För mig vare så att morsan inte gillade att ja körde trimmad moppe , så hon betalade kortet. Sa sedan till farsan att jag behövde en hoj. Jag och farsan köpte hoj, och han påpekade att man behövde skydd och vipps så hade man det med
Fett grymma föräldrar
För att man får köra 125cc?
Det är väl en självklarhet när man blir 16?
Det brukar ju vara så att föräldrarna tycker att det är farligt och så menar jag Jo jag tycker också att det är en självklarhet
Farligt?
Då är det ju farligare med moppe där man inte har någon utbildning. Tänk på vilka som kör värst i stan(förutom cyklisterna), det är alla moppar som inte har något trafikvett. Dom kör på cykelbanor, gångvägar, full gas förbi övergångsställen och på fel sida av vägen titt som tätt. Jag har då aldrig sett någon som kör A1 och har en riktig utbildning åka på det viset. Med A1 lär man sig trafikvett och att hålla uppsikt på vart man har folket omkring sig så man inte kör som en idiot och drar rakt in i dem.
Med A1 har du förmodligen också mycket mer skydd på dig än när du kör moppe.
Här har du väl kanske lite argumentationstext till dina föräldrar, inget påhittat, bara ren fakta.
men hannes, inte ska du ha moppe?2826330Varför skulle man INTE får skaffa 125a? Det är ju bra mycket bättre än att åka runt på en trimmad moppe. Så resonerade iaf mina föräldrar då tiden begav sig.
precis så la mina föräldrar upp det FÖR mig..2827798Farligt?
Då är det ju farligare med moppe där man inte har någon utbildning. Tänk på vilka som kör värst i stan(förutom cyklisterna), det är alla moppar som inte har något trafikvett. Dom kör på cykelbanor, gångvägar, full gas förbi övergångsställen och på fel sida av vägen titt som tätt. Jag har då aldrig sett någon som kör A1 och har en riktig utbildning åka på det viset. Med A1 lär man sig trafikvett och att hålla uppsikt på vart man har folket omkring sig så man inte kör som en idiot och drar rakt in i dem.
Med A1 har du förmodligen också mycket mer skydd på dig än när du kör moppe.
Här har du väl kanske lite argumentationstext till dina föräldrar, inget påhittat, bara ren fakta.
Jag fick välja, konfrimera mig eller alla körkort betalda.
Hej
Jag undrar hur ni 125 åkare gjorde för att övertyga föräldrarna om att ni skulle köpa lätt mc.
Vad tyckte dom om det?
Hur gjorde ni för att övertyga dom?
Tacksam för svar
mina föräldrar blev lättade att jag hellre tog en utbildning + kortet istället för att köpa en moppe och köra halvt ihjäl sig...
Okej/ jag ser att du har en cbr 125 är dom sköna elr?
Farsan vill hellre att jag ska köpa en bil men jag är mer interisserad av motorcyklar så jag hoppas att jag får ta lätt mc kort nu till sommaren, lite tjat kanske hjälper.
Jag har ett enkelt svar på ditt problem Du kan få köpa en bil av mig (opel Omega från 91 KOMBI) För 4 papp (visserligen e topplockspackningen paj men iaf) Då Har du bilen som dom ville att du skulle ha. Sen Skaffar du 4000 till (jag antar att du har räknat ut så du ska ha råd precis) så köper du hojen och tar kortet sen. Då kan dom inte säga att dom tycker du ska spara till bil eftersom du redan har en då.
Lycka till
Jag fick välja, konfrimera mig eller alla körkort betalda.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|