Lördagsgazzet 4 april

Wanted

Adrenalin-gosse!
Gick med
12 Jan 2007
Ort
Malmö
Hoj
CBR1000RR
Usch, hälsa Oskar att han ska krya på sig. Det såg ganska otäckt där idag. Är allt ok med dig nu Plutten? Du såg också ganska tagen ut..

Förövrigt fattar jag inte de som diskutera huruvida rundan fortsatte eller ej :dummer
 

Pluttten

adrenalin beroende
Gick med
31 Dec 2006
Ort
skåne, löberöd
Hoj
Gsx-r 750 -02
Nu börjar chocken släppa lita. Men det var nära jag brött ihoppa på platsen där ute jag har kännt oskar sen han var sex år gammal. Så det var bland det värsta jag har varit med om. tack för du frågar.

det värsta med såna här olycker det blir så mkt rykten o skit snack.
Men jag skall försöka hålla er uppdaterad med oskars tillstånd.
 
Last edited:

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Som alltid när ngn har vurpat så är det bättre att låta honom berätta vad som hände. Om han nu vill dvs.
 

Pluttten

adrenalin beroende
Gick med
31 Dec 2006
Ort
skåne, löberöd
Hoj
Gsx-r 750 -02
Ärligt talat vet jag inte. först trodde jag att han körde på bakhjulet. men jag vet inte jag kollade ner på hastighets mätaren o sen upp igen o då wobblade oskars mc. sen fick han ett störe kasst till vänster o sen till höger ett halv varv o sen in i vajer räcket o sen kassade han över vägen ut på gräset till höger om vägen. men vad jag kommer ihåg så hade han hjulen i backet helatiden innan han klota. så det kan vara grus eller liknande. oskar kommer inte ihåg vad som hände heller.
 

Tsunami

Radical Riders
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
WS 1600 GSXR 600
Lider med grabben!!
Själv ligger jag på MAS med liknande skador och det blir två jobbiga veckor sen är man tillbaka!

Se till att hålla han på gott humör! Det är det bästa man kan göra.
Men tänk med på att kroppen är trött.
Jag var tex skit grinig och otrevlig mot min mamma när hon var här.
Det var inget jag menade, men hon fick ta min frustrartion:3freak

Hoppas han kryar på sig och att operationerna går bra.
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Har fortfarande min hoj stående nere i Malmö, tänker hämta den nästa helg. Får lite lust att köra.. men vurpnojan blir inte mindre.

Hur som helst, jag hoppas att du som vurpat återhämtar dig så väl och fort som möjligt!


Willy, "förolyckats" är inte rätt ord att använda i sånna här lägen... :gnissla
 

sajklan

speedy gonzales nu med två raketer
Gick med
6 Jun 2007
Ort
På toppen av Lund
Hoj
Honda CB1000RA -09 gata, Honda CBR600RR -08 Bana
ja sa osså ti henriksson när ni vänta på ambulansen att de räckte ju me att ett par stycken stanna. även om de e väldigt tråkit att sånt händer så behöver de ju inte förstöra rundan för de andra.

jag måste faktiskt säga att jag håller med dig, vi snackade om detta vid assars gatukök, att det ger inget att alla väntar.. bättre de närmsta stannar o resten sticker vidare, vad gör det för nytta med för mycket folk???? sen tycker jag givetvis synd om oskar som råkade ut för detta, är inte nått någon vill råka ut för... men jag förstår vad Quman syftar på...

Krya på dig Oskar!!!! :tummenupp :tummenupp :tummenupp


Swish ringde o fick besked att ni var där o dit skulle vi köra.


tyvärr inget jag visste om, jag väntade en timme sen var jag tvungen att köra hemåt...
enda jag hörde var att vi skulle träffas i veberöd för det var bättre för er, men jag hann sticka innan det blev så...
 
Last edited:

izor

Guest
jag måste faktiskt säga att jag håller med dig, vi snackade om detta vid assars gatukök, att det ger inget att alla väntar.. bättre de närmsta stannar o resten sticker vidare, vad gör det för nytta med för mycket folk???? sen tycker jag givetvis synd om oskar som råkade ut för detta, är inte nått någon vill råka ut för... men jag förstår vad Quman syftar på...

Krya på dig Oskar!!!! :tummenupp :tummenupp :tummenupp


Kan bara hålla med på vad sajklan säger...


Har full förståelse för att folk som ser en sån sak hårt, men återigen det räcker att några stannar, resten kan åka hem/vidare eller vad som helst, igen poäng med att det står 20 pers där o tittar..


Mina tankar till Oskar, krya på dig:tummenupp
 

willy

Alla sätt är bra, utom dem dåliga.
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Malmö
Hoj
Honda RS125-05, såld. Prototyp RSV Mille R
Har fortfarande min hoj stående nere i Malmö, tänker hämta den nästa helg. Får lite lust att köra.. men vurpnojan blir inte mindre.

Hur som helst, jag hoppas att du som vurpat återhämtar dig så väl och fort som möjligt!


Willy, "förolyckats" är inte rätt ord att använda i sånna här lägen... :gnissla

Förlåt, det var naturligtvis inte det rätta ordet att andvända....
 

MoZkit0

Sugen
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Hässleholm
Hoj
Yamaha FZ1-N (Inlöst)
på ett sätt förstår jag hur ni i andra gruppen tänker men efter att själv ha sett Oskar ligga täck i sitt eget blod va man inte så sugen på att sätta sig på hojen och bara köra där ifrån som om inget hade hänt. man kände ett visst ansvar och se till att trafiken som kom förbi saktade ner och att Oskar kom med ambulansen. För mig så va inte rundan det viktigaste, det kommer flera, utan ett liv. Jag känner inte Oskar men han är ändå en kompis, en i gänget, en i min grupp. Hade det varit jag som legat där hade jag varit väldigt tacksam om alla stannat kvar och brytt sig/kollat till mig. hoppas verkligen att du kommer på fötterna snart igen. håller tummarna för dig Oskar.
 

Quman

Radical Riders
Gick med
19 Jul 2008
Ort
Dalby
Hoj
Honda CBF600SA -09
vet dock inte hur de va i detta fallen och har inte varit i den sitsen i heller o hoppas på att ja inte kommer dit men personligen så hade ja verkligen inte velat ha de 20 pers runt om mig oavsett om dom gjorde nån nytta lr bara stog o kolla på. hade nog bara slutat med att ja hade bett alla dra åt ...... om ja hade velat att någon skulle stannat så hade de vatt max 1 lr 2.

hoppas på en snabb snabb återhämtning oskar.
 
Last edited:

Jino

Svärmorsdröm
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Furulund
Hoj
Honda CBR 954 RR -03 & En grön Cresent
Tack alla för en mycket trevlig runda igår. Hoppas ni hade roligt på stan igår kväll. Får hänga med nästa gång, var själv bjuden på 30-års fest.

Mina tankar går till Oskar. Krya på dig.
 

Gadde

Medlem i lowbudgetracing
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Malmö
Hoj
Fireblade-08(Gata), Fireblade-08(Racehoj) R6-00 (Racehoj till salu)
vet dock inte hur de va i detta fallen och har inte varit i den sitsen i heller o hoppas på att ja inte kommer dit men personligen så hade ja verkligen inte velat ha de 20 pers runt om mig oavsett om dom gjorde nån nytta lr bara stog o kolla på. hade nog bara slutat med att ja hade bett alla dra åt ...... om ja hade velat att någon skulle stannat så hade de vatt max 1 lr 2.

hoppas på en snabb snabb återhämtning oskar.

Ibland e de bättre man håller tyst o inte säger vad man tycker o tänker.
Ingen vidare kamratlig inställning du har.
Om det skulle hända dig, så vet vi ju vad du vill.
En stannar kvar, resten gazzar vidare o har kul, så kan din hoj stå kvar vid sidan om vägen så du själv kan ta hand om den när du får möjlighet.
Trafiken runtomkring e ju ingen fara heller...

Jag menar en pers räcker ju för att stabilisera nacke, stoppa en blödning i benet, o kanske en annan blödning nån annanstans... + Stoppa trafik.
Samla ihopa delar från mc, ev kanske få hem hojen. Möta upp ambulans om dom inte hittar ut till dom krokiga små vägar vi ger oss ut på.


Nä, kör man i ett gäng så hjälper man varandra...
Även om man inte känner varandra som bästa kompisar.
Särskillt som i en "vad jag förstått" allvarlig situation som detta.
Den som ligger där kommer vara jävligt tacksam för hjälpen.
Man ställer helt enkelt upp för varandra.

Been there, Done that.

Hoppas Oscar tillfrisknar fort! Jävligt tråkigt när sånt här händer.

Mvh // Gadde
 

woodii

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Skåne, i en Skånelänga.
Hoj
R6-2001, Workz WFA125,KTM 450 exc -05,
vet dock inte hur de va i detta fallen och har inte varit i den sitsen i heller o hoppas på att ja inte kommer dit men personligen så hade ja verkligen inte velat ha de 20 pers runt om mig oavsett om dom gjorde nån nytta lr bara stog o kolla på. hade nog bara slutat med att ja hade bett alla dra åt ...... om ja hade velat att någon skulle stannat så hade de vatt max 1 lr 2.

hoppas på en snabb snabb återhämtning oskar.

Det var typ 4-5 st av dom som kom först fram till Oskar som var runt honom, vi andra höll oss på sidan av vägen. Jag hade ingen lust själv att köra därifrån innan räddningspersonalen tagit hand om honom.

Jag låg 3-4 hojar bakom och då ser man bra när det smäller, jag var nog inte den mest trafiksäkra föraren efter ha sett kraschen. Man blir rätt tagen av att se en olycka så nära .... så jag väntade en stund med att köra därifrån.

Krya på dig Oskar !
 

Gsx_R_killer

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2008
Ort
MALMÖ
Hoj
Gixser
på ett sätt förstår jag hur ni i andra gruppen tänker men efter att själv ha sett Oskar ligga täck i sitt eget blod va man inte så sugen på att sätta sig på hojen och bara köra där ifrån som om inget hade hänt. man kände ett visst ansvar och se till att trafiken som kom förbi saktade ner och att Oskar kom med ambulansen. För mig så va inte rundan det viktigaste, det kommer flera, utan ett liv. Jag känner inte Oskar men han är ändå en kompis, en i gänget, en i min grupp. Hade det varit jag som legat där hade jag varit väldigt tacksam om alla stannat kvar och brytt sig/kollat till mig. hoppas verkligen att du kommer på fötterna snart igen. håller tummarna för dig Oskar.



Jag själv stod vi refrugen och vinkade åt billisterna att dom skulle sakta ner och sänka farten men dom flesta sänkte farten för sent!:mad:
 

Supergizmo

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2006
Ort
Malmö
Hoj
Er-6n Superwhite
Ja, Tack för gazzet!! Synd att det gick illa för Oskar, krya på dig fan!
Hoppas du får trevliga sköterskor som tar väl hand om dig :tummenupp

//Gustaf
 

Wassvik

Nyfiken i en strut =)
Gick med
15 Jan 2008
Ort
Bunkeflostrand
Hoj
990R KTM Adventure
Tackar för en trevlig runda igår, första gången jag åker med er.
Tråkigt om olyckan i andra gruppen men creds till folket som stanna o hjälpte Oscar, skönt att veta att folk ställer up !

Hoppas att Oscar kommer på benen snart igen.

Mvh Philip
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top