KÖÖÖPshoei skrev:Hur många av er med lite nyare sporthojar har tagit lån för att ha råd att köpa en? Jag är inne på att köpa en R1-02 men har inte riktigt pengarna än... är lite sugen på att ta ett lån på det som återstår (förhållandevis mycket)
shoei skrev:Hur många av er med lite nyare sporthojar har tagit lån för att ha råd att köpa en? Jag är inne på att köpa en R1-02 men har inte riktigt pengarna än... är lite sugen på att ta ett lån på det som återstår (förhållandevis mycket)
shoei skrev:Hur många av er med lite nyare sporthojar har tagit lån för att ha råd att köpa en? Jag är inne på att köpa en R1-02 men har inte riktigt pengarna än... är lite sugen på att ta ett lån på det som återstår (förhållandevis mycket)
Fotrally skrev:Finns billigare hojar med nästan lika mycket pulver under tanken.
Araikaj skrev:Vilka då??
Araikaj skrev:Vilka då??
sporTlovEr skrev:Personligen började jag lågt, med lite lån(på en moppe..) som jag betalade tillbaka under en 2 års period, under tiden sparade jag lite, samt avyttrade lite prylar för 5000 kr med, sålde moppen, för nästan samma summa jag gav ett år tidigare, bytte upp mig, till en annan hoj som jag körde med i ett 1/2 år, innan jag lade 4000 emellan, till en annan hoj, den hojen fick jag tillbaka varenda krona på när den såldes, och jag hade hunnit spart vidare. Men har haft ett jäkla flyt och lyckats med mina annonser och snabbt funnit nytt med, som kan vara ett jäkla aber också, om man sålt hittar andra saker och inte "hinner" på dem.
Men man kan göra på många olika sätt, men för mig så är detta en hobby, jag vill personligen inte ha dyr månadskostad med lån också, räcker med andra driftsutgifter som inte är gratis med hoj.
Men har fakiskt inhandlat senaste prylen(scoter) med lån igen, men då var det en kampanj som var räntefri i 24 månader förutom 350kr upplägg o månadsavgift a 25 kr.
Va fan tjänar du då????HönaPower skrev:Hoj bil & kåk är mitt, jag sover så gott om natten på det sättet...
Varför ska man gneta som fan och leva som en eremit i ca 2 år istället för att ta ett lån med 3,5% ränta...tobbeviking skrev:Personligen så får jag nog säga så att ingen är korkad om man lånar till hoj.
Skulle jag själv sparat ihop till min hoj ( som iofs kostar ca 50% av en ny plastraket ) så hade det tagit mig tre år. Så länge hade jag inte lust att vänta på att byta hoj. Sedan kunde jag lägga hojlånet på lgh och fick väldigt förmånlig ränta. Hade jag däremot bott själv utan barn och med samma inkomst som idag så hade jag nog valt the makaroniway och gnetat ihop till knarren på 1-1½år utan att blanda in banken.
//Tobbe
Matterunken skrev:Varför ska man gneta som fan och leva som en eremit i ca 2 år istället för att ta ett lån med 3,5% ränta...
Ta da för fan och låna medans man kan låna så förbannat billigt.
Betala istället av i den takt man kan.
Det finns också många som inte klarar av att spara pengar, då kanske det är bättre att låna till en hoj än att supa upp allt på krogen?
Det var väl precis det jag menade, man lånar om man inte tycker det är värt att gneta. Vill man gneta gör man det om man tycker det är värt det.Matterunken skrev:Varför ska man gneta som fan och leva som en eremit i ca 2 år istället för att ta ett lån med 3,5% ränta...
Ta da för fan och låna medans man kan låna så förbannat billigt.
Betala istället av i den takt man kan.
Det finns också många som inte klarar av att spara pengar, då kanske det är bättre att låna till en hoj än att supa upp allt på krogen?
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|