Lågkonjuktur.. Dags att sälja?

Kommer du att vara tvungen att sälja din hoj närmaste året?


  • Antal röstningar
    0

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Visst finns det många som blivit varslade och även en del av med jobbet, man skall inte glömma att det fortfarande är 100000 färre arbetslösa nu jämfört med för 5 år sedan.
Den "lågkonjuktur" som det står om i tidningarna gynnar alla, lägre räntor, billigare bensin, bättre priser på varor.

Ju mer vi köper desto bättre blir konjukturen dessutom, så ut och handla med ER. :banana

hur gynnar de mig som fått sparken då? :hihi
 

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
BMW S1000XR 2017 | KTM 625 SXC 2004 | HONDA VFR 750FJ 1988 | R1 -06 (Såld) | KTM 990 SMT (Såld)
Hojjarna är betalda så dom får va kvar. :yoparty
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Svårt att se att jag skulle behöva sälja något till följd av finanskrisen. Man ska aldrig säga aldrig eftersom livet är fullt av överraskningar. Gäller att ha en ödmjuk inställning.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
min 8:a är på 7l! :FU
in your face! :D

Bigblockjävel!:mad: :rolleyes:

Nejdå, men grejen är ju den att vanarna inte gjordes med bigblock... Självklart är bigblock jävligt maffigt och coolt, men jag kunde helt enkelt inte rättfärdiga ett köp av en bil som dricker dubbelt så mycket som den jag har nu och som inte ens är dubbelt så praktisk i utbyte:näsblod

Men nog fan ska jag ha en bigblock nån gång!:yoparty :tummenupp
 

SGF

Ny medlem
Gick med
5 May 2008
Ort
Botkyrka
Hoj
gsxf 650-08*såld* gsxr 1000-09*såld* yz426f-01*såld*,Honda 450-05
Blir antagligen att sälja min hojj, blev nyligen avskedad pga nedskärningar.
 

-Freddy-

Guest
Bilen är ute på annons, hojen.... jag rånar hellre en bank om vi säger så. Men man vet aldrig. A-kassa tillåter inte riktigt lyxsaker som hojåkning.
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Ingen försäljning planerad, har fast jobb och sitter säkert där. I juni har jag till och med betalat av hojen vilket innebär 2500 kr mer i plånboken i månaden, det känns också betryggande.
 

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Ort
varberg
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure
ja dags att sälja.....................för att skaffa en annan......:banana
 

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Ort
Skogen
Hoj
CBR954RR
Det är ju absolut sämsta tid att börja fylla Blocket med hojannonser.
Pengar på banken är ju definitivt något som man inte vet värdet på, men en hoj man har investerat i kan ju bestå i värde på ett helt annat sätt.
Har man inte råd att åka är det en sak, men behålla åken är nog en vettig idé.

-Om man inte står med en hoj som till större del inte är betald då förståss, för då är ju saken lite annorlunda.
 

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Ort
Sthlm
Hoj
trampcykel
Det fanns inget - Jag har en billig studenthoj - alternativ så jag kryssade den som innehöll nej. Ska försöka lägga undan pengar så jag har råd att byta upp mig till 2010 då jag får tungt kort tänkte jag :tummenupp.

åå ska bensinen bli billigare igen:D
(ägare av jeep cherokee med 4/l 6a)

Hehe jag tänkte precis samma sak :D

Det får vi verkligen hoppas, min cheva med 5,7 L V8 (större än din:FU ) är törstig!:näsblod :D

6:a är för tjejer! :D

min 8:a är på 7l! :FU
in your face! :D

Äh en stor törstig bil är väl inget å ha... bättre å köpa en lätt bil på ca 800kg och slänga i en 200-300hk motor så går det undan iallafall utan att länsa bankkontot - om det nu inte är ferrari/koenigsegg/porsche vi snackar om där man får både chassi och motor. En av mina drömmar är att göra sleeper av en smartcar, för att förnedra sportbilar med :rolleyes:
 

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
Det fanns inget - Jag har en billig studenthoj - alternativ så jag kryssade den som innehöll nej. Ska försöka lägga undan pengar så jag har råd att byta upp mig till 2010 då jag får tungt kort tänkte jag :tummenupp.



Hehe jag tänkte precis samma sak :D





Äh en stor törstig bil är väl inget å ha... bättre å köpa en lätt bil på ca 800kg och slänga i en 200-300hk motor så går det undan iallafall utan att länsa bankkontot - om det nu inte är ferrari/koenigsegg/porsche vi snackar om där man får både chassi och motor. En av mina drömmar är att göra sleeper av en smartcar, för att förnedra sportbilar med :rolleyes:


haha coolt det hade sett ut!! :tummenupp :D
 

Kneedrag

Guest
Jag handlar:

Fynda en 08 gsxr 1000 förra veckan för 99 900 med micronslipon på, Gsxr orginal cutsväska (ubercool) och 100 mila sevice i priset.


Idag har man fyndat Addidas joggingsko 1000 kr ordinare pris NU 250kr och HH underställ på Stadium.




och om man blir av med jobbet så behåller jag hojen får leva på gröt och nudlar.
 
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Äh en stor törstig bil är väl inget å ha... bättre å köpa en lätt bil på ca 800kg och slänga i en 200-300hk motor så går det undan iallafall utan att länsa bankkontot - om det nu inte är ferrari/koenigsegg/porsche vi snackar om där man får både chassi och motor. En av mina drömmar är att göra sleeper av en smartcar, för att förnedra sportbilar med :rolleyes:

Du glömmer att mullret och vridet du får ur en fet V8 är svårslaget:fakta Det finns inte mycket som är mäktigare än att vrida om nyckeln i tändningslåset och både höra och känna den enorma urkraften vakna till liv... Testosteron personifierat:yoparty

haha coolt det hade sett ut!! :tummenupp :D

Typ såhär?:tummenupp

[YOUTUBE-ID]f5S1NAMnYKM&feature=related[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Själv kommer jag vara en av dem som letar efter hoj och hoppas på många desperata säljare... vad är det man säger, den enes död den andres bröd.

Hårt men sant.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top