Lartes skrev:Tänkte kolla om det är nån/några som har lust att sällskapa ut till Muskö, för att skämma ögonen ur BikerBitch??
Ta en sväng ut dit och köpa en liten glass?
Om vädret e ok förståss!!!!
Tänkte väll fara iväg vid 13:00.
benkar skrev:Var inne på att köra en lite längre runda, först söderut, och så tillbaka åt nordost och så ut till Muskö för glassplundring och tänkt åka vid 11 så att man är tillbaka i stan i vettig tid, men går kanske mötas upp någonstans på Södertörn på väg ut till glasskylen?
/B
Lartes skrev:Nu känns det lite bökigt här.
Jag håller gärna en 13:00-runda...problemet är att jag kanske inte är världens bästa på att hitta i söderort
Finns det nån annan som kan tänka sig åtminstonde förklara bästa vägen till Benkar & Co vid rosenhill??
benkar skrev:OK, då föreslår jag, utifall vädret är OK, att den "längre rundan" avgår från Shell/McDonalds Botkyrka/Norsborg vid 11.00. Vi kan ju parkera vid McDonalds. (Se karta)
Jag är följer gärna med på den längre turen om vädret inte bråkar.
Tom skrev:Enligt en vägbeskrivning Mattias petat upp i en annan tråd, så kan man åka enligt följande (startar förvisso i Kista, men huddingevägen är nog ett bra rättesnöre hursomhelst).
Det är en ganska bra väg ner med lite lagom kurvor.
---------------------------------------------------------------------------
Åk valfri väg från Coffin mot Älvsjömässan. Ta sedan Huddingevägen söderut. När du passerat Flemingsberg Station (vid Huddinge Sjukhus) är du hyfsat nära. Efter poliskontrollplatserna kommer du till en korsning. Där tar du vänster. Sen åker du ungefär 1,5 kilometer tills du kommer till en trevägskorsning precis efter en skarp högersväng. Ta vänster i korsningen. När du passerat flygklubben svänger vägen kraftigt vänster. Man kan åka rakt fram, men det ska du inte. Vänster, alltså. Sedan fortsätter du tills du kommer till en stopplikt vid en fyrvägskorsning mitt i skogen. Grusväg rakt fram. Den korsande vägen är Södertäljevägen (257:an, Lars, Slingerbulten, Tungelstavägen). Ta höger in på den. Ge full gas, men inte så länge för ganska snart efter ett krön svänger det skarpt vänster. Fortsätt på den vägen till en stopplikt. Ta höger. Först är det lite öppet och bebyggelse, men du kommer snart in i skogen igen. Sen kommer du ut på ett gärde. Hyfsat god sikt tillåter hög fart här, akta dig för folk som genar i kurvorna bara. När du åkt över en liten bro kan du slå av, för då kommer du in i bebyggelse igen. Efter en tvär höger i byn har du Rosenhill framför näsan. Det är en OKQ8-tankomat kombinerat med ett galleri och ett café. Nicke och Tudde välkomnar dig med öppna armar. Lycka till.
-----------------------------------------------------------------------
peuter skrev:vågar man fråga om man får följa med?... ha ha
Jag hänger på ElvaHundra!benkar skrev:Några fler som hänger med på "den längre" rundan med avfärd 11.00? Eller skippa den och nöja oss med 13.00-rundan?
Nisse Järnet skrev:Lycka till och haka på med 125:a
Är nog ingen idéLartes skrev:Ska du med eller ´Nisse???
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|