Låååång promenad med min R1:a

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Ja, så kan man ju inte ha det, kommer att sluta med att du kör dom sista milen runt, runt en bensinmack.
Får jag passa på att ställa en föjdfråga: Det här med att köra tanken helt tom, har haft bilar som har varit ett helvete att få igång när man tömt tanken totalt. Hur är det med moderna sporthojar egentligen?

Soppapumpen funkar kanon, det är ju inte så långa ledningar heller så hojen startade direkt. Vred av & på tändningen 2 ggr innan jag startade. Gick igång direkt.
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Nu vet jag inte om det skrivits här men anledningen att man ska undvika att köra helt tomt i tanken är att det kan komma luft i systemet. Då kan det bli problem att få igång hojen igen.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Detta problem har inträffat på många YZF-R1 09-11 och Yamaha känner till detta problem mycket väl. Den försäljare som säger något annat blåljuger...! Det lustiga är att problemet inte uppstår på alla hojar och det som är ännu mer lustigt är att samma hoj ibland kan köras en hel mil på tanklampa, ibland bara några hundra meter. Konstruktionsfel eller produktionsfel i bränslepumpens eller själva tankens utformning...?

I vilket fall som, ta skiten till din handlare och kräv att de fixar problemet...!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top