Löparskor - mest sko för pengarna?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
http://www.wiggle.co.uk/asics-gt-2160-shoes-1/

67GBP inkl frakt till Sverige (750 pix)

Det är sällan jag köper nåt i Sverige nuförtiden när man får grejjerna (inkl frakt) för nästan hälften utomlands.

Nu är det även dags för kaZmur att gå från Stig-Helmer till... eh... någon mindre klenfet.
Har sprungit lite tidigare, men efter att löparpassen den senaste tiden bestått av en timmes löpning och en veckas smärtor kom jag fram till att mina sex år gamla Mizuno som överlevt allt från lumpen till torktumlaren behövde bytas ut.

Löplabbet och Runners Store lade nyligen ner här i Växjö så det fick bli et besök på Fotexperten (som nu byter namn till Team Olmed) :dummer
Det blev en sväng på löpbandet, lite filmer från olika vinklar och ett samtal med en ortopedtekniker, sen plockades dessa fram. Ett par Asics-GT-2160 av fjolårets modell i den snabbaste röda kulör man kan tänka sig. Dessutom nedsatt från 1600kr till 1280kr.
Googlade runt lite och de verkar ju helt klart vettiga:
http://www.marathon.se/utrustning/test/asics-gt-2160

View attachment 362467

Nu ska man bara släpa sig ut i löparspåret också. :gnissla

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
http://www.wiggle.co.uk/asics-gt-2160-shoes-1/

67GBP inkl frakt till Sverige (750 pix)

Det är sällan jag köper nåt i Sverige nuförtiden när man får grejjerna (inkl frakt) för nästan hälften utomlands.

Jag är också en sådan som alltid kollar runt i butiker här hemma och sedan beställer på eBay eller från england, men jag trodde inte det skiljde så mycket på dojjor. Ska ha det i åtanke till nästa gång :)
Jag undrar dock om inte mycket av mellanskillnaden hade försvunnit om jag gått till Fotexperten och fått betala för "undersökningen" som jag nu fick gratis. Eller de (löplabbet/runners store etc.) undersöker gratis kanske?

Nåja, att betala skatt är roligt :)

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag är också en sådan som alltid kollar runt i butiker här hemma och sedan beställer på eBay eller från england, men jag trodde inte det skiljde så mycket på dojjor. Ska ha det i åtanke till nästa gång :)
Jag undrar dock om inte mycket av mellanskillnaden hade försvunnit om jag gått till Fotexperten och fått betala för "undersökningen" som jag nu fick gratis. Eller de (löplabbet/runners store etc.) undersöker gratis kanske?

Nåja, att betala skatt är roligt :)

Självklart får man "betala" för undersökningen. Det slås ju på priset och kanske rent av är värt det.
De är ofta ganska på och vill att man skall köpa direkt efter undersökningen. Finns inte skon i din strl rekommenderar de rent av en annan sko, bara för att komma till avslut (och finansiera undersökningen). Vem skulle inte gjort så?

Som kund däremot är det bättre att gå hem och "fundera" (=googla).

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Crescent citybike
Tips på skor som lämpar sig på löpband? Men ska helst fungera på grusvägar
också.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning