Tackar, den var skymd, nu löser det sej nog //Göran
Det var inget fel på regulatorn, felet var straton och svänghjulet. De är båda utbytta, så nu till mitt problem som upp-stått efter renoveringen.
körde hemifrån med fullt batteri, efter 3 mil börjar cykeln gå ojämnt, kollade på instrumenten ock såg att den röda lampan som tänds när jag starta som sen släcks när cykeln är igång. Tror att den registrerar att det är rätt nyckel i låset. Om det nu är ex.vis ett glapp i tändningslåset-nyckeln som gör att den inte laddar utan tömmer batteriet efter 3 mil. Den var stendöd. Kan det va rimligt? de sista 500 meterna hackade den betänkligt som jag tror berodde på att den gick bara på bränslet som fanns i systemet. Har ni eller någon teori om mitt problem, skriv gärna, Mvh Göran
Tack för svar,Men har ni verifierat att den verkligen laddar som den ska?
Om spänningen sjunker under färd kan det mycket väl uppstå en del elektroniska fenomen.
Laddningen borde i mitt tycke inte påverkas av start/nyckel spärr. Klart att det skulle kunna vara så men känns som onödigt dyrt att göra laddningen till en del av den kretsen...?
Tack för svarDen röda lampan visar att du inte har någon laddning.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |