Lösningen på Kenny Roberts problem?

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
Goodstuff skrev:
Roberts körde bra då men nu är han trött, fet, slut, passé, ointresserad och inte värd mer än en körning i ett bättre team.
Precis, han kan gå över till WSBK istället där föredettingar platsar
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
eus skrev:
Precis, han kan gå över till WSBK istället där föredettingar platsar
Han kan ju byta styrning med McCoy. Resultaten blir kanske inte så mycket bättre för Suzuki men det blir lite balla sladdar i alla fall.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
John Hopkins om sin teamkompis.

Q: How does it make you feel when you are the only rider at Suzuki that is putting the effort in? The bike obviously needs development, but Kenny riding around like 'Driving Miss Daisy' isn't going to get the job done!
- Chris Jenkins


John Hopkins: (Laughs) Well Chris, it's good that somebody shares my same feelings - exactly really. Right now the bike's still in its development stage, which it has been for the past four-years, that's not an excuse it's just fact. I'm doing everything I can to get the Suzuki built for what I need, so I couldn't care less what anyone else thinks, but two heads are better than one, as they say. I honestly give 110% every time I'm out on the track - Suzuki knows that and I really hope they start looking to me for what the bike needs.

It's kind of hard to develop a bike when you're only riding around at 70-80%, so that's a disappointment, but I'm doing everything I can so that's all that matters to me.


Q: Do you take some pride from regularly beating Kenny considering he's a world champion? If you could pick any team-mate who would it be and why?
- James K.
- Koos van Staden


John Hopkins: Well it's not about taking pride, I mean of course whenever you're racing - and you can't win the race - the first person you turn to beat is a) the other person on the exact same bike as you and b) the other persons on the exact same tyres as you.

If I could pick any team-mate, I would say I would want Alex Hofmann, basically because we're such good friends. We could work together to build the bike and I think he's a very strong, young, rider himself and is going to be in MotoGP for a very long time. We could feed off each other to get better and better lap times.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Jag ger mig fan på att Kenny blir kvar nästa år också. Suzuki verkar helt jävla inkompetenta, så varför inte ha kvar "världsmästaren" ett år till?
 

P@trik

#16
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Flera
valmers skrev:
Jag ger mig fan på att Kenny blir kvar nästa år också. Suzuki verkar helt jävla inkompetenta, så varför inte ha kvar "världsmästaren" ett år till?

Han kommer väl putta undan nån annan ung talang ifrån proton hojen till slut,om ens pappa vill ha han.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
P@trik skrev:
Han kommer väl putta undan nån annan ung talang ifrån proton hojen till slut,om ens pappa vill ha han.
Den där idioten, inte hans pappa alltså, får skämma ut sig och sin fars namn hur mycket han vill, gärna för mig. Tyvärr drar han ju vanära över varumärket Suzuki på samma gång, märket framstår ju som totalt inkompetenta då det gäller spjutspetsteknologi inom MC-branschen; prototypracing. Jag tycker det är synd och skam, Suzuki bygger ju förbannat fina gatcyklar, och borde värna om sitt rykte på ett betydligt bättre sätt.
 

sandstream

Guest
oFFkeFF skrev:
Roberts verkar ha tappat sugen, han kan åka bättre, men har väl problem med motivationen när han inte får en bra cykel. Han skulle lämnat suzuki för länge sedan..
Får en bra cykel?
Killen har haft 4-5 år på sig att jobba fram en hoj som passar honom men har misslyckats kapitalt!
eus skrev:
Precis, han kan gå över till WSBK istället där föredettingar platsar
Ja, som gubben Vermulen :rolleyes:
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
sandstream skrev:
Får en bra cykel?
Killen har haft 4-5 år på sig att jobba fram en hoj som passar honom men har misslyckats kapitalt!
Precis. Den där förbannade bromklossen har suttit i sin trailer och surat, när teknikerna förgäves försökt få honom att tala om vad som är fel. Klart som fan att Suzuki har fler problem än Roberts som förare, men vad trodde han? Att det helt plötsligt skulle stå en hoj lika bra som RCV:n i boxen? Roberts verkar ha missat att det är förarens uppgift att utveckla hojen.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Nyteknik skrev:
Vad jag skulle jubla åt att se Hayden och Roberts byta hoj ett race.

:Rockbanan


Har för mig att Haydens farsa är USA:s importör av Honda motorcyklar så om det stämmer blir nog chanserna rätt mycket mindre att han skulle få pengar till att köra för ett annat märke.
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Axxexs skrev:
Har för mig att Haydens farsa är USA:s importör av Honda motorcyklar så om det stämmer blir nog chanserna rätt mycket mindre att han skulle få pengar till att köra för ett annat märke.
Ehhh, han hade en Kwakaskaki-skjorta på sig under USGP, eftersom yngre sonen kör för dem. Jag tror inte att faderns val av märke att sälja påverkar Haydens möjligheter att köra för andra märken.

Men hade det varit så, så hade vi ju varit av med Jr på Suckan eftersom farsgubben rattar ett eget stall. :hihi
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
RedBaron skrev:
Ehhh, han hade en Kwakaskaki-skjorta på sig under USGP, eftersom yngre sonen kör för dem. Jag tror inte att faderns val av märke att sälja påverkar Haydens möjligheter att köra för andra märken.

Men hade det varit så, så hade vi ju varit av med Jr på Suckan eftersom farsgubben rattar ett eget stall. :hihi


Hm.. Just d.. :) Är någon släkting som är importör av Honda, farbror kanske det var? Ska höra med en som tävlat i USA som vet. Tror att båda lillbröderna kör Kawa dessutom.
 

sandstream

Guest
eus skrev:
Tja, ännu mer illa att börja och sluta sin karriär i WSBK utan att få köra GP :D
Det står nog folk i kö för att få hans körning.
Enligt uppgift har Superbike-tävlingarna dragit med publik än MotoGP i England så det är ju ingen korpserie direkt.

Jag är övertygad om att vi kommer att få se Vermulen i MotoGP inom 1-2 år. :)
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
sandstream skrev:
Det står nog folk i kö för att få hans körning.

Det gör det nog inte nej, därmed inte sagt att din förutsägelse inte kommer att stämma,Honda har en hel del killar på väg ut (Barros,Bayliss tex). Men att Superbike-killar är hett eftertraktade i GP är en vanlig missuppfattning.
 

sandstream

Guest
Chris Ash skrev:
Det gör det nog inte nej, därmed inte sagt att din förutsägelse inte kommer att stämma,Honda har en hel del killar på väg ut (Barros,Bayliss tex). Men att Superbike-killar är hett eftertraktade i GP är en vanlig missuppfattning.
Så att köra WSBK för Winston Ten Kate Honda är alltså inte så eftertraktat enligt dig?

Om vi bortser i från WSBK vs Dorna, varför skulle en förare som kör en WSBK-hoj inte vara väl lämpad för att köra en MotoGP-hoj?
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
sandstream skrev:
Så att köra WSBK för Winston Ten Kate Honda är alltså inte så eftertraktat enligt dig?

Om vi bortser i från WSBK vs Dorna, varför skulle en förare som kör en WSBK-hoj inte vara väl lämpad för att köra en MotoGP-hoj?


Doohan, Schwantz, Rainey och Hayden kom från nationella SBK till GP-klassens största klass. Edwards, Bayliss och Hodgson kom från WSBK till GP. Så kan man köra hoj så kan man.

Handlar nog mer om andra saker hur man kommer in i olika team. DORNA bestämmer en hel de om vilka dom är intresserade av att ha kvar och vilka dom vill ta in.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
sandstream skrev:
Så att köra WSBK för Winston Ten Kate Honda är alltså inte så eftertraktat enligt dig?

Om vi bortser i från WSBK vs Dorna, varför skulle en förare som kör en WSBK-hoj inte vara väl lämpad för att köra en MotoGP-hoj?

De är säkert väl lämpade, men det handlar inte om det, det handlar mest om att de inte brukar hålla måttet enligt de som äger toppteamen. Troy Corser,Scott Russel,Simon Crafar,Noriyuki Haga,Ruben Xaus,Neil Hodgson,Troy Bayliss. Visst vissa av dem skiner till emellanåt och håller sig hyfsat högt upp men alltför många försvinner ut i det tysta efter bara något år. Tror det var Goodstuff som postade ett citat av Ellison som menade på att folk tror att teambossarna kollar in folket i Superbike och Supersport, men det gör de inte.

Chris Vermuelen anses nog vara en hyfsad talang dock och vad jag vet har Honda varit lite och ryckt i honom med bla en provkörning av deras MotoGP hoj, men detsamma fick tex Roberto Rolfo.

Om det är några förare folk står i kö efter just nu så är det Daniel Pedrosa och Andrea Dovizioso.
 

sandstream

Guest
Axxexs skrev:
Doohan, Schwantz, Rainey och Hayden kom från nationella SBK till GP-klassens största klass. Edwards, Bayliss och Hodgson kom från WSBK till GP. Så kan man köra hoj så kan man.
Gick de direkt till 500/MotoGP eller körde de någon av de mindre klasserna först?

Axxexs skrev:
Handlar nog mer om andra saker hur man kommer in i olika team. DORNA bestämmer en hel de om vilka dom är intresserade av att ha kvar och vilka dom vill ta in.
Det låter som att teamen först måste fråga DORNA om det är okej att de skriver kontrakt med en viss förare.
Är det verkligen så?
 
Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

Top