Lackbehandla hojen, MrCap

TM

Bluegrass n' shit
Gick med
19 Feb 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Trampcyklar
Jag skulle inte lämna hojen till Mrcap eller Ditec... Om du bor i stockholm så är det enda rätta att lämna in hojen hos Team1 http://www.team1.se/ . Lite dyrare kanske, men du behöver inte vara nervös för repor eller dåligt arbete. De är pedantiska där!:tummenupp

/Carin

Hmm, 825:- för en invändig rengöring låter som en hit för vår gamla golf (orkar fasen inte tvätta igenom alla skrymslen och vrån själv) Ska nog testa det där:tummenupp
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
De som tycker att Mr.cap och andra firmor gör ett bra jobb är rejäla skitgrisar.

Jag vet inte om jag är extrem. Jag ligger med en tandborste som jag har droppat några droppar tändvätska på och tar bort små dumma rester på insidan av svingen t ex, bakom svingen i hjulhuset. Många säger till mig att ingen kommer märka av att du putsar där. Självklart gör folk det, utan att de vet om det. Jag tvättar min hoj 2 timmar varje gång jag tvättar den. Då vaxar jag inte ens den. Vanlig tvätt som jag brukar göra 2-3 gånger / vecka.

Lämna hojen till mig för en 700:- så lär ni bli rejält nöjda. Dock är det enbart vaxning som ingår av fälgar samt tank/kåpor. Annars är det bara att lära sig vara lite renlig. Skit syns, över allt!
 

Jacuzzi

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2006
Ort
Malmö
Hoj
Z
De som tycker att Mr.cap och andra firmor gör ett bra jobb är rejäla skitgrisar.

Jag vet inte om jag är extrem. Jag ligger med en tandborste som jag har droppat några droppar tändvätska på och tar bort små dumma rester på insidan av svingen t ex, bakom svingen i hjulhuset. Många säger till mig att ingen kommer märka av att du putsar där. Självklart gör folk det, utan att de vet om det. Jag tvättar min hoj 2 timmar varje gång jag tvättar den. Då vaxar jag inte ens den. Vanlig tvätt som jag brukar göra 2-3 gånger / vecka.

Lämna hojen till mig för en 700:- så lär ni bli rejält nöjda. Dock är det enbart vaxning som ingår av fälgar samt tank/kåpor. Annars är det bara att lära sig vara lite renlig. Skit syns, över allt!

Håller med dig, Pedantisk e de rätta vapnet mot smuts.
Keep up the goog work
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Varför då egentligen? Måste man ha två tändstift i bakfickan och smutsiga fingrar för att man är biker?
Tändstift förvaras givetvis i därför avsedda förpackningar och absolut inte i bakfickan och meckar man med smutsiga prylar bär man handskar.....

Har du inte tid/ork/lust att putsa på grejerna själv så lämna in men de gör inget du inte kan göra själv på en mysdag i garaget.
 

MestHemlig

När kommer våren?
Gick med
9 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
ingen
Det borde väll gå att lackförsegla sin hoj med? eller vissa delar iaf. skyddar lacken oerhört mycket.
Och fan klart jag hellre hade gjort jobbet själv om jag hade fått betalt 1500 spänn osv men MrCap är ett jävligt bra företag och hade jag haft 1500 över och en hoj så hade jag garanterat gjort det!
 

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Ort
Söderut
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
De som tycker att Mr.cap och andra firmor gör ett bra jobb är rejäla skitgrisar.

Jag vet inte om jag är extrem. Jag ligger med en tandborste som jag har droppat några droppar tändvätska på och tar bort små dumma rester på insidan av svingen t ex, bakom svingen i hjulhuset. Många säger till mig att ingen kommer märka av att du putsar där. Självklart gör folk det, utan att de vet om det. Jag tvättar min hoj 2 timmar varje gång jag tvättar den. Då vaxar jag inte ens den. Vanlig tvätt som jag brukar göra 2-3 gånger / vecka.

Lämna hojen till mig för en 700:- så lär ni bli rejält nöjda. Dock är det enbart vaxning som ingår av fälgar samt tank/kåpor. Annars är det bara att lära sig vara lite renlig. Skit syns, över allt!

Jag ger dig 200. ;)

Och en ny tandborste

Intresserad ?
 

aJonator

Återfall, köpt en hoj igen...igen
Gick med
15 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
2023 Panigale V2
Jo visst fan är det bekvämt och blir snyggt men har man möjlighet att göra det själv med riktiga prylar så är ju det att föredra.. Eller? Är ju svinkul att leka bob med hojjen.. Du borde testa! Så är det ju faktiskt så att man kan nästan allt om saker man jobbat med i fyra år. Fast du kanske aldrig haft ett jobb så du kanske inte vet hur det är?

Jag vet inte...karl_magnum vad min arbetskarriär har med lackbehandling av hojjar och MrCap att göra? Om jag nu inte skulle ha ett arbetsliv som du ponerar så vet jag inte vad det har med tråden i fråga att göra. Men eftersom du som den stolte hempolerande "byggareBob" du är så måste du verkligen ha tjänat kosing som rekondare eftersom det är ett så välkänt välbetalt yrke :rolleyes: eftersom du tar till personangrepp i denna fråga och du inte diskuterar sakfrågor trots att du "kan allt med 4år:va i branschen" .

Så polera gärna din knarr själv hemma med dina bästa vänner över ett glas saft men gnäll för fan inte på dem som tycker om att konsumera och låta proffs sköta tvätt och polering. Sen vilken firma som som är bäst är väl som att diskutera vilken olja som är bäst och det vet vi ju hur de trådarna brukar se ut.

lägg ner påhoppen och håll dig till ämnet.
 

espa

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Hofors
Hoj
opel
De som tycker att Mr.cap och andra firmor gör ett bra jobb är rejäla skitgrisar.

Jag vet inte om jag är extrem. Jag ligger med en tandborste som jag har droppat några droppar tändvätska på och tar bort små dumma rester på insidan av svingen t ex, bakom svingen i hjulhuset. Många säger till mig att ingen kommer märka av att du putsar där. Självklart gör folk det, utan att de vet om det. Jag tvättar min hoj 2 timmar varje gång jag tvättar den. Då vaxar jag inte ens den. Vanlig tvätt som jag brukar göra 2-3 gånger / vecka.

Lämna hojen till mig för en 700:- så lär ni bli rejält nöjda. Dock är det enbart vaxning som ingår av fälgar samt tank/kåpor. Annars är det bara att lära sig vara lite renlig. Skit syns, över allt!
Jag tror nog att du är lite extrem. fast du kanske skämtar?
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Jag tror nog att du är lite extrem. fast du kanske skämtar?

Nej jag skämtar faktiskt inte ;). Jag gillar inte när smuts syns. Speciellt inte på en sak jag tar ut när det är solsken och något som jag bara kör runt 1000 mil / år med. Alla är vi olika. Jag får säkert inte mer för hojen när jag säljer den. Men jag har iaf vart jävligt nöjd med det jag har. Och väldigt många kommenterar finishen på den. Vita fälgar is the porr =)


Webgringo 200:-!! det kan jag ta dina fäljar för =)
 

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
HD Custom 02
Kan rekomendera det!

Pappa Mr cappade sin bil o den va "lätttvättad" i 2år sen började det ge sig.

Blev som ett exra lager klarlack typ.

Telnr till Mr cap borås är 033-158060 grymt bra service där!
 

espa

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Hofors
Hoj
opel
Nej jag skämtar faktiskt inte ;). Jag gillar inte när smuts syns. Speciellt inte på en sak jag tar ut när det är solsken och något som jag bara kör runt 1000 mil / år med. Alla är vi olika. Jag får säkert inte mer för hojen när jag säljer den. Men jag har iaf vart jävligt nöjd med det jag har. Och väldigt många kommenterar finishen på den. Vita fälgar is the porr =)


Webgringo 200:-!! det kan jag ta dina fäljar för =)

Ok själv är jag nog lite dålig på det där, tvättar mest innan försäljning, om ens då, känns så tråkigt det där... o jobbigt. Men så har jag ju ej någon behandling heller, du vet en sån så man kan titta bort smutsen, det låter fantastiskt. Ollonet däremot där är det skillnad, morron och kväll putsar och gnider, håller det blankt och väldoftande, där är det noga.
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Ok själv är jag nog lite dålig på det där, tvättar mest innan försäljning, om ens då, känns så tråkigt det där... o jobbigt. Men så har jag ju ej någon behandling heller, du vet en sån så man kan titta bort smutsen, det låter fantastiskt. Ollonet däremot där är det skillnad, morron och kväll putsar och gnider, håller det blankt och väldoftande, där är det noga.


Aha! Då har jag missförstått det. jag har nog någon form av lackbehandling på mitt ollond. det ligger en vit illaluktande hinna där. :confused:

Alla har inte intresset att polera heller. Då är det väl inte heller några problem att lämna in hojen. Men de 1500:- kan man ha roligare. Sedan regnar det ju då och då. Det är just då man använder tiden till att putsa =)
 

karl_magnum

Amatör
Gick med
24 May 2006
Ort
Kramfors
Hoj
Polka r1 1998
Jag vet inte...karl_magnum vad min arbetskarriär har med lackbehandling av hojjar och MrCap att göra? Om jag nu inte skulle ha ett arbetsliv som du ponerar så vet jag inte vad det har med tråden i fråga att göra. Men eftersom du som den stolte hempolerande "byggareBob" du är så måste du verkligen ha tjänat kosing som rekondare eftersom det är ett så välkänt välbetalt yrke :rolleyes: eftersom du tar till personangrepp i denna fråga och du inte diskuterar sakfrågor trots att du "kan allt med 4år:va i branschen" .

Så polera gärna din knarr själv hemma med dina bästa vänner över ett glas saft men gnäll för fan inte på dem som tycker om att konsumera och låta proffs sköta tvätt och polering. Sen vilken firma som som är bäst är väl som att diskutera vilken olja som är bäst och det vet vi ju hur de trådarna brukar se ut.

lägg ner påhoppen och håll dig till ämnet.

Vart lillen arg nu? Stackarn.. Inte lätt när man inte kan läsa! Var har jag skrivit att jag kan precis allt? Och tydligen kan du inte skilja på frågeställning och påhopp.. Hålla sig till ämnet? Fick som för mig att det var du som öppnade med byggarebob kommentaren! Och jodå jag tjänade gott om pengar då! Men det har ju iof du inte med att göra! Och absolut inget med denna tråd att göra! Så ta och kamma dig nu och lägg ner, kommer bara sluta med att du springer till mamma gråtandes!
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag är inte biker iaf. Min är för ny för att jag ska orka göra en riktig service själv.

Hej

Det var inte avsett som kritik mot de som lämnar in hojen. Jag bara menade att de jag kallar bikers, såna som lever för och med sina hojar, som har det som livstil året om, såna som jag ringer när jag verkligen kört fast på ngt hojproblem, för vilka klubbkåken är ett andra hem osv osv. De ser man helt enkelt inte på Mr Cap eller i kundmottagningen på en vanlig mc-verkstad. De är inte bara vanliga motorcykelägare. Skulle deras hoj mot förmodan stanna någonstans långt ner i Europa så tar det max några minuter innan de vet vad som är problemet och behöver sedan bara tak och ev nödvändiga verktyg och utbytesdelar för att komma vidare.

/J
 

aJonator

Återfall, köpt en hoj igen...igen
Gick med
15 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
2023 Panigale V2
Vart lillen arg nu? Stackarn.. Inte lätt när man inte kan läsa! Var har jag skrivit att jag kan precis allt? Och tydligen kan du inte skilja på frågeställning och påhopp.. Hålla sig till ämnet? Fick som för mig att det var du som öppnade med byggarebob kommentaren! Och jodå jag tjänade gott om pengar då! Men det har ju iof du inte med att göra! Och absolut inget med denna tråd att göra! Så ta och kamma dig nu och lägg ner, kommer bara sluta med att du springer till mamma gråtandes!

haha...
 

Mackan

LÄNGTAR EFTER GOTLAND
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki ultra 250X / Warrior -03
men vafan använder dom för medel som e så fantastiska ? det måste väl finnas o fåtag på !
 

Sgt Liberia

Guest
Jag skrev till några företag och frågade vad de skulle ta för att lackförsegla en Honda VFR800.

Bästa förslaget jag har fått hittills är 800kr. Men jag vet inte om svaret var så förtroendeingivande:

"självklart kan vi lackförsegla din hoj, det är väl fråga om stänkskärmar och tanken kan jag gissa. det bästa är om du kan komma in med delarna separat så det underlättar för poleringen. men går det ej, så är det inge problem. men runt en 800sek landar det nog på."
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top