Oj, det var mycket på en gång här.
- Det är inte OK för företag att låna miljarder FRÅN STATEN. Vad privata banker lånar ut till privata bolag anbelanger inte mig.
- Att ha ett innehållsrikt liv och att inte låna står inte i strid med vartannat. Däremot kanske man uppskattar den där semestern mer om man SPARAT ihop till den, snarare än man impulsåker för att sedan betala av den där resan i ett års tid.
Sen vet jag inte vad du menar med "många kriser kan räddas med lån" men det låter farligt. Kan man låna sig ur en kris? Menar du när värmepannan pajar där hemma och du behöver 30.000Kr direkct eller när lågkonjunkturen slår till? Mig veterligen var en stor bidragande faktor till den nuvarande lågkonjunkturen att den breda massan och bankerna överbelånat sig, men du har kanske ett annat perspektiv på det?
P.S. Jag är varken brat eller rik. Däremot är jag fostrad med (o)vanligt sunt förnuft.
Jepp väluppfostrad är jag med och tycker om att göra rätt för mig och vara en ärlig och hederlig människa på alla sätt, och personligen så har jag inga lån för hoj, eller att jag har massor av krediter, och min privata lånebild för hus, så ligger lånen mer åt källarhållet än åt skorsten om man säger så, samt att jag fått lärt mig handskas med pengar på ett vettigt sätt, och har fått insett tidigt i livet att man ser till att hålla i pengrna på ett vettigt sätt.
Lånar sig ur kriser är ju vad våra förtroendevalda pysslar med oxå.
Nåja vi kommer nog inte längre, men det är skönt att man kan tycka som man vill och man får tycka som man vill och utrycka det i print med utan risk för att bli hämtad av polisen, det är skönt, det tror jag alla på forumet håller med om