Lättare o bli bannad??

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
En sak man kan göra är ju att banna alla som skriver skit, speciellt om de varit medlemmar i en månad men bestämt ska dra massa dåliga sporthoj.com skämt trots att de inte har nån aning om vart allt kommer ifrån.

Det är en ände att börja i.

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Jag tycker att alla som säger något skoj blir bannade. Då blir forumet levande och skoj,för kommunisterna.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag tycker att alla som säger något skoj blir bannade. Då blir forumet levande och skoj,för kommunisterna.

Kanske skulle vi kunna låsa alla trådar? Allt är redan skrivet. Onödigt att skriva det en gång till. Då blir det ju inte mer spam än det som redan finns.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jag är ganska säker på att det aldrig någonsin har hänt. Han skapar trådar och sedan så diskuterar han bara i de trådarna.
Där har du kanske en del av problemet? Varför häcka på ett mc-forum om man inte är det minsta intresserad av motorcyklar? Och bara vill diskutera sina egna flummiga teorier i sina egna trådar?

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Titta på SOE.se, Innehållsrikt,men tråkigt forum då det e alldeles för hårt modererat. Skulle duga med en faktasida istället.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Sen måste jag verkligen få tillägga att ett inlägg som lyder kort och gott "Ligga?" inte är, aldrig har varit och aldrig kommer att bli roligt på något sätt. Det blir inte heller roligare för att det skrivs i var femte tråd av hälften av sajtens 40 000 medlemmar. Tyvärr.

Skönt att höra att det är någon mer än jag som har ledsnat totalt på det töntiga ":Ligga" postandet.

Gör mig till moderator över jag är ny forumet och jag ska banna arslet av varenda ":Ligga" postare.:mad: Hur kul och framförallt hur trevligt är det för en ny tjej att mötas av ett sådant inlägg?

Generellt tycker jag att det bannas alldeles för lite på detta forum. Det är ett Sporthojsforum där det, citat Här snackas det sporthojar slutcitat.

Men jag är förvånad över hur många personer det är som hänger här och bara postar inlägg efter inlägg som inte har ett skit med motorcykelåking att göra.

Missförstå mig rätt, jag postar också en del inlägg utan motorcykelkaraktär men att enbart hänga här & skriva massa alldagligt dravel är för mig helt obegripligt.

Jag är medlem här för att utbyta information om främst sporthojar och roadracing och för att få hjälp med frågor och problem rörande sporthojar, mekande med mera. Förhoppningsvis kan även jag bidraga med att hjälpa någon.

Klart att vi ska ha kul, men det är ibland svårt att se de relevanta inläggen då de döljs av "spamm".

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Skönt att höra att det är någon mer än jag som har ledsnat totalt på det töntiga ":Ligga" postandet.

Gör mig till moderator över jag är ny forumet och jag ska banna arslet av varenda ":Ligga" postare.:mad: Hur kul och framförallt hur trevligt är det för en ny tjej att mötas av ett sådant inlägg?

Generellt tycker jag att det bannas alldeles för lite på detta forum. Det är ett Sporthojsforum där det, citat Här snackas det sporthojar slutcitat.

Men jag är förvånad över hur många personer det är som hänger här och bara postar inlägg efter inlägg som inte har ett skit med motorcykelåking att göra.

Missförstå mig rätt, jag postar också en del inlägg utan motorcykelkaraktär men att enbart hänga här & skriva massa alldagligt dravel är för mig helt obegripligt.

Jag är medlem här för att utbyta information om främst sporthojar och roadracing och för att få hjälp med frågor och problem rörande sporthojar, mekande med mera. Förhoppningsvis kan även jag bidraga med att hjälpa någon.

Klart att vi ska ha kul, men det är ibland svårt att se de relevanta inläggen då de döljs av "spamm".

Forummedlemmarna har ett gemensamt intresse: Motorcyklar

Ett forum med i princip enbart fakta: Nyttigt men har få aktiva besökare/användare

Ett forum med fakta såväl som allmänt prat och skoj: delvis nyttigt, men även skoj och lockar en större skara.

Vilken typ av forum tror du ägaren av forumet vill ha?

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
En sak man kan göra är ju att banna alla som skriver skit, speciellt om de varit medlemmar i en månad men bestämt ska dra massa dåliga sporthoj.com skämt trots att de inte har nån aning om vart allt kommer ifrån.

Det är en ände att börja i.

Håller inte med dig! Inte om du menar om man varit medlem en lång tid, och p g a det skulle vara ok!

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
En funktion som begränsar antalet inlägg i OT-forumet till 15 per dag skulle nog minska det onödiga spammandet.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
En möjlig "fix" vore dock att skapa ett underforum under OT som heter "Spamforumet / nattsudd" etc, dit jag och andra moderatorer flyttar trådar som är för spammiga.
...

Vore uppskattat specielt nu när sommaren försvunnit och mörkrets makter stormar in. Tror fler än mig skulle uppskatta det + att ni andra slipper eventuella genisvador från bla mig kl 03.14 sön morgon...

Nu är du i OT och skriver. Här snackar vi sånt som inte har med hojar att göra. Många här känner varann via hojåkningenn och i vissa fall tack vare sporthoj.com. Denna del är bra för att kunna babbla lite skit med vänner och ovänner. Är det så fel? Det uppskattas ju av 99%.

Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Forummedlemmarna har ett gemensamt intresse: Motorcyklar

Ett forum med i princip enbart fakta: Nyttigt men har få aktiva besökare/användare

Ett forum med fakta såväl som allmänt prat och skoj: delvis nyttigt, men även skoj och lockar en större skara.

Vilken typ av forum tror du ägaren av forumet vill ha?

Jo....såklart det sistnämnda alternativet. Det är fullt förståeligt.

Vore uppskattat specielt nu när sommaren försvunnit och mörkrets makter stormar in. Tror fler än mig skulle uppskatta det + att ni andra slipper eventuella genisvador från bla mig kl 03.14 sön morgon...

Nu är du i OT och skriver. Här snackar vi sånt som inte har med hojar att göra. Många här känner varann via hojåkningenn och i vissa fall tack vare sporthoj.com. Denna del är bra för att kunna babbla lite skit med vänner och ovänner. Är det så fel? Det uppskattas ju av 99%.

Sant, ser nu att jag är i OT. Som jag skrev, missförstå mig rätt. Jag tycker inte alls det är fel att snacka om allt mellan himmel & jord, men till viss gräns.

Känns som det blir väldigt mycket OT-inlägg emellanåt. Men det är väl bara jag som är inne på forumet för ofta kanske:)

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Känns som det blir väldigt mycket OT-inlägg emellanåt. Men det är väl bara jag som är inne på forumet för ofta kanske:)
Det är väl för att folk vill skriva ot-inlägg. Ska man bestämma vad folk vill?

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Jag tillhör då de 1 %™ som inte gillar alla spammare som förstör forumet.

Det har blivit lite bättre på senare tid efter att någon bannades helt. Men än finns det folk kvar som skulle må bra av en period utanför SH.

Men man behöver inte läsa alla trådar man inte gillar. Jag irriterar mig på massor men Jag skiter i att läsa det och accepterar att några av de andra 1000-tals medlemmarna har annat att snacka om, annan humor, mm.
att reta upp sig så fruktansvärt över saker som inte faller en på läppen och vilket man lätt skulle kunna blunda för är lite amerikans kristhögervarning tycker jag.

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Jag tycker det hålls på en bra nivå, vi har forumdelar som teknikdelen där jag tycker det ska ägnas en jävla massa på att moderera, där ska det vara i stort sett nolltolerans mot spam, sen spelar de inte så stor roll om det babblas lite utanför ramarna om hur snygg eller osnygg den senaste R1an är i mc-relaterat tex.

Vi delar ju som sagt ett intresse, det betyder inte att vi bara vill prata om det intresset, samtidigt som man kanske vill hålla lite kontakt med folk man kör med lite då o då men inte för den sakens skull behöva adda halva sporthoj på msn eller ringa till dem.

Sen finns de bättre forum för de som inte ens har någon MC o endast är här för att snacka skit på OT.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Det är väl för att folk vill skriva ot-inlägg. Ska man bestämma vad folk vill?

Nej det är klart att man inte ska bestämma över vad folk vill, men folket som nästan uteslutande skriver OT-inlägg kanske hänger på fel forum?

Äh, alltså jag vill inte verka dryg & du förstår säkert vad jag menar?

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Upcoming
En funktion som begränsar antalet inlägg i OT-forumet till 15 per dag skulle nog minska det onödiga spammandet.

Är inte lite grejen med OT att det "orena" ska va där? Om man begränsar det så fyller man nog sin kvot, för att sedan gå till de andra avdelningarna....

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Jag tillhör då de 1 %™ som inte gillar alla spammare som förstör forumet.

Det har blivit lite bättre på senare tid efter att någon bannades helt. Men än finns det folk kvar som skulle må bra av en period utanför SH.

Wieseguy om du tillhör dom 1% på Sh som ogillar spam som du tycker förstör forumet har du då rätt eller har dom "99%" som gillar lite skitsnack rätt??

Ska du verkligen va moderator då?

Vilka tycker du skulle må bättre om dom va ifrån Sh en period??:fakta

Utan skitsnack i trådarna dör SH.

Rappes 2 cent...

"
Hej,

Jag har inte bett om att få ert nyhetsbrev. Var ni har luskat fram min e-post adress har jag ingen aning om(...)

Ta bort mig omgående från er adresslista.

mvh /skalman

"
Hej!

Jag har nu tagit bort dig ur registret. (Vi har skickat ut ett erbjudande till dig eftersom du är medlem på sporthoj.com och vi har gjort en tidning speciellt för medlemmarna på sporthoj.com och andra sporthojsintresserade.)

Systemet skickar ut ett e-mail som du måste bekräfta, så försvinner du ur vårt register och får inga fler erbjudanden från oss.

Med vänlig hälsning

x x

Motorrad Sverige AB
"

Tack:tummenupp

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati