Får väll lägga in lite egna tankar om det här med hojval, jag som ändå har lite erfarenhet av gatreggad "cross"...
Jag skulle aldrig vilja ha enbart min husky/ktm/gasgas, dom är satans hetsiga, efter en mil har jag träsmak, efter två har man vibrerat sönder, efter tre så stannar man o avlider vid vägkanten, typ. Jäkligt rolig bushoj, finns nog inte många 125or som är så roliga o köra och som har så bra drag, askull o brumma runt i skogen o busrundor i stan, köra fett på bakhjulet
rolleyes) osv, men. Hojåkning är mer än så.
En fin sommardag skulle inte jag tillbringa hela dan i stan o busa runt, då vill jag ge mig ut på lite längre turer o köra lite goa vägar med mina kompisar, det GÅR inte på en enduro, även om man skulle dreva om den väldigt mycket tror jag motorn fortfarande är välidgt hetsig o lessam o köra långt med. Med orginaldrevning är allt över 70 bara ren pina, hehe
Min NSR o min Husky kompletterar varann perfekt, NSR är asgo o köra fina vägar o lite längre sträckor, samt transportera sig med, och framförallt bankörning!
Huskyn är kanonkul o busa o (försöka)stunta med, köra i skogen osv osv... Lekhoj mao.
Hade jag haft en hoj, så hade det varit NSRen. Men, ni som vill ha offroad/motard, hade det varit jag så hade jag köpt en CRM/DT, finns det nån hoj som är mer mångsidig än dom? Allt jag skrev ovan kan dom, visst, dom kanske inte är riktigt lika bra på varje grej, men dom är så mångsidiga så det blir kul iaf, man har en hoj man kan busa med, köra i skogen o på grusvägar, men samtidigt köra längre sträckor, fina vägar, osv osv! Den "perfekta kompromissen"
Just my 2 cent...
EDIT: Måste bara tillägga:
Självklart beror det på vad man vill få ut av hojåkningen, dom som inte tycker det är nån menning o köra längre sträckor o mest vill busa i stan osv, då är ju landsvägsreggad enduro ett perfekt val, dom ÄR asroliga o köra
Och istället för o köpa en motard för 50k+ så hade ju jag heldre tagit en sporthoj o en ktm/gasgas/husky...