Läser nu:
1. RacerX (B)
2. Rikard Thunderace (E)
3. lotuz (EC2)
4. Chris Ash (V)
5. Barre (ID)
6. Henrik Nordgren (M)
7. HiXz (E)
8. Javulen (E)
9. MUFC (?)
10. Polo (hum)
11.Ek(Pi)
12. majoon(M) :tummenupp

Hang-a-round's
1. rookie
2. Maverick_ou812
3. Nexor
4. pjohan (E)
5. Crook
6. Tymo (M)
7. Trollkarlen(ABCDEFGHIJKLMNOPQRST minst)
 

MUFC

Jepp! Jag är fotbollsnörd oxå =)
Gick med
8 May 2003
Ort
I Lynd i Sköne
Hoj
R6 -99 Blö
majoon skrev:
Tjenixen!!

skriver upp mig........... e det inte dax för lite lth-körande.... sommarn e ju snart här!!!

blir iallfall RR imorrn :)
vi e några som tänkte samlas vid spartas parkeringsgarage (längst upp) kl 17.30 för frammarsch mot Statoil des Staffanstorpes (om nu vädret vill) :gnissla ... häng på om ni vill blir säkert kalas :hihi

Håller med, dax för LTH-körande :tummenupp . Har terminens sista kvällsföreläsning idag dock så det blir inget s-torp för mig denna vecka heller. Men nästa vecka...


Läser nu:
1. RacerX (B)
2. Rikard Thunderace (E)
3. lotuz (EC2)
4. Chris Ash (V)
5. Barre (ID)
6. Henrik Nordgren (M)
7. HiXz (E)
8. Javulen (E)
9. MUFC (V)
10. Polo (hum)
11.Ek(Pi)
12. majoon(M)

Hang-a-round's
1. rookie
2. Maverick_ou812
3. Nexor
4. pjohan (E)
5. Crook
6. Tymo (M)
7. Trollkarlen(ABCDEFGHIJKLMNOPQRST minst)
 

HiXz

It wasn't me...
Gick med
19 Mar 2004
Ort
Malmö
Hoj
GSX-R 600 -02
Har precis som MUFC sista kvällsföreläsningen inte bara om att prioritera, man måste prioritera rätt också... Onsdagar är heliga... Jag möter upp på sparta om det inte regnar, då sitter jag i skolbänken istället...
 

majoon

wee waa woo waa
Gick med
26 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
honda cbr 600rr
Härligt o höra Ek o Hixz :Bugar

Nu e det solsken :tummenupp

får hoppas det hinner torka upp o inte börja regna igen :gnissla
 

MUFC

Jepp! Jag är fotbollsnörd oxå =)
Gick med
8 May 2003
Ort
I Lynd i Sköne
Hoj
R6 -99 Blö
HiXz skrev:
Har precis som MUFC sista kvällsföreläsningen inte bara om att prioritera, man måste prioritera rätt också... Onsdagar är heliga... Jag möter upp på sparta om det inte regnar, då sitter jag i skolbänken istället...

Får erkänna så här i efterhand att du prioriterade helt rätt :tummenupp , men jag var inte där förra gången heller så det dåliga samvetet tog överhanden. Kan glädja dig med att du inte missade något viktigt.
Men nästa vecka har jag inga dåliga ursäkter...
 

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Moderator inlägg.

Jag har påpekat innan (till trådstartaren) att om ni ska annonsera körningar så gör det i en ny tråd. Jag vill inte ha trådar som inte har en oändlig livslängd och blir flera sidor lång och guppar upp och ner på förstasidan hela tiden om det inte är en STICKY tråd. Om inte detta följs kommer jag att stänga tråden.

Gör en ny tråd som för varje körning heter typ "LTH-gazz 15/5"
 

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Ort
Lund
Hoj
TL1000S + HVA450 + PitPro
Tjena!
Jag var på kårhuset igår, och såg när ett helt gäng hojåkare drog därifrån! Tyckte jag kände igen HiXz, MUFC o JonneP! Var det ni?
Jag hade hojen med mig, men hann inte ut efter er! Blev grymt avis!
Jag tror att jag fått ihop hojen nu så att jag ska kunna hänga på i fortsättningen! :)
 

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Ort
Lund
Hoj
TL1000S + HVA450 + PitPro
Tja!

Jag har PM:at Mr K om denna tråd. Föreslog att vi kanske skulle flytta den. Men det han vill är att vi utannonserar körningar i nya trådar. Då är det är ok att vi fortsätter använda tråden för "snack"!

Så det är ok att ni gör nya inlägg i tråden!
Jag tycker att den kan vara riktigt bra för att hålla kontakten, och kanske ragga lite nytt folk.


Mr K skrev:
Det jag vill att ni gör är att utannonsera alla körningar som en ny tråd. Tråden kan visst få vara kvar men som jag sagt så gillar jag inte "guppande"/eviga trådar
 
Last edited:

cbr_micke

Mmmgaht
Gick med
14 Mar 2003
Ort
Sandby
Hoj
MT10
RacerX skrev:
Tjena!
Jag var på kårhuset igår, och såg när ett helt gäng hojåkare drog därifrån! Tyckte jag kände igen HiXz, MUFC o JonneP! Var det ni?
Jag hade hojen med mig, men hann inte ut efter er! Blev grymt avis!
Jag tror att jag fått ihop hojen nu så att jag ska kunna hänga på i fortsättningen! :)

jepp, de var vi.. (jag,jonnep,flipm0de,hixz,och den sista me ninja600 som jag inte visste om han använde sporthoj.com)... synd att du inte hann ikapp.. :)
 

jonnep

måttard måttard
Gick med
29 Sep 2004
Ort
Lund
Hoj
en liten lätt
RacerX skrev:
Tjena!
Jag var på kårhuset igår, och såg när ett helt gäng hojåkare drog därifrån! Tyckte jag kände igen HiXz, MUFC o JonneP! Var det ni?
Jag hade hojen med mig, men hann inte ut efter er! Blev grymt avis!
Jag tror att jag fått ihop hojen nu så att jag ska kunna hänga på i fortsättningen! :)

Ja det var en grymt runda racerX.... snabba ryck i häckeberga och lite bus på sjöborakan som avslut... vi ska ut idag igen så hör av dig om du vill med
 

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Ort
Lund
Hoj
TL1000S + HVA450 + PitPro
synd att jag inte pluggat så mycket under terminen... det betyder attjag har ett helvete med tentorna nu... :huvet
Men vill verkligen köra... bara komma ur tentaträsket först!!!

Hörs!
 

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Ort
Lund
Hoj
TL1000S + HVA450 + PitPro
Tjena! Var ute en sväng med HiXz, Crook & majoon(?) mfl!
Tack för att ni förbarmade er över mig, så att jag också fick köra lite i år! Efter min tenta nästa onsdag är jag på igen, men nu måste jag ta tag i Gentekniken... :huvet känns rätt surt när det är 20grader ute :)
 

MUFC

Jepp! Jag är fotbollsnörd oxå =)
Gick med
8 May 2003
Ort
I Lynd i Sköne
Hoj
R6 -99 Blö
RacerX skrev:
Efter min tenta nästa onsdag är jag på igen, men nu måste jag ta tag i Gentekniken... :huvet känns rätt surt när det är 20grader ute :)

Lider med dig.. jag har oxå gått ner mig i tentaträsket. Har tre stycken, 1a, 2a och 4e juni :huvet :död :3freak
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top