långfärd med ktm

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
3062480 Dom ska givetvis vara i proportion till körtiden och den tillryggalagda sträckan. Dock måste man beakta total körsträcka samt återstående körsträcka/körtid, men även antal hästkrafter/varv på motorn vid hållande av genomsnittshastigheten.

Då får du reda på svaret! :tummenupp
Åhh, fifan. Då måste jag gjort fel hela tiden. Fast tänker jag efter riktigt noga så var det ju lätt att räkna ut. Ja menar, vem fan konstruerar en motor att gå bäst i en arbetstemperatur som motsvarar den man byggt upp efter några minuters körning. Vilka puckon de hade varit isåfall. :rofl :lol :rofl :lol

Wheelie-king

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
YZR 500 "replica", Gixxer 1000 K7 "Lucky strike", KTM SX 150 -13, Gilera 180 2-takt
Lyssna ej på alla "kiosk raggare" en MC är till för att köras
och tveka inte att även använda den till att transportera dig snabbt o smidigt från punkt A till punkt B!

Och en liter milen kommer den inte att dra vid kontant hastighet,
MAX 0,5 L milen!

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
3062639 Åhh, fifan. Då måste jag gjort fel hela tiden. Fast tänker jag efter riktigt noga så var det ju lätt att räkna ut. Ja menar, vem fan konstruerar en motor att gå bäst i en arbetstemperatur som motsvarar den man byggt upp efter några minuters körning. Vilka puckon de hade varit isåfall. :rofl :lol :rofl :lol
Precis, helt körda i huvet :fakta

Jag menar, man ska ju köra så att den blir riktigt varm, sedan pausa så den svalnar, sedan köra den varm igen, osv, osv. På detta sätt får man riktigt många kallstarter! :)

Bärgren

Gick med
30 Jul 2005
Hoj
3062667 Precis, helt körda i huvet :fakta

Jag menar, man ska ju köra så att den blir riktigt varm, sedan pausa så den svalnar, sedan köra den varm igen, osv, osv. På detta sätt får man riktigt många kallstarter! :)
JA, och när luft är kall är den ju mer komprimerad. Alltså mer effekt. Så tenkCer säkert tillverkarna :fakta

Bärgren

Gick med
30 Jul 2005
Hoj
3089914 har du tagit nåra pauser elle inga långa pauser?
Jag har kört till Eskilstuna, posörkört som en hjärnlös där, smiskat småvägar utanför och åkt hem. Det är rundor på ca 5-6 mil. Då har jag inte gjort ett enda stopp och jag kan inte klaga påatt min KTM går dåligt, snarare tvärtom.

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
Röd
Jag har kört till Eskilstuna, posörkört som en hjärnlös där, smiskat småvägar utanför och åkt hem. Det är rundor på ca 5-6 mil. Då har jag inte gjort ett enda stopp och jag kan inte klaga påatt min KTM går dåligt, snarare tvärtom.

Okej men jag har landställe på Norra Orust som ligger 11 mil ifrån göteborg som jag bor i... det e la lite långt att köra i en gång elle?

Brukar ta någon paus på 5 minuter :tummenupp Tänk på att pumpgasa den lite då och då också.

Om man ska ligga med konstant varv som man tydligen inte ska hur länge kan man ha det?

Last edited:

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Okej men jag har landställe på Norra Orust som ligger 11 mil ifrån göteborg som jag bor i... det e la lite långt att köra i en gång elle?

Om man ska ligga med konstant varv som man tydligen inte ska hur länge kan man ha det?

du kommer ändå vilja stanna efter en stund, jag har kört 5mil konsant flera gånger, o de klarar man, men det är inte skönt

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Okej.. 5 mil motorväg inga problem elle? 90-110!

jag vet inte, jag har aldrig kört motorväg. alltid tagit andra vägar, men när jag har kört längre svängar så har jag legat o tuffat runt 70 en stund, för att sedan ligga o pressa som fan osv...

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
yeah de funkar allt, kompisen har pressat sin 125 rätt långa sträckor nu de senaste, när jag kört me min wr o en annan kompis med sin 640.. så nog går det allt..

testa så får du se hur det är :D

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
Röd
jag vet inte, jag har aldrig kört motorväg. alltid tagit andra vägar, men när jag har kört längre svängar så har jag legat o tuffat runt 70 en stund, för att sedan ligga o pressa som fan osv...

Går att ta andra väg dit också men hittar dock ej... kan ju köra av motorvägen för att ta pauser också men klarar den 110 i 20 min typ? de måste den la göra?

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Går att ta andra väg dit också men hittar dock ej... kan ju köra av motorvägen för att ta pauser också men klarar den 110 i 20 min typ? de måste den la göra?

kör inte konstant 110. kör på olika varv hela tidne, olika växlar. så går de nog vägen :)

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy