cidair
Yama Kawa Nörd
- Gick med
- 14 Mar 2015
- Hoj
- Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Jag har försökt undvika skriva i den här tråden men nu måste jag bara få ur mig det
Okej, okej, jag erkänner jag älskar fart, effekt, fullt ös och goa nedlägg, 99% av min mc-körning utanför tätbebyggt område sker i hastigheter klart över den skyltade, jag kör inte mc för att fika eller träffa kompisar(även om det kan vara en trevlig bi-effekt), jag kör för att jag älskar känslan av att köra motorcykel i höga hastigheter och detta har jag gjort sen mitten av 80-talet utan avbrott.
Skulle vilja påstå att det är det enda "kriminella" jag håller på med, men jag wheelar inte framför fartkameror, räcker finger eller kör om folk höger sida, men jag kör lik förbannat för fort enligt lagen.
Jag skiljer dock på att köra för fort och att köra som en idiot, man kan hur fint som helst köra som en idiot i laglig fart och man kan fint köra för fort utan att köra som en idiot.
70% av min körning sker ensam och på tider då dom roligaste landsvägarna är som mest befriande från övrigt trafik(sverige i folbolls VM är ju underbart) och då går det undan, ganska rejält skulle nog vissa säga, men jag älskar det och kan inte vara utan.
Utan att ha läst varenda ord i den här tråden kan jag bara konstatera att för egen räkning att slå av på farten och börja köra lagligt nu för att "blidka" politiker finns inte på kartan, jag kör på det vis jag älskar tills det helt enkelt inte är möjligt längre.
Och för er som blir provocerade av detta kan jag bara säga sorry, men så här funkar det för mig
Mvh
Fartälskaren
(Och innan någon börjar gaffla om att jag ska köra bana så har jag gjort mina år där men efter en crossolycka för några år sedan har jag ett handikapp som gör att det inte funkar längre)
Så underbart skönt att få läsa ditt inlägg. Exakt så där kör jag också, och har alltid gjort sedan 1976.
Sen kör jag dessutom en hel del bana när jag vill maxa min upplevelse av att köra hoj.