lån utan fast jobb

fartdåren

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2006
Ort
Götet
Hoj
R1-98
vart? hur?

jobbar extra men jobbar ändå mer än heltid och kommer göra det iallafall ett halvår till, behöver låna lite pengar...men var?

mvh :)
 

Kia

Guest
Typ Finax, Ikano och såna ställen har väl typ inga krav på säkerhet....?? :va
 

zoddri

Alltid retar det nån
Gick med
17 Jun 2004
Ort
uume
Hoj
Honda VFR1200F -10
Kolla först med din vanliga bank, om du haft mycket affärer med dem tidigare och ditt deltidsjobb är säkert så kan det hända att du får lån trots allt.

De firmor som inte kväver nån större säkerhet har oftast så svinhög ränta att det bara lönar sig att använda dem i akutfall. Rekommenderas inte med andra ord.
 

SuperMicke

█ █ █
Gick med
14 Feb 2004
Ort
Speed Triple
Hoj
Sörmland
fartdåren skrev:
2644944 vart? hur?

jobbar extra men jobbar ändå mer än heltid och kommer göra det iallafall ett halvår till, behöver låna lite pengar...men var?

mvh :)
Har du kollat med banken? Läste nån artikel härom veckan om att bankerna håller på se över förutsättningarna för att få låna. Idag är det inte lika vanligt att folk har "fast anställning" som det var tidigare. Däremot är det vanligt att man har en fast inkomst trots att man har någon annan anställningsform.
Jag skulle råda dig att åtminstone försöka få lån på en bank istället för ett finaxlån eller liknande med ockerränta.
Lycka till.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
fartdåren skrev:
2644981 glömde lägga till att jag inte vill ha skyhög ränta :D

Hur mycket vill du låna?
Det finns ju olika alternativ beroende på summan.
 

Japps

Våga? Vad ska man våga???
Gick med
26 Jul 2005
Ort
Furulund
Hoj
GSX-R 750
Hur smart är det att låna utan ekonomisk inkomst? Visst finns det ställen man kan låna på utan säkerhet men med skyhög ränta... Värt det?

Jobba tiden du har kvar att jobba o spara allt som går att spara så kanske du har råd till det du ska köpa...

Har haft avbetalningar innan, typ samma ränta... Ingen hit....
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Be någon närstående gå i borgen för dig, hur simpelt som helst. Dom får naturligtvis ta smällen om du inte klarar av att betala tillbaka inom tidsramen.

/J
 

fartdåren

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2006
Ort
Götet
Hoj
R1-98
GuW skrev:
2644984 Hur mycket vill du låna?
Det finns ju olika alternativ beroende på summan.

10.000 för att klara jul och nyår utan att blåsa hela lönen

Jonathan. skrev:
2645046 Be någon närstående gå i borgen för dig, hur simpelt som helst. Dom får naturligtvis ta smällen om du inte klarar av att betala tillbaka inom tidsramen.

/J

låter jobbigt :gnissla
 
Last edited:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
fartdåren skrev:
2645179 10.000 för att klara jul och nyår utan att blåsa hela lönen



låter jobbigt :gnissla

Fan va tramsigt. Du kommer bara gå in i nästa år med en skuld - inget annat.
10tusen lånar man inte. Allt under 50 är patetiskt om det nu inte handlar om tex köpa hoj från en pengadesperat jävel som säljer för underpris, men då kan man ju tjäna pengar på det...

Julklappar betyder bara att man bytar pengar med varandra. Du köper ju till de du tycker om, tycker inte de om dig tillräckligt även utan presenter i handen?

Säg istället som det är att du inte kan helt enkelt, ingen skam i det(kanske lite med tanke på att du haft 365 dagar på dig att spara hehe)!

Säg att du inte har fast jobb så fattar de.
Tycker de sämre om dig för det så kan man ju gärna vara utan dem, eller?

fartdåren skrev:
2645179
låter jobbigt :gnissla

Om du nu ändån hänger ut dig helt, så gör det helt&hållet med.
Vad tjänar du på en månad, ut?

Jag kan låna ut till dig om jag får 17tusen tillbaka :pannkyss
 
Last edited:

fartdåren

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2006
Ort
Götet
Hoj
R1-98
Mavve skrev:
2645194 Fan va tramsigt. Du kommer bara gå in i nästa år med en skuld - inget annat.
10tusen lånar man inte. Allt under 50 är patetiskt om det nu inte handlar om tex köpa hoj från en pengadesperat jävel som säljer för underpris, men då kan man ju tjäna pengar på det...

Julklappar betyder bara att man bytar pengar med varandra. Du köper ju till de du tycker om, tycker inte de om dig tillräckligt även utan presenter i handen?

Säg istället som det är att du inte kan helt enkelt, ingen skam i det(kanske lite med tanke på att du haft 365 dagar på dig att spara hehe)!

Säg att du inte har fast jobb så fattar de.
Tycker de sämre om dig för det så kan man ju gärna vara utan dem, eller?



Om du nu ändån hänger ut dig helt, så gör det helt&hållet med.
Vad tjänar du på en månad, ut?

Jag kan låna ut till dig om jag får 17tusen tillbaka :pannkyss

Lika tramsigt som din tråd om din kompis som får en veckas extra sjukpenning eller i tråden som du GRÅTER i för att du blir mobbad på jobbet och frågar om du skall knivhugga folk? vem fan e du att säga nåt, jag vet inte hur du spenderar din nyårsafton men du kanske sitter med din morsa o käkar nudlar o dricker sofiero vad vet jag, jag behöver pengar helt enkelt vad fan är ditt problem?
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
fartdåren skrev:
2645243 Lika tramsigt som din tråd om din kompis som får en veckas extra sjukpenning eller i tråden som du GRÅTER i för att du blir mobbad på jobbet och frågar om du skall knivhugga folk? vem fan e du att säga nåt, jag vet inte hur du spenderar din nyårsafton men du kanske sitter med din morsa o käkar nudlar o dricker sofiero vad vet jag, jag behöver pengar helt enkelt vad fan är ditt problem?

Varför citerar du hans inlägg från första början?
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
fartdåren skrev:
2645243 Lika tramsigt som din tråd om din kompis som får en veckas extra sjukpenning eller i tråden som du GRÅTER i för att du blir mobbad på jobbet och frågar om du skall knivhugga folk? vem fan e du att säga nåt, jag vet inte hur du spenderar din nyårsafton men du kanske sitter med din morsa o käkar nudlar o dricker sofiero vad vet jag, jag behöver pengar helt enkelt vad fan är ditt problem?

:D :D :D
Döp om din tråden till: Kolla här hela Sverige när jag är helidiot!
Jaja, du behöver pengar och verkar sjukligt desperat, men 10tusen liksom :rolleyes:

Förresten vad är Sofiero för en dryck?

Lycka till med dina tusenlappar, ska tänka på dig på julafton - liksom resten av uteliggarna i landet :hej
 

fartdåren

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2006
Ort
Götet
Hoj
R1-98
Mavve skrev:
2645379 :D :D :D
Döp om din tråden till: Kolla här hela Sverige när jag är helidiot!
Jaja, du behöver pengar och verkar sjukligt desperat, men 10tusen liksom :rolleyes:

Förresten vad är Sofiero för en dryck?

Lycka till med dina tusenlappar, ska tänka på dig på julafton - liksom resten av uteliggarna i landet :hej

jag behöver pengar snabbt vad är problemet med det?

ja gör det, hoppas du sätter en bit av julskinkan av halsen så jag slipper se dina inlägg här igen grabben

och den kniven du pratade om, eftersom du verkar vara en försvarslös liten tunnis, föreslår jag att du sticker i dig själv istället för att sitta och gråta på ett forum :arsele
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Det är bara att ansöka om ett kreditkort. DU får ju utan vidare 10000 i kredit.
Iofs är det ju bra om du kan betala påföljande månad.

Alternativet är att skära hårt i julklappsbudgeten. Dina nära och kära förstår säkert.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top