Duktiga Tyskar som kan eloxera kromat stål!Vet en som skickade sina innerben och fick dom elokserade mörkare. Tror han skickade dom till Tyskland
Eller om han köpte andra innerben. Vet iallafall att han hade mörkare rör inte helt svart utan mer som "blackchrome" och dom kom från Tyskland. Såg snygga ut sen hur hållbart det var vet jag inte. Men det är en gubbe som hållit på att skruva motorcykel i många år så inte något café bygge man ser på blocket.Duktiga Tyskar som kan eloxera kromat stål!
Jag hade en 80 tals Honda med svartkromat avgassystem, nån gång under decennierna var det kanske omodernt så det var sprayat mattsvart, jag lade en del tid på att slipa och polera av färgen och det blev delvis blanksvart igen men upplever den svartkromade ytan som betydligt mer porös och sämre än blankkrom.Angående de svartkromade innerbenen och kolvstängerna så tror jag att den behandlingen är mjukare en de traditionellt kromade.
Jag har ingen vetenskaplig källa till det påståendet utan det är bara så att dessa svarta ofta ser betydligt mer nötta ut än traditionellt kromade. Möjligen kan det vara så att det syns tydligare när ytan är svart och underliggande material silvrigt men jag tror mer på det första påståendet.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|