tack tack tack det värmer!! känner mig ganska säker på detta men det är nog nervositeten som är värst.... ni tror inte det funkar om jag bara visar han denna videon... ?
Usch måste man göra sånt för att ta körkort? Ser svårt ut bäst jag fortsätter köra utan!
Såg väldigt bra ut. Absolut inte för fort. Du verkar hålla upp blicken bra. När du går till högfarten, tänk på att gå in diagonalt i första porten så blir det mycket enklare att runda hinderkonen och komma in i slalombanan. Går du in diagonalt så har du redan påbörjat svängen.
Jämför svarta och röda linjen.
Vad jag kan slänga till är att du inte får använda bakbromsen t ex, enbart fram!
Stämmer detta verkligen ? Min körskolelärare och mc boken säger att man vid låg fart skall använda bakbromsen ?
Vad jag kan slänga till är att du inte får använda bakbromsen t ex, enbart fram!
Jorå, så sa min körlärare oxå när jag harvade lågfarten. Det är okej att dutta till med foten på bromsen om man råkat komma upp i för hög hastighet. Det är INTE okej att bromsa sig runt banan och INTE okej att ge jämn gas och slira sig runt den heller...
Tog kortet i höstas så det verkar ju som om dessa råd funkar ganska bra.
Stämmer detta verkligen ? Min körskolelärare och mc boken säger att man vid låg fart skall använda bakbromsen ?
20 § Manöverprovets lågfartsdel ska utföras enligt bilaga (figur 1 eller 2). Förarprövaren avgör vilket alternativ som ska genomföras.
Hastigheten ska regleras med kopplingen (krypkörning). Detta gäller dock inte om provet avser körkort med villkor om begränsning till automatväxlad motorcykel.
Förarprövaren ska före provet avgöra om starten ska påbör- jas från vänster eller höger. Provet ska utföras på belagd yta och med 30 cm höga koner. Avstånd mellan koner beräknas från kontopp till kontopp.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|