långfärd med ktm

Herman_

Fullt ös, medvetslös
Gick med
12 Sep 2006
Hoj
Ktm 125 exc -07
har fått sommarjobb en bit iväg.. närmare 7 mil hemifrån.. och frågan är.. vågar jag köra me min ktm där varje dag i 5 veckor? behöver man ta 2-3 pauser på vägen dit? och kan man ligga i 110 hela vägen så långt?

himmel

jäjäjä
Gick med
7 Oct 2006
Hoj
hornet 600
låter onödigt... jag får en känsla av att du inte har problem med pengar så köp dej en 4taktare som pendlarhoj och lek med apelsinen när du kommer hem

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
7 mil är ju inte så mycket, så det borde gå, men du bör ha en back-up plan, ifall det skiter sig.

Herman_

Fullt ös, medvetslös
Gick med
12 Sep 2006
Hoj
Ktm 125 exc -07
har ju inte dåligt med pengar.. men jag är heller inte gjord av dom :(

och får ta tåget i värsta fall men det vill ja inte.. då får man gå upp klockan 3 på morgonen för att hinna med de

Kocke_964

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2007
Hoj
Hojlös
Jag skulle nog rekommendera dig att ta några pauser på vägen dit, för att inte riskera värmenypning eller nåt sånt.. Annars så är det nog lugnt, du får räkna med att det kommer gå åt endel soppa iaf :p^^

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Jag skulle nog rekommendera dig att ta några pauser på vägen dit, för att inte riskera värmenypning eller nåt sånt.. Annars så är det nog lugnt, du får räkna med att det kommer gå åt endel soppa iaf :p^^

tror inte den värmenyper när du ligger i 110 direkt.

jag personligen tror inte dett skall behövas några pauser på dom 7 milen. men tänk på varierat varvtal. och som kocke sa. det kommer ju gå åt en del soppa:D va drar den? minst 1 liter/mil? = typ 15 liter om dagen^^ och med dagens bensinpriser så.... ja fyfan frågan är om det är värt att åka 7 mil och jobba när det kostar dej 150 spänn att komma till jobbet.

men lycka till iaf:tummenupp

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
ska du byta kolv en gång i veckan :rolleyes:
skulle nog aldrig pendla med den hojen..

hitta ett jobb i närheten :gnissla
ingen du känner du kan bo hos på veckorna i närheten?
hyra nåt rum kanske :va

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Varför ska han köpa en hoj för om det skiter sig kan han använda de pengarna till renovering.

Annars är det väll bara köra på landsvägar istället för motorvägar, om det nu går.

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
3012879 Varför ska han köpa en hoj för om det skiter sig kan han använda de pengarna till renovering.

Annars är det väll bara köra på landsvägar istället för motorvägar, om det nu går.
En KTM är ingen pendlarhoj över huvud taget.

Mycket slitage på delar. Hög driftskostnad. Jag hade aldrig pendlat med den.

http://www.blocket.se/vi/11662941.htm?ca=13_s Kanske vore något. Eller liknande.

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Men när han inte "pendlar" (vilket ha gör så fort han gasar) hur ofta ska han pausa osv? Han kommer ju köra likadant dem 7 milen ovsett om han "pendlar" eller kör... ja nu hur man nu ska köra.

Hur ska man kröa en ktm exc då?

Eller fattar inte riktigt min körstil påverkas väll inte om jag ska ut och åka lite eller om ja ska åka till jobbet, kanske att jag drar på lite mera när jag inte ska till jobbet eller tvärtom.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Att köra en EXC 15 mil om dagen till/från jobb är inte ekonomiskt förvsarbart, förutom soppan så har du väl höga driftskostnader. Räkna med minst 25 kr/mil med allt inräknat.

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Att köra en EXC 15 mil om dagen till/från jobb är inte ekonomiskt förvsarbart, förutom soppan så har du väl höga driftskostnader. Räkna med minst 25 kr/mil med allt inräknat.

Men det blir samma om han kör 15 på 2 dagar eller det komemr han göra på en helg (om inte mera).

25kr/milen ouch... Se från den ljusa sidan istället... Att det är kul och det är det är värt 25 kr milen.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
3013183 Men det blir samma om han kör 15 på 2 dagar eller det komemr han göra på en helg (om inte mera).

25kr/milen ouch... Se från den ljusa sidan istället... Att det är kul och det är det är värt 25 kr milen.
Men det är inte kul att pendla 14 mil om dagen.

Ouch. :rolleyes:

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
3013215 :tungan Kanske inte om man har en KTM men kolla Drysen han körde 80 mil (dock med CBR)

Jag vet att när jag får körkort kommer jag pendla (köra) mera än 14 mil iaf
Okej :tummenupp

Så du kommer att köra 7 mil på morronen för att sedan köra ytterliggare 7 mil lite senare på dagen. Detta ska du sedan göra varje dag, i 25 dagar..

För du vet väl vad pendla betyder?

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Okej :tummenupp

Så du kommer att köra 7 mil på morronen för att sedan köra ytterliggare 7 mil lite senare på dagen. Detta ska du sedan göra varje dag, i 25 dagar..

För du vet väl vad pendla betyder?

för att inte tänka på nöjeskörningen på kvällen o helgerna :näsblod

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll