Läser du på Lunds Tekniska Högskola?

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Ort
Lund
Hoj
TL1000S + HVA450 + PitPro
Vi var en lite tapper skara som träffades... så vi hoppade över bastun efter... hade kanske blivit liiite väl intimt... :rolleyes:
Så nu har jag sjukt mkt saft, bullar, chips över! Om inte jag kommer i stället nästa vecka så kommer jag lacka på er som inte kom... :mad: :D

Men vi får se, kommer nog fixa ihop något senare... kanske en helg? T.ex. en ordentlig runda sen förfest o utgång...??

Tack ni som kom! Det är en del till som väntar på att få ihop hojarna, så nästa gång lär vi bli fler! :tummenupp

/Rejser
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
RacerX skrev:
Men vi får se, kommer nog fixa ihop något senare... kanske en helg? T.ex. en ordentlig runda sen förfest o utgång...??

/Rejser
Bland det klokaste som sagts i detta forumet på länge!
Tack för sällskapet och hjälpen idag. Jag hänger gärna med på en av dina rundor! Just say when and where! :tummenupp
 

HiXz

It wasn't me...
Gick med
19 Mar 2004
Ort
Malmö
Hoj
GSX-R 600 -02
alltså det där med saft, bullar och chips hade jag nog inte greppat... då hade jag ju inte bangat bastu...
 

Tymo

Kawa future
Gick med
18 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
ZX-R
pjohan skrev:
Vi blev bara tre som slöt upp med det var god gas i lagom tempo tills vi anslöt till dom andra i Staffanstorp (där jag, som rapporterat i andra tåden, fick bryta pga oljeläckage från ena anslutningen till min oljekylare)
synd för dig pjohan !!! du missade en fin runda framför din ögon :(
 

Tymo

Kawa future
Gick med
18 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
ZX-R
RacerX skrev:
Vi var en lite tapper skara som träffades... så vi hoppade över bastun efter... hade kanske blivit liiite väl intimt... :rolleyes:
Så nu har jag sjukt mkt saft, bullar, chips över! Om inte jag kommer i stället nästa vecka så kommer jag lacka på er som inte kom... :mad: :D

Men vi får se, kommer nog fixa ihop något senare... kanske en helg? T.ex. en ordentlig runda sen förfest o utgång...??

Tack ni som kom! Det är en del till som väntar på att få ihop hojarna, så nästa gång lär vi bli fler! :tummenupp

/Rejser
jag hänger gärna med er nästa gång ;) !! om inget går snedd ..!!
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Tymo skrev:
synd för dig pjohan !!! du missade en fin runda framför din ögon :(
Mmmm... att se alla dra iväg samtidigt som man inser att det var kört för egen del var faktiskt riktigt plågsamt. :huvet Men jag får skylla mig själv, jag har känn till läckaget ett tag men tidigare har det bara varit enstaka droppar (och endast när den varit riktigt varm) så jag inväntade nästa oljebyte (~100-200 mil). Vid mötet vid kårhuset hade den inte läckt en droppe men då var den ju kall (man ser för att olja samlas upp av fartvinden och "släpps ner" när hojen stått någon minut)

Gött att ni andra fick go gaz :tummenupp
 

MUFC

Jepp! Jag är fotbollsnörd oxå =)
Gick med
8 May 2003
Ort
I Lynd i Sköne
Hoj
R6 -99 Blö
Trevligt initiativ det här! Läser också på LTH och hänger gärna med och kör om det är ok. (håller dock inte någon "bantävlingsklass" som många andra verkar göra, men jag får väl hänga på så gott det går :Bugar )

Tänkte ta ner hojen till helge om vädret tillåter och jag hittar någonstans att ha den.

Är det någon av er här i Lund som vill dela en garageplats eller vet om någon ledig plats så får ni gärna höra av er till mig, som det är nu har jag ingenstans att ha den.
(Andreas: 0709-640085)
 

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Ort
Lund
Hoj
TL1000S + HVA450 + PitPro
Glöm nu inte att skriva upp er....

Läser nu:
1. RacerX (B)
2. Rikard Thunderace (E)
3. lotuz (EC2)
4. Chris Ash (V)
5. Barre (ID)
6. Henrik Nordgren (M)
7. HiXz (E)
8. Javulen (E)
9. MUFC (?)
10. Polo (hum)


Hang-a-round's
1. rookie
2. Maverick_ou812
3. Nexor
4. pjohan (E)
5. Crook
6. Tymo (M)

Kopiera och fyll på!
 
Last edited:

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Ort
Lund
Hoj
TL1000S + HVA450 + PitPro
MUFC skrev:
Trevligt initiativ det här! Läser också på LTH och hänger gärna med och kör om det är ok. (håller dock inte någon "bantävlingsklass" som många andra verkar göra, men jag får väl hänga på så gott det går :Bugar )

Tänkte ta ner hojen till helge om vädret tillåter och jag hittar någonstans att ha den.

Är det någon av er här i Lund som vill dela en garageplats eller vet om någon ledig plats så får ni gärna höra av er till mig, som det är nu har jag ingenstans att ha den.
(Andreas: 0709-640085)
Visst! Skitkul att du kör hoj och går på LTH! :tummenupp

Självklart ska du med, vi är inga banrejsare på det viset, så du kommer nog att hänga på lätt!

Ang garage var det faktiskt en tråd på RR-forumet förra veckan från en kille i lund som ville dela på ett! Det ligger nog kvar på någon av dessa sidor...

Välkommen!
//Rejser
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
RacerX skrev:
Men vi får se, kommer nog fixa ihop något senare... kanske en helg? T.ex. en ordentlig runda sen förfest o utgång...??
/Rejser
Mycket snack och liten verkstad i denna tråden...

Får jag som "hangaround" föreslå lördagen den 14:e maj - Pingstafton?
Körning "für Alle" alltså inklusive möghackor för dom som har såna. Kan bli trevligt i bastun om inte annat.... :lol
Och vi som inte har nån får kanske chans att skaffa några på kvällen.

Räserexx får detaljstudera kartor - gärna såna som har vägar så vi slipper besök i den svenska geografin (har hört historier om sånt), göra hållfasthetsberäkningar på pjohans hoj samt koka litta hojtarolja på (K).

Jag kommer på Spacestation Viffer inkl. väderstation, GPS, laservarnare, fasanvarnare, ABS, CBC, DTS, NICAM, GPRS, BiXenon och alla andra omöjliga förkortningar. :lol

MadMan
 
Last edited:

MUFC

Jepp! Jag är fotbollsnörd oxå =)
Gick med
8 May 2003
Ort
I Lynd i Sköne
Hoj
R6 -99 Blö
Såg tråden om garageplatsen och har försökt få tag i honom, utan resultat tyvärr. Men det löser sig.

Glömde säg att jag håller till på V-huset...


1. RacerX (B)
2. Rikard Thunderace (E)
3. lotuz (EC2)
4. Chris Ash (V)
5. Barre (ID)
6. Henrik Nordgren (M)
7. HiXz (E)
8. Javulen (E)
9. MUFC (V)
10. Polo (hum)


Hang-a-round's
1. rookie
2. Maverick_ou812
3. Nexor
4. pjohan (E)
5. Crook
6. Tymo (M)

Kopiera och fyll på!)
 
Gick med
18 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
Ingen...
Jag ska skicka in mina examenspapper nu någon dag...jag har varit dålig på att fylla i dem! :tungan

Jag jobbar som konsult på SEMC nu för tiden så nu kanske jag får "degraderas" till prospect på listan? :hihi

Körning och sedan spritfest efteråt = :tummenupp och :tuttar
 

jonnep

måttard måttard
Gick med
29 Sep 2004
Ort
Lund
Hoj
en liten lätt
oj vad trevlig tråd :) jag är jätte gärna med och åker någon dag också... fast ja pluggar inte på LTH så får bli en wannabe :)... håller till i EC om dagarna och pluggar informatik.

När blir nästa landsvägsrunda ?

Andreas, hittar du ett billigt garage är jag gärna med och delar, behöver något säkert ställe att sätta måttarden på.

MVH
 

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Ort
Lund
Hoj
TL1000S + HVA450 + PitPro
Tja! Skit skoj att fler vill vara med! Kanske en minitur nästa vecka den 20/4? I princip samma upplägg som förra veckan?


1. RacerX (B)
2. Rikard Thunderace (E)
3. lotuz (EC2)
4. Chris Ash (V)
5. Barre (ID)
6. Henrik Nordgren (M)
7. HiXz (E)
8. Javulen (E)
9. MUFC (V)
10. Polo (hum)
11. jonnep (EC)


Hang-a-round's
1. rookie
2. Maverick_ou812
3. Nexor
4. pjohan (E)
5. Crook
6. Tymo (M)

Kopiera och fyll på!)
 

MUFC

Jepp! Jag är fotbollsnörd oxå =)
Gick med
8 May 2003
Ort
I Lynd i Sköne
Hoj
R6 -99 Blö
jonnep skrev:
Andreas, hittar du ett billigt garage är jag gärna med och delar, behöver något säkert ställe att sätta måttarden på.

Bra att veta. Det ligger ju ett nybyggt parkeringsgarage med "förhyrda" platser nere vid Mejeriet där det brukar vara rättså glest med bilar. Tänkte kolla upp det. Kan dock tänka mig att det inte är jättebilligt med tanke på att det är så pass nytt... :rolleyes: Ska kolla upp det iaf.
 

HiXz

It wasn't me...
Gick med
19 Mar 2004
Ort
Malmö
Hoj
GSX-R 600 -02
20/4 är det ju ganska länge tills... ska vi inte köra innan gazzet imorgon likt förra veckan.

För övrigt tycker jag att det skulle passa ypperligt med en tur kl 16 idag då vädret verkar tillåta det och jag slutar skolan kl 15... :banana

Seså, se till att hänga på...
 

kowal

back on track
Gick med
3 Oct 2004
Ort
Lund
Hoj
Yamaha FZ 600
Om jag köper hoj i veckan så är jag också på den 20:de , hade varit riktigt skoj, brukar köra me jonnep men det är alltid kul och träffa nytt folk.

(elektronik distans på LU)
 

jonnep

måttard måttard
Gick med
29 Sep 2004
Ort
Lund
Hoj
en liten lätt
jag är med på att köra imorrn, har fått igång motarden nu igen men vet inte riktigt hur ni kör ? blir det några highspeed police chases :död på motorvägen så avböjer jag nog med motard.

vad brukar ni ta för rundor, och hastigheter ?
 

HiXz

It wasn't me...
Gick med
19 Mar 2004
Ort
Malmö
Hoj
GSX-R 600 -02
jonnep skrev:
jag är med på att köra imorrn, har fått igång motarden nu igen men vet inte riktigt hur ni kör ? blir det några highspeed police chases :död på motorvägen så avböjer jag nog med motard.

vad brukar ni ta för rundor, och hastigheter ?

ingen fara, endast kortare avsnitt på motorväg så du hänger nog med... i övrigt är det svängelisväng-väg och förra onsdagen slutade min mätare på 18 mil...

Om det är några som är på så kan vi träffas en timme innan likt förra veckan då iofs uppslutningen inte var något att skryta om, men det blev bra ändå...

Så vad sägs om att ses utanför kårhuset kl 16.30, nån som är på?
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top