långfärd med ktm

ZaraxZ

Medlem
Gick med
22 Jun 2006
Hoj
SXV 550 -06
3011671 har fått sommarjobb en bit iväg.. närmare 7 mil hemifrån.. och frågan är.. vågar jag köra me min ktm där varje dag i 5 veckor? behöver man ta 2-3 pauser på vägen dit? och kan man ligga i 110 hela vägen så långt?
*SNIIIIFFF* Jag luktar motorras....

Herman_

Fullt ös, medvetslös
Gick med
12 Sep 2006
Hoj
Ktm 125 exc -07
syrran fyller år i slutet av juli.. o hon är inne på cbr.. så ska försöka få henne till att köpa den lite innan så kan ja köra med den i stället.. sen får hon hellre ha nån krona för besväret

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
3014313 syrran fyller år i slutet av juli.. o hon är inne på cbr.. så ska försöka få henne till att köpa den lite innan så kan ja köra med den i stället.. sen får hon hellre ha nån krona för besväret
låter mkt smartare, eller att köpa en gammal cb t (4 takt)

KTM_Driver

Gudfader
Gick med
17 Oct 2005
Hoj
KTM 300 EXC-E - 08 || KTM 125sx - 07
ja det e klart, du skulle få tanka när du far dit och sen skulle du få tanka när du ska fara hem:p Ta med dig en 8,10,12,13 hylsa och spärrskaft med förlängare, skruvdmejsel, 10,12,21 nyckel och några olika tänger + 10 kolvar, cylindrar, glycol och tändstift om nu hojen skulle vilja skära efter vägen:p sen om du ligger i 110 hela vägen utan att släppa gasen så komma den skära efter någon minut, klart du kan ju köra på väldigt tung drevning typ 15/38 så varvar den inte så mkt vid de hastigheterna.

Enligt mitt tycke så ska du ge fan i att köra med den hojen så långt. De är ju gjorda för att gå i skogen där de kan ventileras på ett annat sätt å inte efter vägar i längre sträckor, de tar bara stryk utav det....

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
OM man köper en 07 så kan inte pengarna fattas. Dock så får man ju tillbaks det mest när man säljer, fast själv så vill jag inte sälja min 125cc så då köper man något billigare.

Herman_

Fullt ös, medvetslös
Gick med
12 Sep 2006
Hoj
Ktm 125 exc -07
OM man köper en 07 så kan inte pengarna fattas. Dock så får man ju tillbaks det mest när man säljer, fast själv så vill jag inte sälja min 125cc så då köper man något billigare.

så e de här med.. vill inte gärna sälja ktmen bara för att kunna pendla till ett sommarjobb..

rizzle

opera
Gick med
28 Apr 2007
Hoj
husqvarna sm
alltså som alla andra säger så är det ju inte direkt bra att åka så långt så länge med en ktm exc 2 takt. men det borde fungera om du tar ngn paus då och då och kör hela tiden på olika varvtal och drevar om den så den inte varvar så mkt.
och som sagt inte köra den varje dag. så borde det ju funka;D

alltså som alla andra säger så är det ju inte direkt bra att åka så långt så länge med en ktm exc 2 takt. men det borde fungera om du tar ngn paus då och då och kör hela tiden på olika varvtal och drevar om den så den inte varvar så mkt.
men tänk på att det blir väldigt många mil i "onödan" osv

Last edited:

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
3025612 alltså som alla andra säger så är det ju inte direkt bra att åka så långt så länge med en ktm exc 2 takt. men det borde fungera om du tar ngn paus då och då och kör hela tiden på olika varvtal och drevar om den så den inte varvar så mkt.

men tänk på att det blir väldigt många mil i "onödan" osv
Klart det fugerar, det är det väl ingen som sagt annat men frågan är hur värt det blir i slutändan. Blir mycket pengar och slitage i onödan bara.

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
köpte en rutten rd som jag körde till skolan med hann nog med 700mil! skiten ville alldrig döö.. många motorvägsmil vid perfekta 9000varv
motorn lever fortfarande men allt annat är helt slut

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
RD is the shit! Sist började polarens RD ha tendes att dö när han släppte gasen. Fanns ingen komp kvar, kunde kicka med handen utan problem. Dock höll den utan större problem de milen vi skulle åka hem på! ;)

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
Röd
de pauser som alla pratar om... hur långa ska dom vara ungefär? efter 5 mil då

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
3061837 Det undrar jag också fortfarande.
Dom ska givetvis vara i proportion till körtiden och den tillryggalagda sträckan. Dock måste man beakta total körsträcka samt återstående körsträcka/körtid, men även antal hästkrafter/varv på motorn vid hållande av genomsnittshastigheten.

Då får du reda på svaret! :tummenupp

Kocke_964

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2007
Hoj
Hojlös
Har kört mellan Kungsbacka-Göteborg några gånger (3-4mil) utan några långa pauser.. Har gått felfritt hitills! :)

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy