Lördag 5/7 stockholm "Glasstouren"

Van Zan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Liten röd sak
Jag kanske kommer ifall vädret är bra, men är det någon som kan förtydliga varifrån "starten" går för 13:rundan :confused:

Lartes skrev:
Fyll i här om ni vill följa med på Lartes 13:00 runda:

1. Lartes
2. Ace Niki
3. Van Zan
4.
5.

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Vafan. Måste ju ut och testa gubbhojen lite. Jag är med på 11-turen om den inte blir ALLT för jevvla lång.

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Goines skrev:
Vafan. Måste ju ut och testa gubbhojen lite. Jag är med på 11-turen om den inte blir ALLT för jevvla lång.

Nu känner jag mig lugnad, har ju nästan vant mig med att ha en Boxxer klistrad i backspegeln... :eek: ;) (Närmare bestämt fortkörande herr "R1100S-01")

Är lugnt, blir ingen toklång runda, (och inte tokfort heller för den delen) vi måste ju hinna till Rosenhill i god tid, tanka upp "Raggarns" motard, och ta en fika innan kl.13.00-gänget ramlar in!

Jaha, så det blev en Boxxer istället för VTR? Snygg färg, grått är sobert och fint, men är ju för synd att dom inte finns i Orange... :D

/B

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Mjo, var nere och hämtade henne i Malmö idag. LITE segt att köra 63 mil motorväg men väl hemma så var det värt det. ;)

1100 imorgon då. :)

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nisse Järnet skrev:
Är nog ingen idé :crash

En hel del av dom tänkta vägarna är rejält småkrokiga, så där spelar effekt mindre roll, handlar mer om hur lite hjärna man har i kurvorna... :D (Och att våga kasta runt sitt ånglok, som tex jag, när man nästan ser sitt eget bakljus i backspegeln)

På större vägar/transportsträckor/raksträckor så tar jag det relativt lugnt, ser ingen mening i att tokgasa rakt framåt, men smaken är delad, så vill någon gaaasa på när det blir långa rakor, kör gärna om mig på ett snyggt sätt, så samlar vi ihop oss sedan.

Med det vill jag säga, att på en så här pass kort runda (även den "långa") så finns det plats för 125or oxå!

/B

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: hallå !!!

V-Twinner skrev:
Jag hakar på 11:00 rundan om det e ok !

Du är välkommen!

PS/ Oranga V-twinnar går snabbare, (appropå din "sidfot") handlar enligt någon kunnig bla om olika färgers luftmotstånd, och ägarnas färgseende. Tänkte dock inte bevisa det på lördag, får bli en "lagomrunda", men vi kan ju munhuggas om saken... ;) /DS

/B

V-Twinner

svart båge ska det va
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
TL1000R 99:a
PS/ Oranga V-twinnar går snabbare, (appropå din "sidfot")

ja som sagt vi får väll munhuggas om färger mm, ska bli skoj o åka med lite nytt folk. :tummenupp

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Verkar ju bli ett gäng till 11.00-rundan :)

Men är man lite morgontrött så är ju 13.00-varianten ett alternativ, men VAR är den samlingen???

Hursomhelst, blir vi några 11.00, hur tråkigt det än må låta, så några ord när vi blir ett gäng som inte kört tillsammans, och trots att jag tänkte försöka hålla ner tempot lite, läs gärna igenom, så kan vi nog tex hamna rätt inom gruppen vad det gäller temp:

Tempo: Ganska så lugnt på "stora vägar typ utfartsleder/läns och riksvägar/långa raksträckor", men sedan gasar vi på ute på krokvägarna, utom vid bebyggelse och 30-50-sträckor. (Vi kommer hamna på en riktigt rejäl raka, kör gärna om, på ett snyggt sätt, om du gillar att gaaaasa rakt fram, så samlar vi hop oss sedan...)

För att undvika kaos, undvik omkörningar av andra i gruppen ute på krokvägarna (såvida inte hojen före dig vinkar förbi dig) Byt placering vid korsningar eller lite snyggt på en raksträcka på stor väg. Känner du att du halkar efter och hojen bakom dig "trycker på", vinka förbi henne/honom, så slipper folk bli irriterade! Och, håll snyggt avstånd till hojen framför dig, samt.... kör inte fortare än att DU tycker du har koll på läget, hojar i diket är väldigt o-kul! Har tyvärr sett för mycket av det i år... :( (Och en likhet mellan olyckorna är att hojen gått av i kurvan efter att det gjorts en omkörning...)

OBS!! Grupper i gruppen... Om vi blir många så kommer det av naturliga skäl bli ruggig gummisnoddseffekt, alla kan inte köra på ett led... och ska alla gasa ifatt blir det ett ruggigt tempo längre bak, bättre låta det bli grupper i gruppen, med ett vettigt tempo, så kan alla köra i ett tempo som passar den/dom, (brukar vara en blandning av såväl hojar och erfarenhet) vi samlar ju ändå ihop oss vid korsningar där vi aviker från färdriktningen!

Har du inte "kört i grupp" tidigare, ta gärna en titt HÄR!

/B

gpf

slav
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ktm660smc
Fyll i här om ni vill följa med på Benkars 11:00 runda:

1. Benkar
2. Raggarn
3. Joakim
4. Stockel
5. gpf (svart höjljudd motard)
6. lucky9 (svart/röd motard)
7.
8.

Två motardister som hakar på lite kurviga vägar.

V-Twinner

svart båge ska det va
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
TL1000R 99:a

1. Benkar
2. Raggarn
3. Joakim
4. Stockel
7. V-Twinner (svart TL-R)
8.

Van Zan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Liten röd sak
benkar skrev:
"hursomhelst, blir vi några 11.00, hur tråkigt det än må låta, så några ord när vi blir ett gäng som inte kört tillsammans, och trots att jag tänkte försöka hålla ner tempot lite.."

/B [/B]

Vi får se. Kanske dyker upp & "semestertourar" med er istället då 13:gänget inte verkar ha spikat någon träffplats.

1. Benkar
2. Raggarn
3. Joakim
4. Stockel
8. Van Zan
9.

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hoppas bara vädret blir OK, ett gäng folk i båda rundorna, och efter uppsamling vid Rosenhill, vidare till Muskö, så kommer BB få fullt upp i Glasskiosken.... här ska det glassplundras! :D

Och så Lartes 13:00 runda:

1. Lartes
2. Ace Niki
3.

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sprint ST

1. Benkar
2. Raggarn
3. Joakim
4. Stockel
8. Van Zan
9. Tom
10.

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
När e det tänkt att ni landar på Muskö då? Kankse sluter upp där om vädret och hojen tillåter..

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
EBS skrev:
När e det tänkt att ni landar på Muskö då? Kankse sluter upp där om vädret och hojen tillåter..

Väder och vind... och hur mycket omvägar det blir mellan Rosenhill och Muskö, men framåt 15-tiden är en gissning i alla fall!

/B

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Van Zan skrev:
Vi får se. Kanske dyker upp & "semestertourar" med er istället då 13:gänget inte verkar ha spikat någon träffplats.

1. Benkar
2. Raggarn
3. Joakim
4. Stockel
8. Van Zan
9. RoLLER (Silver R1)
10.

Kenta

Jag andas sporthoj,com
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
SV650S och GSX-R400
Re: PS/ Oranga V-twinnar går snabbare, (appropå din "sidfot")

V-Twinner skrev:
ja som sagt vi får väll munhuggas om färger mm, ska bli skoj o åka med lite nytt folk. :tummenupp
Happ!
Så jag duger inte längre? :( :gråta

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning