Lätt- och svårsålda hojar

Von Vettet

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
hemma
Hoj
cykel
har de senaste 3 säsongerna haft 5 sporthojar
R1-98
R1-99
GSX1000-R-03
R1-99
CBR929

Alla har sålts av i ett ruskigt tempo. Som någon ovan sa:" Det handlar om rätt pris". Vill man vara girig och tro på överpriser så tar det tid. Personligen har jag inte haft någon hoj mer än 2 veckor på annons. T.ex satte jag ut annons här på sporthoj gällande min gixxer-03

Den hade gått 200 mil när jag sålde den 2003. Jag begärde 93 lappar och den såldes direkt...samma dag!!!! så det handlar alltid om priset!
 

MilleR

Member of Team Manwhore
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Söder
Hoj
Trek 4400Alpha, Nitro Icon59w,
Zee skrev:
Jag tror R1/Gixxer/Ninja är svårsålda för ibland verkar annonserna lite... märkliga..

exempelvis.. 2500 mil. Lungt körd. Ehhhh? R1, lungt körd. Yeah right..
Det är ju många moppefuckon som kör R1 dito o skenförsäkrar o misshandlar dem vilket påverkar beg-värdet..

Dessutom, vem vill ha en hoj som gått på 13000 rpm i 2500 mil?

Därför tror jag V-twinnar är mer lättsålda för de går inte på lika högt varv och håller längre => bättre beg-marknad. Se bara VTR, TLR, TLS, SP1, SP2, osv.

Detta är ju rent spekulativt, men vi kan ju starta en debatt om det iaf. :)



Hej'
Nu har jag svårt att se varför en hoj ska minska i värde för att nån skenförsäkrat den.....tror du bara ville nämna det pga det är ett infekterat ämne.... :tungan
Sen anser jag att om man letar r-hoj så får man anta att den är hårt körd....ungefär som att det står i en annons om en Mazda 323 GTR "lugnt körd" det ÄR dom inte....dom är till för att smiska och det lär man ta med i beräkningen och låta skicket avgöra. Har själv letat R1 och Gixxrar tills ögonen varit rödsprängda......och en sak har jag lärt mig, It´s the buyers market.....är bara för säljaren att bend over och säga stopp när han tycker att han har tillräckligt med värdighet kvar.... :hihi


Men det är ju vad jag anser och jag blev ju inte med R-hoj trots allt.....blir nog en oreggad mattsvart stunthoj utan plåtar med megafon system...... :banana
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Mattiaz skrev:
min R1a hade ju gåt 2700 mil på 2 säsonger.... då klassas den som skrot av många... synd att det ska vara så med hojar, en bil reagerar ingen om den gått 12000 mil, men en hoj som gått 3000 ... ojojoj. :mad:

/En som kommer fortsätta köra närmare 2000mil /säsong.


Jo. Men en bil kör inte på 15000 rpm. Jag tror inte ens en R1 håller i mer än 5000 mil.

Men V-twinnar håller nog längre.
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
MilleR skrev:
Hej'
Nu har jag svårt att se varför en hoj ska minska i värde för att nån skenförsäkrat den.....tror du bara ville nämna det pga det är ett infekterat ämne....


Hmm.. jag tror du missuppfattade mig. Vad jag menade var att det ät ju inte ovanligt att moppefuckon köper R1or, skenförsäkrar och misshandlar de på det sättet att de burnar o varvar på kall motor, kraschar osv.

Om en R1 är korrekt vårdad så är allt i sin ordning. Inget negativt med att den blivit hårt körd eller körd på bana..
 

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bergen, Norge
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Zee skrev:
Om en R1 är korrekt vårdad så är allt i sin ordning. Inget negativt med att den blivit hårt körd eller körd på bana..

Nej motorerna är ju utvecklade för just det ändamålet... ja menar kolla de R1or som körs i AMA osv .... det går ju inte att jämföra dessa med en original R1-motor... men då måste de servas.
Med andra ord så är ju gathojarnas motorer "reglerade" vad det gäller effektuttag för att de inte ska behöva servas så ofta och att de ska hålla längre.

Personligen tycker jag bara det är löjligt när nån skriver i sin annons... "ej bankörd". Så länge hojen inte är vurpad så spelar det ingen roll, jag svarade faktiskt på en sådan annons en gång att "om hojen varit ursotad på bana så hade jag kunnat tänka mig att köpa den".... :D
 

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Norge
Hoj
Kawasaki Zx6R
Varfør ska inte en R1'a vara mera an 5000mil??? ok møjligtvis måste motoren øppnas nån gång for oversyn ok byte av lite delar men fan ska en modern hoj hålla 10000mil iaf med lite vård utan dom stora incidenterna...OM den varmas upp innan den varvas OM Den får lite ny olja varje 5000km tron på at våra hojar varar så kort som enkelta tror håller nere vardet på hojarna..
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Arctic#1 skrev:
Varfør ska inte en R1'a vara mera an 5000mil??? ok møjligtvis måste motoren øppnas nån gång for oversyn ok byte av lite delar men fan ska en modern hoj hålla 10000mil iaf med lite vård utan dom stora incidenterna...OM den varmas upp innan den varvas OM Den får lite ny olja varje 5000km tron på at våra hojar varar så kort som enkelta tror håller nere vardet på hojarna..


Ok. Så du skulle inte banga för o köpa en R1 som gått, säg, 6000-7000 mil? :va
 

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Utanför Linköping
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Zee skrev:
Ok. Så du skulle inte banga för o köpa en R1 som gått, säg, 6000-7000 mil? :va


Det skulle jag nog inte göra. Problemet är att man inte vet vad förra ägarna har gjort. Men om vi säger att det har varit en ägare och han verkar vara en bra nisse som vet hur man tar hand om saker så visst.
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Zee skrev:
Jo. Men en bil kör inte på 15000 rpm. Jag tror inte ens en R1 håller i mer än 5000 mil.

Men V-twinnar håller nog längre.

Är du sann eller? Varför inte sluta spekulera o ta reda på sanningen istället?

Min 600 från -96 fick gå dryga 5000 mil innan den såldes o den rullar fortfarande. Varvstoppet slutar vid 14.000rpm.

GSXR1100Rs hoj med samma namn fick gå 11.000 mil (eller om det var 13.000) innan den renoverades.

Härliga o trevliga rad4:eek:r båda två!!
 

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Norge
Hoj
Kawasaki Zx6R
om hojen hade service historik och såg fin ut, varfør inte? men det ar klart en 99'a med sju agare och inga papper skrapad och så...det hade nog inte blivit nogot av...


Men om det vore en ducati..not! enda motorcykelen jag vet om med motor havari på 1000mil va en ducce monster :tungan
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Monster ska väl vara jävligt lättsålda har jag hört. Kan tänka mig att TL1000 är relativt lättsålda oxå (detta är dock en ren gissning, men det verkar finnas ett stort intresse för just TL1000). En av de svåraste hojarna att sälja måste ju vara cagiva raptor.
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
CorbenDallas skrev:
Är du sann eller? Varför inte sluta spekulera o ta reda på sanningen istället?

Min 600 från -96 fick gå dryga 5000 mil innan den såldes o den rullar fortfarande. Varvstoppet slutar vid 14.000rpm.

GSXR1100Rs hoj med samma namn fick gå 11.000 mil (eller om det var 13.000) innan den renoverades.

Härliga o trevliga rad4:eek:r båda två!!


Eeeeh.. Ok. Så du sitter inne med sanningen bara för att du har två exempel på hojar som gått långt? Haha. Gött. Det säger ju allt då. :kocko

Om en hoj sköts rätt kan den gå hur långt som helst, det tvivlar jag inte på. Men en R1, eller gixxer byter ägare ofta, och risken att den misshandlats eller missköts är hyfsat stor.
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
ecce skrev:
Det skulle jag nog inte göra. Problemet är att man inte vet vad förra ägarna har gjort. Men om vi säger att det har varit en ägare och han verkar vara en bra nisse som vet hur man tar hand om saker så visst.

[Utopi_mode_on]
Ja just det. Det lär ju hända att det är en ägare på en ultrasporthoj i så många mil. Yeah right.. :3freak
[/Utopi_mode_on]
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Arctic#1 skrev:
Varfør ska inte en R1'a vara mera an 5000mil??? ok møjligtvis måste motoren øppnas nån gång for oversyn ok byte av lite delar men fan ska en modern hoj hålla 10000mil iaf med lite vård utan dom stora incidenterna...OM den varmas upp innan den varvas OM Den får lite ny olja varje 5000km tron på at våra hojar varar så kort som enkelta tror håller nere vardet på hojarna..


1) Det första OM:et kan du glömma i fallet R1 5000 mil. Kanske i fallet VFR 800 ägare Hasse 47 år.

2) Det räcker att folk tror att de inte håller länge. Och det gör de.
 
Last edited:

Von Vettet

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
hemma
Hoj
cykel
Reggaegubben skrev:
ok... ni som ägt fireblades senaste tiden... lätt eller svårsålda? jag har en -95:a...

Som sagt....kolla blocket.se
Lägg dig sedan ett par lappar under den billigaste...så voila' hojen e såld :tummenupp
 

DFMSWEDEN

Restless & Wild
Gick med
7 Dec 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Hyabusa 480+...
Absolut inga problema att sälja Gsx-r eller R1 hojar !

Men man måste tänka lite på hur stort beloppet skall vara då !!

Sålde min gixxer-98 på under en vecka, men då var priset 38´.....

Så allt handlar om priset grabbar !....

För alla vet ju att en plastraket har fruktansvärt dåligt 2:a hands värde....

//DFMSWEDEN
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Zee skrev:
Eeeeh.. Ok. Så du sitter inne med sanningen bara för att du har två exempel på hojar som gått långt? Haha. Gött. Det säger ju allt då. :kocko

Om en hoj sköts rätt kan den gå hur långt som helst, det tvivlar jag inte på. Men en R1, eller gixxer byter ägare ofta, och risken att den misshandlats eller missköts är hyfsat stor.

Jag har två exempel, hur många har du? :fatta!

Precis samma sak du snackar om gällande Gixxer o R1 gäller ju tex en TLR eller liknande hoj. Vem låter INTE sin TLR gå på bakhjulet tex?
Det är inte bara motorn som slits på en motorcykel...

DU säger det själv, en hoj som sköts rätt kan gå hur långt som helst. Har det nån betydelse då om det är en V-twin eller inte? NOPE!!!!

Dessutom har du fel. VISSA R1or eller GSXR byter ägare ofta, inte alla. Visst ökar risken att hojen missköts med fler ägare, men den behöver inte ha blivit det!

Vart vill du egentligen komma med ditt "troende"?
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Zee skrev:
1) Det första OM:et kan du glömma i fallet R1 5000 mil. Kanske i fallet VFR 800 ägare Hasse 47 år.
Och vilka belägg har du för det??? Är du igång o tror nu igen?
 
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

Top