Zyre
Ålahue!
Är det skillnad på olika typer av alkylatbensin 4T? Statoil har 5L dunk för 179 medan Aspens kostar 219 på K-rauta.
Är det skillnad på olika typer av alkylatbensin 4T? Statoil har 5L dunk för 179 medan Aspens kostar 219 på K-rauta.
Alkylatsoppa är strålande bra!! Uppfanns tydligen under andra världskriget och användes som flygbränsle till Spitfire-flygplanen för att dom skulle kunna flyga på högre höjder. Framställs genom att ta tillvara på och omvandla gasen från oljeraffinaderier. Innehåller inte bensen, bly, svavel eller andra farliga ämnen som finns i vanlig bensin. MYCKET renare förbränning och, som sagt, hållbart. Hade gärna kört på alkylatbensin för jämnan. Naturen och motorn mår betydligt bättre av det. Finns bara fördelar. Förutom priset då..... Att inte regeringen sänker skatten på Alkylatbensin så att det kostar lika mycket som vanlig bensin fattar jag inte! DET vore att göra naturen en tjänst. Men tills det händer funkar det strålande att använda när hojen ska långtidsförvaras!
När vi började använda alkylatsoppa till gräsklippare, trimmer, motorsåg och annat så slutade jag ha ont i huvudet efter att ha klippt gräset etc. Och man slutade att osa bensinavgaser. Kan inte tänka mig att köra en gräsklippare på vanlig soppa nu för tiden. Aldrig i livet!!
Det är ett hyrförråd så ska kolla hur där ser ut, men vanligtvis förvarar folk möbler där så jag förväntar mig inte skadedjur eller liknande. Kapellet jag har nu är från biltema, men funderar på att kanske skaffa ett lite bättre? Några tips?
Visst kan jag instämma i Aspenbränslets fördelar i gräsklippare, röjsåg, motorsåg m.m. men jag, och många med mig, får tyvärr rännskita av avgaserna efter att vi kört upp några tankar i skogen.
Då Aspensoppan kostar ca 35 kr litern så ser jag det inte heller som ett vettigare alternativ vid vinterförvaring än tömning av tanken.
Är ditt kapell avsett för inomhusbruk eller utomhusbruk? Jag hade skaffat ett för inomhusbruk, men det kanske egentligen duger att slänga på ett gammalt underlakan som skydd för damm och eventuellt solljus?
Sedan när det gäller tips på vad man ska göra inför avställning finns det massor att läsa om man Googlar både på engelska och svenska. Ta till dig det som verkar vettigt mot bakgrund av hur du kommer att förvara motorcykeln. Står den i princip rumstemperatur lär det ju inte vara så mycket fukt och temperaturväxlingar.
Om man gillar sin hoj skulle jag absolut inte göra mig av med den om det fanns möjlighet till att förvara den på ett vettigt sätt. Tycker du gör rätt som behåller den. Lycka till!
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|