Lågfartsprovet

magnus123

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2009
Hoj
Vtr Firestorm
Har snart uppkörning och övar för fullt. Filmade lite när jag övade inför lågfartsprovet (som skall vara det svåraste på uppkörningen???). Skulle bli jätteglad om ni som gjort detta relativt nyligen kom med synpunkter eller tips & tricks.

Mvh
/Nervössomfanredannu

[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/18s4d0-baxA&hl=sv&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/18s4d0-baxA&hl=sv&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Vad är du nervös för? Såg ju inte ut som om du hade några problem med det där!

SmiiX

Kawakisaki
Gick med
25 Mar 2010
Hoj
09, kawasaki, er-6n mattsvart
Ser jätte bra ut men du ligger på gränsen för fortkörning, spelar ingen roll igentligen..

Kör bara inte snabbare..=)

magnus123

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2009
Hoj
Vtr Firestorm
tack tack tack det värmer!! känner mig ganska säker på detta men det är nog nervositeten som är värst.... ni tror inte det funkar om jag bara visar han denna videon... ? ;)

Blomkvist_86

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2009
Hoj
Yamaha XT 600 E
Det såg väl bra ut, men tyckte det verkade gå lite för fort när du gjorde sista vändningen?

Håller själv på att öva på lågfartsprovet, hoppas på uppkörning i slutet av Maj.

motormania

kawaowner
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
kawa zx7r
Uppkörning

Ser bra ut! tänk på att breden på lågfarten är 8m, alltså 4m till höger och 4m till vänster om sista konan.Lycka till!!

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Hoj
Z1000 2010
Kom ihåg att hålla blicken högt sen när du kör provet också, underlättar för balansen. :)

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
Såg bra ut!
Du behöver inte oroa dig för att du kör för fort var lagom hastighet och bra kontroll.
Försök ta ut sista svängen mera efter sista konen innan vändingen de finns inget som säger att du måste slicka konerna detta kommer ge dig mer spelrum efter vändningen påvägen in i banan igen :S skit svårt att förklara vad jag menar.
Du gjorde 1 miss ! som jag hört folk blivit kuggade på du körde över sista linjen du måste stanna i rutan !

DNA

De omnibus dubitandum
Gick med
22 Aug 2008
Hoj
Suzuki
Såg kanon ut!
När jag tog mitt kort -08 så fanns det två stycken olika banor man kunde få på lågfartsprovet. Har du tränat något på den andra?

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Äh, vaffan.. Det där var väl inget problem?

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
Bmw 850 adv
Nej det där såg bra ut, helt klart. Som mina när jag övar och tycker jag gjorde ett klockrent varv ;D. Men då man måste säga nått konstruktivt så skulle det vara att kör liiiite saktare isf, du har ju så pass bra balans hela tiden att du lär kunna köra saktare utan problem. :)

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Du kör lågfarten skitbra, trots att det kanske går på gränsen till för fort men inget jag tror någon VV:are skulle anmärka på.

Du skaffar dig kanske lite problem med att inte ta ut vändningen extra mycket och kör lite rakt fram vid "längst-bort-markeringen" så du kommer in i banan igen med ganska stark vinkel istället för rakt på. Men du grejer det ju gallant iaf.

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
När jag körde upp -07 fanns det en linje efter sista konen i djupled så att säga. Tyckte det såg ut som du körde väldigt stor cirkel runt sista konen? Men jag kanske minns fel. Annars såg det bra ut

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
Såg fint ut. Men kanske lite för fort. Tänk på att upp med blicken mer och var övertydlig med vad du gör!

Licious

Själv e bäste dräng
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Suzuki DR650 -97
se kalas ut själv satte jag ner foten typ 3 ggr och körde säkert i samma fart kanske lite långsammare. farten ska ju vara så att det inte är gyrokrafterna från hjulen som håller balansen åt dig. vilket ju stämmer i filmen.
Och visa att du verkligen planerar din körning. det är det dom vill veta i kombination med att du sa visa att du har kontroll på hojen och inte hojen som har kontroll över dig

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln