Lördagskörning 2/7 Mariefred

R5+1

Guest
Nå, har ni bestämt än?
Ser i skrivande stund ut som det kan bli rätt ok väder i morgon över Sthlm och sydväst.
Jag vill dock slippa fara upp till Skogis bara för att vända igen. Var kan man möta upp?

1. bodhisattva
2. gegga
3. Fighter
4. Busan
5. Maud
6. Pelle S
7. R5+1 (förutsatt att jag slipper ha migrän, som idag tills nu :död)

Petir

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2011
Hoj
B King
Vädret ser ju lovande ut.

1. bodhisattva
2. gegga
3. Fighter
4. Busan
5. Maud
6. Pelle S
7. R5+1 (förutsatt att jag slipper ha migrän, som idag tills nu )
8. Petir

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
kan hänga med men vänder nog på vägen då jag ska vara på jobbet vid 14.30 :)

Rallytossa

Gör om - Gör rätt!
Gick med
8 Apr 2009
Hoj
Mille -01, Beeejbybläjd -98 och moppilon Gary Uno -96 :-D
Ojojo, nu blev det svårt... Jag vill följa med! Orka inte gå upp så tidigt. Jag vill följa med! Orka inte gå upp så tidigt. Jag vill följa med! Orka inte gå upp så tidigt... :va
Men OM ni brummar förbi/närhet av Nykvarn skulle jag kanske kunna hänga med därifrån!?! :)

Spook

Adrenaline MC
Gick med
3 May 2009
Hoj
Hayabusa 2010
Låter som att det blir för lite brudar och nakenbad, drar till Lelles istället ! :tummenupp

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Nu skall vi inte överdriva det här med tempot. Alla kan hänga med. Det är inte street- racing vi håller på med. Om man vill ut och 'brassa helvete' så skall man inte åka på gruppkörning. Då skall man sticka ut själv.

När jag kör så väntas alla in. Det kan vara olika tempo i gänget, men det brukar funka fint i alla fall. Jag har haft 125:eek:r med mig och det har funkat det med.

Känn inte press att köra ikapp snubben framför. Det slutar bara med dikeskörning. Kör det tempo du känner dig behaglig med själv. Man blir inte frånåkt bara för att snubben framför försvinner. Vi väntar i nästa korsning när det är dags att svänga.

Framför allt: Om snubben framför kör snabbare i kurvorna än vad du gör. Försök inte att köra ikapp på rakorna. Det slutar bara med att du kommer för fort in en kurva, förr eller senare. Sådana krascher har jag sett alldeles för många gånger.

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Jag åkte direkt till Rosenhill , måste ha kaffe

R5+1

Guest
Ja, såhär gick det ju för min cykel. Hoppas ni andra hade en fortsatt trevlig tur utan glasmarodörer!

Tänkte faktiskt i början av turen på hur himla fin den andra R6:an va, alldeles fri från skråmor och t.o.m. undertailens undersida var blank! Man kan nog säga att min hoj är lite mer "erfaren" än den.:näsblod Får hoppas för dens och förarens skull att det fortsätter så.:tummenupp

En repa på mitt spreullans nya repfria spegelvisir fick jag också.:( Men jag klagar inte, klarade ju den helt plötsligt nästan obefintliga styrförmågan utan att dra omkull och bli överkörd av mötande trafik.:banana

Puss å kram på er, kanske syns på onsdag...?:yoparty

PS. Tack igen, Rallytossa, för skjutsen hem! :krama DS.

Bifogat

• Bondage.JPG
    Bondage.JPG
    92.1 KB · Visningar: 73
Last edited:

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Ja, såhär gick det ju för min cykel. Hoppas ni andra hade en fortsatt trevlig tur utan glasmarodörer!

Tänkte faktiskt i början av turen på hur himla fin den andra R6:an va, alldeles fri från skråmor och t.o.m. undertailens undersida var blank! Man kan nog säga att min hoj är lite mer "erfaren" än den.:näsblod Får hoppas för dens och förarens skull att det fortsätter så.:tummenupp

En repa på mitt spreullans nya repfria spegelvisir fick jag också.:( Men jag klagar inte, klarade ju den helt plötsligt nästan obefintliga styrförmågan utan att dra omkull och bli överkörd av mötande trafik.:banana

Vad hände var? Själv var jag på Taxinge och åt kakor idag så man nvar ju i krokarna.

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv

vad hände???? jag sa ju åt dig att köra försiktigt ;)

Last edited:

R5+1

Guest
Vad hände var? Själv var jag på Taxinge och åt kakor idag så man nvar ju i krokarna.

Typ i höjd med Sillekrog på väg söderut körde vi om lite bilar och en herrans massa glidare. Precis i en omkörning såg jag nåt mörkt på vägen, hann inte välja sida utan körde rakt på grejen med en smäll. Hann strax innan tänka att det kanske var en glasflaska. Det var det.

Några hundra meter senare fick jag brottas hemskt med hojen för att få den att svänga och det blev raskt mycket värre. Kunde inte stanna direkt pga skymda kurvor och krön, så jag fick köra sakta ett par hundra meter till. Visade sig va en rejäl punka på framhjulet.

Nån i vårt gäng tyckte sig ha sett nån av glidarna tappa nåt på vägen och det kunde varit flaskan. Jävla töntar i så fall att inte kunna packa ner sina prylar ordentligt! Hoppas han skjutsade nån annans bärs och fick stryk för att han tappat den!:fatta!

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha