Verkar vara ngt skit med just årsmodell -07! Var och provkörde en 07:a i fredags, klart där var ngt skit på den åsså, det som talade för bilen var, två brukare vara nuvarande ägare haft den sen -09 och fullstämplad servicebok samt låga mil (11200), tyvärr var det ngt knas med ratten, den glappade i längsled, har läst att fler 07
r haft samma problem men inget som egentligen inte går att fixa men jag orkar inte köpa en bil som måste i på lagning direkt, sen var det diverse annat som du redan tagit upp, backsensorer ur funktion, kostar väl en 2000:- per sensor inkl. Arbetet. Denna aktuella bilen tråden handlar om har också lite småfel men det som talar för den trots milen är, full servicebok, två brukare varav nuvarande haft den sen ca 3000 mil, rullat 18000 idag, priset! Men återigen, pallar inte köpa en bil som måste in på verkstaden omgående! Har dock ett par hyfsade lågmilare som är intressanta, kunde köpt en idag men vi har svårt att enas om ett pris. Jag vill betala ett marknadsanpassat pris, säljaren vill rädda det som räddas kan, han köpte antagligen bilen för en smärre förmögenhet för två år sedan så då är det svårt att komma överens!
Att saaben gillar bensin känner jag till men jag kan säga att jag hade väldigt svårt att köra passaten under litern åsså, volvo av valfri modell från mitten av 2000-talet är inte så jävla snåla dom heller, svåger t ex har en v50 -05:a och den är ta mig fan törstigare än en 9-5:a, helt skoningslöst törstig och det är ändå en relativt liten kombi.