Martin
Don't call it a comeback
Precis, han kan gå över till WSBK istället där föredettingar platsarGoodstuff skrev:Roberts körde bra då men nu är han trött, fet, slut, passé, ointresserad och inte värd mer än en körning i ett bättre team.
Precis, han kan gå över till WSBK istället där föredettingar platsarGoodstuff skrev:Roberts körde bra då men nu är han trött, fet, slut, passé, ointresserad och inte värd mer än en körning i ett bättre team.
Han kan ju byta styrning med McCoy. Resultaten blir kanske inte så mycket bättre för Suzuki men det blir lite balla sladdar i alla fall.eus skrev:Precis, han kan gå över till WSBK istället där föredettingar platsar
valmers skrev:Jag ger mig fan på att Kenny blir kvar nästa år också. Suzuki verkar helt jävla inkompetenta, så varför inte ha kvar "världsmästaren" ett år till?
Den där idioten, inte hans pappa alltså, får skämma ut sig och sin fars namn hur mycket han vill, gärna för mig. Tyvärr drar han ju vanära över varumärket Suzuki på samma gång, märket framstår ju som totalt inkompetenta då det gäller spjutspetsteknologi inom MC-branschen; prototypracing. Jag tycker det är synd och skam, Suzuki bygger ju förbannat fina gatcyklar, och borde värna om sitt rykte på ett betydligt bättre sätt.P@trik skrev:Han kommer väl putta undan nån annan ung talang ifrån proton hojen till slut,om ens pappa vill ha han.
Goodstuff skrev:John Hopkins om sin teamkompis.
Får en bra cykel?oFFkeFF skrev:Roberts verkar ha tappat sugen, han kan åka bättre, men har väl problem med motivationen när han inte får en bra cykel. Han skulle lämnat suzuki för länge sedan..
Ja, som gubben Vermuleneus skrev:Precis, han kan gå över till WSBK istället där föredettingar platsar
Precis. Den där förbannade bromklossen har suttit i sin trailer och surat, när teknikerna förgäves försökt få honom att tala om vad som är fel. Klart som fan att Suzuki har fler problem än Roberts som förare, men vad trodde han? Att det helt plötsligt skulle stå en hoj lika bra som RCV:n i boxen? Roberts verkar ha missat att det är förarens uppgift att utveckla hojen.sandstream skrev:Får en bra cykel?
Killen har haft 4-5 år på sig att jobba fram en hoj som passar honom men har misslyckats kapitalt!
Tja, ännu mer illa att börja och sluta sin karriär i WSBK utan att få köra GPsandstream skrev:Ja, som gubben Vermulen![]()
Nyteknik skrev:Vad jag skulle jubla åt att se Hayden och Roberts byta hoj ett race.
![]()
Ehhh, han hade en Kwakaskaki-skjorta på sig under USGP, eftersom yngre sonen kör för dem. Jag tror inte att faderns val av märke att sälja påverkar Haydens möjligheter att köra för andra märken.Axxexs skrev:Har för mig att Haydens farsa är USA:s importör av Honda motorcyklar så om det stämmer blir nog chanserna rätt mycket mindre att han skulle få pengar till att köra för ett annat märke.
RedBaron skrev:Ehhh, han hade en Kwakaskaki-skjorta på sig under USGP, eftersom yngre sonen kör för dem. Jag tror inte att faderns val av märke att sälja påverkar Haydens möjligheter att köra för andra märken.
Men hade det varit så, så hade vi ju varit av med Jr på Suckan eftersom farsgubben rattar ett eget stall.![]()
Det står nog folk i kö för att få hans körning.eus skrev:Tja, ännu mer illa att börja och sluta sin karriär i WSBK utan att få köra GP![]()
sandstream skrev:Det står nog folk i kö för att få hans körning.
Så att köra WSBK för Winston Ten Kate Honda är alltså inte så eftertraktat enligt dig?Chris Ash skrev:Det gör det nog inte nej, därmed inte sagt att din förutsägelse inte kommer att stämma,Honda har en hel del killar på väg ut (Barros,Bayliss tex). Men att Superbike-killar är hett eftertraktade i GP är en vanlig missuppfattning.
sandstream skrev:Så att köra WSBK för Winston Ten Kate Honda är alltså inte så eftertraktat enligt dig?
Om vi bortser i från WSBK vs Dorna, varför skulle en förare som kör en WSBK-hoj inte vara väl lämpad för att köra en MotoGP-hoj?
sandstream skrev:Så att köra WSBK för Winston Ten Kate Honda är alltså inte så eftertraktat enligt dig?
Om vi bortser i från WSBK vs Dorna, varför skulle en förare som kör en WSBK-hoj inte vara väl lämpad för att köra en MotoGP-hoj?
Gick de direkt till 500/MotoGP eller körde de någon av de mindre klasserna först?Axxexs skrev:Doohan, Schwantz, Rainey och Hayden kom från nationella SBK till GP-klassens största klass. Edwards, Bayliss och Hodgson kom från WSBK till GP. Så kan man köra hoj så kan man.
Det låter som att teamen först måste fråga DORNA om det är okej att de skriver kontrakt med en viss förare.Axxexs skrev:Handlar nog mer om andra saker hur man kommer in i olika team. DORNA bestämmer en hel de om vilka dom är intresserade av att ha kvar och vilka dom vill ta in.
OkejChris Ash skrev:De är säkert väl lämpade........och Andrea Dovizioso.
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |